Vizualist, platforma unde aterizeaza obiecte de design imprimate de ilustratori romani

Vizualist, platforma unde aterizeaza obiecte de design imprimate de ilustratori romani

Sa-si urmeze pasiunile a fost dintotdeauna un scop pentru Irina Ditu. Dar sa faca ceva cu pasiunea ei pentru arta si design a fost scopul fundamental inca din copilarie. Cu toate astea, Irina a aterizat cu dosarul de studii superioare la ASE, la Marketing. I-a displacut numai in primul an, apoi s-a inscris in ASER (asociatia studenteasca a facultatii), unde a descoperit dinamica organizarilor de evenimente. Dupa evenimentele adresate studentilor din Romania, au urmat cele organizate in UK, Spania, Franta, Italia s.a. prin Erasmus Plus. 

Eh, si dupa ce a bifat si cateva joburi de profil, a decis sa faca ceva cu prima ei pasiune, cea pentru design. A inceput cu pasi mici. Primul, spre colaborarea cu Poem Boem, unde Irina s-a implicat in designul pensiunii. Al doilea, catre freelancing in web si graphic design. Al treilea pas a fost cel castigator, caci in 2017, Irina punea pe hartie o idee de business care ii indeplinea si scopul, dar venea si in sustinerea artistilor romani.

Irina a gandit Vizualist ca un shop, unde iubitorii de obiecte de design sa poata gasi o varietate mare de produse - perne, abajururi, tablouri, draperii, canapele, fotolii, scaune si altele o gramada - toate imprimate cu ilustratii contemporane. Un fel de nirvana al produselor home-deco autohtone. Pentru a nu ramane la stadiu de idee, Irina si-a luat un coleg si a aplicat pentru finantare la Startup Nation. A primit-o, numai ca suma acoperea doar 90% din nevoi. O campanie de crowdfunding pe Startarium vine in completarea procentului. De ce a fost nevoie de doua finantari? Pentru ca Vizualist va cumpara materiale misto, va face designul si imprimare si va deschide un concept store. 

 

De la marketing la design

Inca din copilarie am fost atrasa de industriile creative. Desenul, pictura si lucrul manual erau orele mele preferate, insa parintii mei nu m-au sustinut si nu mi-au incurajat pasiunile. In momentul in care am fost nevoita sa aleg studiile superioare, tentatia mea a fost ASE - Marketing pentru ca digitalul, social media, PR-ul si Comunicarea imi ofereau posibilitatea sa-mi pun in practica creativitatea si sa imi impac in acelasi timp si parintii.

Dupa primul an de studiu, entuziasmul a scazut si simteam ca nu fac nimic pentru mine, care sa ma ajute sa evoluez si sa ma dezvolt in directia dorita. Asa ca am aplicat pentru asociatia studenteasca ASER, care avea sa devina mediul meu ideal de crestere. Am organizat multe proiecte cu impact pentru studenti, unul dintre ele fiind Changemakers, sustinut de Raed Arafat, dar si prin Erasmus Plus, unde am participat si organizat proiecte internationale in tarile UE precum UK, Spania, Franta, Italia, Polonia, Turcia, Malta.

Cele mai importante lectii le-am primit in anii studentiei, cand am invatat sa pun pasiune in tot ce fac, sa fiu responsabila si sa imi asum fiecare actiune si cuvant, sa fiu dedicata si determinata. Printre altele, am descoperit ca este esentiala evolutia personala, doar prin ea cresti si profesional.

Rolurile din companii m-au ajutat sa ma perfectionez profesional si sa ma autodepasesc, am crescut si sunt recunoscatoare pentru proiectele si bugetele care mi-au fost oferite cu incredere, insa intotdeauna am primit aceeasi invatatura: sa imi urmez pasiunea si sa o pun in practica. Simteam ca viata mea nu este despre companie, ca misiunea mea este sa fac oamenii fericiti prin design si arta.

Cand eram studenta, am avut pe timpul verii o scurta colaborare cu Poem Boem, iar sufletul meu a rezonat intr-un mod natural cu tot ce a insemnat acest proiect: design, arhitectura si detalii: forme, texturi, culori, miros, jocul dintre lumina si intuneric intr-o incapere, practic, crearea unui ambient si a unui stil de viata traim frumos, simplu si rafinat. A fost dragoste la prima vedere, care a asteptat cuminte sa se materializeze cativa ani mai tarziu prin Vizualist.

 

Proiectul Boemia ID Design

Asa cum ASER m-a invatat sa pun pasiune in ceea ce fac, primul meu angajator avea sa ma invete cat este de important sa te autocunosti si sa lucrezi cu drag pentru pasiunea ta. Am descoperit suita Adobe - Photoshop, Illustrator, InDesign si ulterior Dreamweaver. Astfel, am fost incurajata sa devin freelancer. Cand ma atrage ceva, nu stau foarte mult pe ganduri, imi pun in practica dorintele.

Boemia ID Design este prima mea incercare antreprenoriala si a insemnat colaborarea cu antreprenori romani din Bucuresti pentru organizarea evenimentelor pe care le sustineau si servicii de social media & digital, design grafic & web design.

In acest moment este inactiva, dar tot ce am invatat din aceasta experienta, m-a ajutat sa creez Vizualist: de la identitatea grafica, website, prezentari, contacte si usurinta de a invata intuitiv modelarea 3D in Sketch-up. Sunt o persoana autodidacta. 

 

Ideea Vizualist

Vizualist a aparut in urma cu un an de zile, in contextul Romanian Design Week, cand doua pasiuni s-au intalnit - arta si designul. Apoi am descoperit tehnologia care printeaza pe textile si mi-am dorit sa ofer tuturor artistilor si creativilor din Romania oportunitatea de a imprima creatii pe obiecte de design si de mobilier.

Cand am pus pe hartie ideea afacerii si am dezvoltat-o intr-un business plan, am constientizat ca nimic din tot ce imi imaginam - de la imprimeuri create de artisti romani, shop online si proiecte de design de interior - fara ajutor nu as fi putut sa le fac sa se intample; aveam nevoie de o echipa.

Cristian Stamatoiu este jumatatea complementara Vizualist, este persoana care a fost langa mine cand totul era doar un vis, care si-a asumat rolul de partener pragmatic si a refuzat sa renunte cand provocarile antreprenoriatului ne-au coplesit. Eu sunt vizionarul, care da directia afacerii, iar el este cel care face ca lucrurile sa se intample. Este minunat cand doi oameni atat de diferiti si cu doua caractere puternice, reusesc sa formeze echipa ideala - vizionarul si implementatorul.

 

 

Businessul Vizualist

Pentru mine, Vizualist a fost foarte clar de la inceput, iar Cristi m-a sustinut in tot acest proces. Totul a pornit de la o simpla idee: de a crea un shop online cu obiecte de design si de mobilier cu modele, imprimeuri sub semnatura artistilor romani. Am dorit sa devenim un promotor al artei, sa cream o comunitate care sa se sustina reciproc, noi prin shopul online, ei prin creatiile lor.

Vizualist este un studio de design de interior si isi doreste sa devina un partener de incredere pentru designeri prin comercializarea obiectelor de decor, o comunitate de oameni faini, iubitori de frumos si un shop online cu decoratiuni pentru interioare cu imprimeuri unice.

Misiunea noastra este sa facem oamenii fericiti prin serviciile si prin produsele noastre, deoarece designul este un tool care ne influenteaza starea in mod inconstient si are impact asupra vietilor noastre. Iar arta genereaza emotie, emotia naste iubire si sentimente pozitive, astfel obiectele de design si de mobilier de pe shopul nostru au fost create cu scopul de a creste nivelul de fericire prin frumos si calitate.

In portofoliul complet vom avea pe langa produsele din campanie, perne, abajururi, tablouri, draperii, taburet si tapet, canapele, fotolii, scaune, dar si asternuturi de pat, fete de masa si traverse. Toate produsele sunt imprimate la sediul nostru din Ioan Voda Caragea si confectionate local la o fabrica din Bucuresti.

 

Colaboratorii

Producem impreuna cu EverArt, deoarece sunt renumiti pentru calitatea obiectelor de mobilier, au experienta de aproximativ 20 de ani in aceasta industrie, iar relatia noastra s-a dezvoltat natural, pornind de la un simplu telefon. In ceea ce priveste materialele, catifeaua belgiana aleasa de noi este renumita pentru textura sa pufoasa, pentru culorile intense, rezistente in timp la spalat si pentru petele extrem de usor de indepartat. Imprimeurile sunt realizate pe materiale testate si garantate de HP, furnizorul nostru.

Comunitatea Vizualist a atras oameni foarte faini, devotati si implicati. Cu totii au venit nu doar cu operele lor din portofoliu, dar si cu noi contacte si oportunitati pentru ca Vizualist sa creasca. De exemplu, Vlad Eftenie si Ioana Petre, activi in online, promoveaza prin toate canalele din comunitatile lor campania noastra de crowdfunding.

Pot sa marturisesc ca nu exista bucurie mai mare ca atunci cand primesc pe e-mail o noua pictura sau ilustratie de la Diana Cojocaru, Andra Popovici sau Raluca Mitarca. Iar de cand am lansat campania, noi artisti romani m-au contactat cu entuziasm pentru ca isi doresc sa intre in comunitatea noastra. Acest lucru nu poate decat sa imi bucure sufletul si mai mult.

 

Etapele demararii proiectului

Start-up Nation ne-a invatat sa avem rabdare, pentru ca lucrurile au cursul lor natural si se asaza asa cum este mai bine, daca ai incredere. Din vara lui 2017, cand am trimis aplicatia, pana in luna noiembrie a aceluiasi an, au fost multe incercari la care Vizualistul a fost supus - pentru ca nu aveam un raspuns final de la Minister. Eram hotarati ca indiferent de acesta, vom merge mai departe si vom externaliza procesul de imprimare.

Problema era ca externalizarea avea sa ridice foarte mult costurile si timpul de livrare. Din fericire, cele 5 luni le-am folosit pentru research, pentru cursuri, pentru conectarea cu industriile creative, chiar am avut biroul la Nod Makerspace - un hub creativ si pentru a invata modelare 3D in Sketch-up pentru design de obiect si de mobilier.

Totul s-a intamplat firesc, iar cand raspunsul a sosit, eram pregatiti sa demaram acest proiect. Nevoile erau acoperite in proportie de 90%, de la echipamente tehnologice, pana la chirii si salarii pentru 6 luni. In momentul in care am primit finantarea, comunitatea de artisti era deja conturata si aveam primele contracte semnate, am reusit sa obtinem un proiect maricel de design de interior cu International School of Bucharest prin care sa ne autosustinem si sa ne acoperim cheltuielile.

Suntem foarte fericiti ca am reusit sa trecem peste toate provocarile si sa acoperim 95% din nevoile afacerii, ca am crezut cu tarie in Vizualist si ca nimic nu ne-a oprit din demersul nostru antreprenorial.

 

Campania de crowdfunding

Campania de crowdfunding este ultima etapa prin care Vizualist trebuie sa treaca. Din punctul meu de vedere, Startarium este o oportunitate pentru noi si un proces de invatare al mediului online, a vanzarilor si a PR-ului, de care avem atat de multa nevoie. Am inteles pana in acest moment ca oricat de faina ar fi afacerea ta, daca nu este vizibila, nu exista.

In continuare testam campaniile de ads din online, ne rafinam speechul de vanzare, am reusit sa primim suportul celor de la Design&After si sa expunem produsele noastre in showroomul lor pentru vizibilitate si urmeaza sa lansam cateva surprize pe care le-am pregatit pana la finalul campaniei. Va invitam sa intrati in playgroundul decoratiunilor creative, sa cumparati in avans produsele preferate si sa sustineti implementarea platformei online si a comunitatii de artisti romani! 

Asteptarea este ca vom reusi si ca ne vom dubla targetul, vom livra produsele catre sustinatorii nostri, vom lansa shopul online in luna iulie si vom privi increzatori catre urmatorul pas: BIFE-SIM.

 

Promo si planuri

Actiunile de promovare sunt destul de clare. In online, Facebookul si Instagramul sunt canalele noastre preferate, iar offline prezenta la evenimente, targuri, networkingul si comunitatile industriilor creative sunt in targetul nostru. Post-campanie de crowdfunding vom lansa in 30 de zile shopul Vizualist si ne vom stradui sa ramanem cat mai aproape de publicul nostru prin interviuri, video-uri live si aparitii media.

In urmatorul an, planuim sa lansam shopul international si sa extindem portofoliul de decoratiuni de mobilier cu fotolii, scaune si canapele, pe plan regional sa obtinem cat mai multe contracte de design de interior prin care sa decoram frumos spatiile in care voi va petreceti timpul, comunitatea de artisti sa creasca pana la 30 de membri, iar Vizualist sa deschida primul concept store.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related