Digital Parents Talks, prima comunitate din România pentru bloggerii cu copii

Digital Parents Talks, prima comunitate din România pentru bloggerii cu copii

Digital Parents Talks este prima comunitate din România care i-a adus împreună în online, dar și în offline pe bloggerii cu copii. De doi ani, oamenii din comunitate se întâlnesc în fiecare lună cu traineri care le arată cum să scrie mai bine, cum să se promoveze, cum să facă SEO, cum să ajungă la branduri și cum să câștige bani din blogging.

Am început să scriu pe blogul Mămica Urbană în februarie 2012, iar după numai două luni, Lavinia Pavel mi-a propus să organizăm evenimente pentru mamele cu blog. Avea câțiva clienți cu produse pentru copii și căuta un mod nou de a-i promova. Nu știam prea mulți bloggeri pe-atunci. Citeam vreo 6 și eram prieteni cu ei pe Facebook, dar nici măcar nu ne întâlnisem vreodată. M-am gândit că este o idee bună să ne adunăm într-un grup pe Facebook și să share-uim acolo articolele noastre, să ne promovăm cursurile și campaniile și să ne împrietenim. Am numit grupul Bloggerițe mame, dar pentru că voiam ca în grup să fie cât mai mulți bloggeri, am dat posibilitatea fiecăruia să adauge persoanele care respectă două condiții: să aibă un blog personal (indiferent de domeniul despre care scrie) și să fie părinți.

 

Conectarea cu ceilalți ca parte din ceva mai mare, care merge dincolo de interesul personal

Ne-am adunat acolo mame care scriam despre parenting, stil de viață, modă, travel, cooking, arts&crafts, beauty, wellbeing. Unele erau traineri și aveau cursuri la care am mers și am scris despre experinență, despre ce am învățat de la ele și ce pot aplica în viața mea. La fel au făcut și ceilalți bloggeri. Încet-încet, am început să ne cunoaștem. Petreceam 3 ore pe zi ca să le citesc articolele și alte 3 ore ca să vorbesc cu fiecare dintre ei despre articole, mâncare, copii, despre ce ne e greu și cum ne putem ajuta. În 6 luni, grupul a ajuns la 30 de bloggeri.

Prima întâlnire cu 15 bloggeri din comunitate a fost la un eveniment pe care l-am organizat cu Lavinia pentru un brand de beauty. Ce a avut unic acel eveniment? Nici pe departe produsele sau servicile prezentate, ci ne-a mers la suflet conectarea cu ceilalți ca parte din ceva mai mare, care merge dincolo de interesul personal. În sfârșit, rândurile scrise pe blogurile noastre căpătau o față umană în real life.

Acolo am legat primele prietenii cu oamenii din spatele blogurilor și am început să ne ajutăm și în afara una pe alta. Mergeam împreună cu copiii la film, iar atunci când una dintre noi nu putea veni, celelalte se ofereau să îi ia copiii și să îi aducă la film. Mergeam la locuri de joacă, beam cafea și ne plângeam greutățile de părinte  de copii mici în timp ce ai noștri se jucau împreună.

Între timp, unii dintre bloggeri au emigrat, dar în continuare sunt în comunitate și aflăm despre adaptarea lor acolo, despre provocări și victorii, iar ei sunt cu sufletul aici când în țară sunt proteste.

 

Am strâns bani pentru copiii bolnavi. Uneori copiii s-au făcut bine. Alteori, nu.

Am strâns, donat și vândut haine ca să ajutăm copii bolnavi de cancer. Într-o toamnă, am strâns bani să cumpărăm o sobă pentru o familie săracă. Am scris campanii de colectare de fonduri de ni s-au tocit buricele degetelor și am topit bateriile telefoanelor când am rezolvat treaba românește, cu pile și șpăgi, ca să ducem copiii bolnavi de leucemie mai repede la spitalele din alte țări. Uneori, copiii au reușit. Alteori, s-au stins.

Am înotat la Swimathon pentru copiii născuți prematur. Am scris o carte despre rivalitățile dintre frați și o parte din banii din vânzări se duc, în continuare, către o asociație care luptă pentru drepturile familiilor cu copii născuți prematur. Acum ne-am adunat să ajutăm o fetiță de 5 ani să meargă la o operație în SUA. A fost nevoie să fim creative, nonconformiste, insistente și să fim convinse că avem puterea să schimbăm unele vieți în bine.

 

2016, moment de cotitură în blogging. Reguli noi în comunitate

În toamna lui 2016, după ce am venit de la Paris, de la E-Fluent, întâlnirea internațională a bloggerilor din întreaga lume, ne-am dat seama că grupul pe care îl formasem în 2012 avea nevoie de îmbunătățiri, trei la număr:

  1. Să îi schimbăm numele pentru că aveam și bloggeri tați în grup. Așa că i-am spus Digital Parents Talks.
  2. Să facem reguli noi pentru că ne strânsesem vreo 300 și migram de la trib către comunitate.
  3. Să organizăm workshop-uri de blogging prin care să învățăm de la oamenii care știu mai multe despre storytelling și creative writing, despre cum să ne fidelizăm cititorii, despre SEO, Analytics, branding personal, monetizare, Instagram, strategie de Facebook etc., teme alese prin votul comunității.

 

A treia sâmbătă din lună ne adunăm ca să învățăm

Am numit workshopurile la fel ca și comunitatea, Digital Parents Talks. Suntem 550 de bloggeri și ne întâlnim în fiecare a treia sâmbătă din lună să devenim mai buni ca bloggeri și ca oameni. La workshop-uri, vorbesc traineri, specialiști, mentori, dar și bloggerii din comunitate care au experiență și ceva de împărtășit. Ne-am dorit ca bloggerii să știe că, atâta timp cât scriu în online, își asumă responsabilitatea de a influența și de a schimba percepții și poate chiar vieți. E important ca fiecare să înțeleagă că rolul nostru este să ne ajutăm comunitățile de cititori.

Bloggerii din comunitate pot veni la workshop-urile lunare gratuit, pentru că am vrut ca toți să aibă acces la ele. Întâlnirile sunt în București, dar mi-a plesnit inima de bucurie să văd că vin și bloggeri din Focșani, Satu Mare, Constanța, Craiova, Arad sau Cluj. Ce bucurie și ce confirmare că oamenii au încredere în ce facem!

Pe lângă partea de învățare, socializarea e un element important în întâlnirile noastre, așa că punem pauze generoase, de câte o oră. Ne povestim viețile personale, facem poze, ne facem cadouri, ne împrumutăm cărți, ne minunăm cât de mult ne-au crescut copiii. Pauza nu e de ajuns. Așa că bloggerii mai șușotesc chestiuni rămase neterminate și când începe profa să vorbească.

 

Bloggeri, branduri, speakeri la Digital Parents Talks. Cum vin?

Pentru ca bloggerii să aibă acces gratuit, cheltuielile de organizare (sală, catering, servicii foto, grafică) și munca noastră sunt susținute de sponsori și parteneri, iar trainerii invitați la workshop-uri vin gratuit și oferă din cunoștințele lor ca și contribuție pentru comunitate. După fiecare workshop, bloggerii scriu articole despre ce au aflat și cum s-au simțit, în care menționează brandurile și partenerii. Și speakerii, fără îndoială.

Unul dintre motivele pentru care am vrut să organizăm astfel de workshop-uri a fost să aducem brandurile față în față cu bloggerii. Sunt multe preconcepții de ambele părți și intenția noastră este ca la DPT brandurile și bloggerii să se întâlnească în primul rând ca oameni. De aceea, cei care vin nu vorbesc despre produsele sau serviciile brandului, ci despre cum își doresc ei să lucreze cu bloggerii, ce își doresc prin campaniile lor, ce tip de rezultate caută, ce fel de interacțiune, care sunt fricile lor și cum văd nișa aceasta.

 

Ce are sens în comunitatea noastră?

  • Ne simțim parte dintr-un grup și suntem conectați unii cu alții.
  • Avem experiențe care ne bucură și ne cresc.
  • Descoperim cât de creativi și de puternici suntem.
  • Înțelegem că este nevoie de formare continuă pentru că bloggingul este un domeniu în permanentă evoluție (calitativ și cantitativ)

 

2 ani de Digital Parents Talks. În cifre

În luna septembrie 2018, am sărbătorit doi ani de la lansarea proiectului Digital Parents Talks. În cifre, această aniversare înseamnă:

  • Peste 500 de bloggeri care au trecut pe la cursurile noastre.
  • Peste 50 de speakeri și traineri.
  • Peste 400 de articole publicate de bloggeri despre ceea ce au învățat la #DPT.
  • 30 de branduri care ne-au susținut.

Din punct de vedere calitativ, ca bloggeri am evoluat și am pus în practică ceea ce am învățat la workshop-urile Digital Parents Talks. Acest lucru se vede în calitatea articolelor, în nominalizările și premiile obținute la competiții, în cooptările bloggerilor de către agenții și regii de publicitate.

 

Ce zic bloggerii că au reușit după ce au venit la workshop-urile DPT?

  • Mi-am făcut siglă și prezentare.
  • Am avut primele campanii plătite.
  • Am făcut primele campanii non branded în care am simțit sprijinul comunității de bloggeri.
  • Am inițiat o petiție online pentru reconstruirea parcurilor în orașul Brăila și am mers în audiență la primărie pentru a atrage atenția autorităților asupra acestui aspect.
  • Clubul Părinților Pre(a)ocupați de Lectură – club de carte
  • Am reușit să reparăm două parcuri pentru copii, am strâns cadouri, bunuri pentru copiii săraci dintr-un sat din Teleorman, am reușit să facem dezinsecție în școală
  • Am publicat o carte de rețete.
  • Am reușit să strâng 20 de torturi pentru niște copii săraci dintr-o parohie în doar câteva minute, a fost extraordinar cum s-au mobilizat oamenii.
  • Mă bucur că am îndrăznit să particip la întâlnirile DPT pentru că am reușit să cunosc oamenii din spatele blogurilor, iar senzația a fost foarte faină. (…) te simți ca la un laborator de chimie la care stai cu eprubeta ( blogul) în mână și analizezi în detaliu (…)
  • Întâlnirile DTP au deschis porți către evenimente despre educație, promovarea de proiecte speciale, interviurile cu specialiști și toate astea adunate au schimbat vizibil comunitatea mea
  • Participarea la o campanie dedicată bolilor rare.
  • De ziua mea, am invitat comunitatea de mame și pe cei apropiați să vină să doneze sânge în loc de cadouri.
  • Am încercat să formez un grup de părinți pentru crearea unei grădinițe noi în sistem Waldorf
  • După întâlnirile DTP, am început să mă gândesc mai mult la cititori. Scriu articole mai lungi, să dau informații detaliate despre cum să-ți construiești o vacanță singur.
  • Acțiuni legate de promovarea lecturii în rândul copiilor: ateliere publice, în școli, donații de cărți către grădinițe și asociații, lobby pentru lectură și împrumutul/achiziția de carte.

 

Ce vise avem

Vrem să punem umărul la sindicalizarea bloggerilor și la scrierea unui cod deontologic pentru blogeri. Suntem în discuții cu bloggeri din alte țări care să vină ca speakeri la DPT și ne dă târcoale ideea să deschidem ușa cursurilor noastre și bloggerilor care nu au copii, dar au poftă să scrie bine.

Și pentru că vrem să ne și distrăm și să arătăm evoluția oamenilor, ne gândim să organizăm o gală la care aducem pe scenă proiectele din comunitate care au îmbunătățit deja viața multor copii și părinți din România.

Digital Parents Talks este un concept Parenting PR.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related