Land of Web, despre cum s-a sărbătorit digital. Ce branduri au pus pe Google Maps iepurași și Easter eggs

Land of Web, despre cum s-a sărbătorit digital. Ce branduri au pus pe Google Maps iepurași și Easter eggs

Privind dincolo de meniul îmbelșugat către realitatea digitală a publicității, ne-au atras atenția două campanii cu mecanisme similare de implementare.

Un fel de Pokemon Go cu variațiuni, doar că în loc de Pikachu și alți monștri s-au plantat ouă colorate.

 

1. Snapchat și uriașa vânătoare de ouă colorate.

Snapchat a plantat 1 milion de ouă de Paște virtuale pe teritorul Canadei și Americii de Nord. Userii sunt îndemnați să pornească la vânătoarea de ouă colorate, plantate “strategic” de Snapchat. Există o poziționare fixă pe hartă, iar atunci când userii ajung în radius-ul elementelor, primesc o avertizare și sunt îndemnați să intensifice căutările.

Aici am putea să ne amintim de jocul care unora ne-a marcat pauzele din generală: apă și foc. Ascundeai elemente în sala de clasă și apoi îi îndrumai pe colegi să le găsească folosind - apă - pentru a semnala depărtarea de obiectul ascuns și - foc - pentru apropiere.

 

Recomandare mecanism

După cum spuneam și la început, mecanismul jocului este foarte asemănător cu cel al Pokemon Go.

"Cea mai simplă metodă este utilizarea Google Maps - geolocație pentru a afișa aceste points of interest reprezentate de ouăle de Paște. Harta poate fi și de la Bing, însă insistăm pentru Google Maps pentru că este cel mai ușor de implementat și este compatibilă cu cele mai multe device-uri. Cei de la Google furnizează un API prin intermediul căruia utilizatorul poate pune diverse pin-uri pe hartă. În locul acelor pin-uri standard, se pot reține pozițiile exacte ale ouălor (latitudine și longitudine). Atunci când un user se află în apropierea elementului - Easter eggs - , atunci aplicația folosind realitatea augmentată va afișa respectivul ou pe ecran. Poziția utilizatorului se va afla folosind coordonatele GPS.

De asemenea, ei și-au implementat propria harta, Snap Maps, care ar putea sa se bazeze pe API-ul de la Google Maps. ", Andrei Zvorișteanu (Web Developer Land of Web).

 

Cum ajungi să identifici points of interest prin intermediul telefonului?

"Cum menționa și Andrei mai devreme, folosind API-ul de la Google. Când ajungi în proximitatea elementelor, poți alege să deschizi camera telefonului și peste imaginea deschisă este adăugat un API de AR - adică se suprapune oul colorat în view point. Efectul? Privești prin camera telefonlui și vezi Easter eggs. Putem spune că vânătoarea de ouă colorate de la Snapchat are un element în plus față de Pokemon Go și anume componenta de AR. În jocul cu Pokemoni, din orice unghi privești, regăsești în același loc elementul cu un 3D object view în cameră, ce-i drept.", George Ariton (Full-Stack Developer Land of Web)

 

Cea mai complicată parte este cea de realitate augmentată, în care utilizatorul trebuie să aibă în față o animație cât mai apropiată vizual de realitate. Determinarea poziției utilizatorului se va face prin intermediul GPS-ului, iar dacă știm coordonatele lui, cât și coordonatele ouălor, totul se rezumă la o simplă problemă de matematică pentru a ne da seama dacă utilizatorul se află destul de aproape de Easter eggs sau mai are de mers.

 

Unde s-ar mai putea implementa?

Cu siguranță aplicațiilor care folosesc Google Maps cu plasare de points of interest, cum ar fi ride sharing apps. Putem gândi un sistem de fidelizare a clienților sau de acoperire a anumitor zone din care de obicei se primesc mai puține comenzi. Ar putea fi inserat și un voice assistant atunci când se ajunge în apropierea elementelor plasate.Pokemon Go a făcut ceva similar pentru anumiți operatori fast-food mari, plasând monștri la intrările în locații.

 

2. Cadbury: un weekend întreg de vânat Easter goodies

Cunoscutul producător de ciocolată a decretat un weekend întreg de distracție cu tematică pascală. Doar pentru UK, Scoția și Irlanda. 250 de jocuri organizate în care atracția principală a fost vânătoarea de ouă colorate. De data aceasta însă, ouăle sunt direct vizibile pe Google Maps fără 3D view. Se inserează codul poștal al adresei în care te afli și apoi pe Google Maps sunt afișate ouăle care au fost anterior plasate.

 

Recomandare mecanism

Implementarea se face folosind API Google. Ouăle mov sunt de fapt pin-uri standard de la Google Maps cu un ușor twist.

"Mecanismul este similar cu cel al campaniei de la Snapchat, doar că lipsește realitatea augmentată. Este necesară identificarea utilizatorilor și considerăm adecvată coectarea prin social media pentru a le fi atribuite premiile. Locația poate fi identificata prin browser, cu ajutorul serviciilor de localizare - wi-fi, GSM, beacons etc.  Asta dacă userul este de acord să îi fie colectate datele de locație. În caz contrar, postcode-ul rămânde valid. Când userul trece prin dreptul ouălor, automat ar putea primi un bonus. Valorile de latitudine și longitudine ale ouălor amplasate pe hartă sunt comparate cu cele ale userului pentru a valida bonusul.

Dacă s-ar fi folosit AR, abia atunci când userul ajunge în raza point of interest, pe camera telefonul apare oul colorat. Obiectul plasat nu poate fi afișat de la o distanță prea mare când e vorba de realitate augmentată. Inițial se folosește GPS și apoi AR.", George Ariton (Full-Stack Developer Land of Web).

 

Echipa Land of Web a fost implicată în proiecte din întreaga lume. Colaborează cu peste 20 de agenții digitale din România precum Kinecto, Leo Burnett, Spada, Tempo Advertising, McCann PR, IdeologIQ, Loopaa, The Geeks, The Mansion Advertising, Smite, V8 Interactive, Green Pixel, Chapter 4, Centrade, Pastel, Tribal Worldwide.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related