WPP isi cauta un nou CEO dupa retragerea lui Martin Sorrell

WPP isi cauta un nou CEO dupa retragerea lui Martin Sorrell
Sursa foto: NPR

Dupa 33 de ani petrecuti la carma celui mai mare grup de comunicare din lume, Sir Martin Sorrell s-a retras din functie, anunta un comunicat al companiei sambata seara.

Pana la numirea unui nou CEO, conducerea grupului va fi preluata de catre Roberto Qarta, Chairman WPP, cu Mark Read, CEO Wunderman si CEO WPP Digital, si Andrew Scott, Corporate Development Director in cadrul WPP si COO-ul WPP Europe, impartind atributiile rolului de Chief Operating Officer WPP. In noua formula operationala, Read se va ocupa de clientii, companiile si angajatii grupului, in timp ce Andrew Scott va superviza si coordona performantele financiare, operationale si "reorganizarea continua a portofoliului grupului".

Dupa anuntul demisiei, Sorrell a transmis si o declaratie staff-ului WPP (circa 200.000 de angajati din toata lumea), in care precizeaza ca investigatiile la care a fost supus (in prezent, incheiate) au pus "prea multa presiune nenecesara" pe oamenii si businessul grupului, numirea unei noi conduceri fiind in interesul tuturor stakeholderilor:

Avem un plan de succesiune definitivat de ceva timp. In opinia Board-ului, noua generatie de management, condusa de Mark Read si Andrew Scott (fiecare aflati de aproximativ 20 de ani la WPP), este foarte competenta si experimentata pentru a gestiona oportunitatile si provocarile geografice si tehnologice cu care se confrunta industria noastra. [...]  Nimeni, fie ca sunt competitori directi sau nou-aparuti, nu poate bate echipa WPP atat timp cat lucrati indeaproape impreuna [...].

Sorrell mentioneaza si ca va sprijini procesul de tranzitie al grupului catre noua conducere. Textul declaratiei se afla in intregime aici.

Wall Street Journal scria la inceputul lunii aprilie ca Board-ul WPP a dispus demararea unei anchete privindu-l pe Sir Martin Sorrell, in urma unor acuzatii de comportament nepotrivit si folosirea abuziva a efectivelor companiei. Potrivit BBC, ar fi vorba de sume aflate sub 1 milion de lire sterline.

La data respectiva, Sorrell a respins acuzatiile, adaugand insa ca intelege necesitatea lor.

Sir Martin Sorrell, ajuns la varsta de 73 de ani, a pus bazele grupului de comunicare WPP de la zero, dupa preluarea companiei Wire & Plastic Products in 1985, care pana atunci producea custi pentru animale, carucioare de cumparaturi si alte produse similare. Inainte de WPP, Sorrell a fost directorul financiar al agentiei Saatchi & Saatchi. Campaign a publicat un profil detaliat al ascensiunii lui Sir Martin Sorrell si, totodata, al evolutiei grupului WPP. 

In luna martie, Sir Martin Sorrell anunta ca, pentru businessul WPP, 2017 a fost cel mai slab an al intregii perioade post-recesiune.



Pozitii

Sectiune

Dictionar



Related