[fresh x design] Laura Olaru: Când am vândut prima piesa făcută de mine, aproape că nu-mi venea să-i încasez doamnei banii, doar pentru că și-o dorea

[fresh x design] Laura Olaru: Când am vândut prima piesa făcută de mine, aproape că nu-mi venea să-i încasez doamnei banii, doar pentru că și-o dorea

Laura Olaru avea trei magazine de haine în Constanța și, la un moment dat, a fost Regina Cumpărăturilor, câștigând o emisiune dedicată modei la Prima TV. Printre aceste căutări de sine, a avut și o descoperire. Voia sa facă genți. A închis magazinele de haine pe care le avea în Constanța, s-a mutat la București și și-a deschis atelierul.  

Ce cred eu că este mult mai interesant decât începutul meu, este tăvălugul de neștiute care a urmat. Cine nu poate coase o bucată de piele pe laterale, nu?

Și-a dat seama că marochinăria este mult mai mult de atât, este o artă. Primii ani au fost grei, dar treptat, gențile ei au ajuns pe podiumuri, în magazinele online și cele fizice din România, iar anul acesta, din luna decembrie, vor fi vândute într un magazin de lux din centrul Londrei. Așa că celor care se află acum la început, le spune așa: să fie sinceri cu ei, să aibă răbdare și curaj, să fie perseverenți și să viseze.

 

Cum începe povestea

Așa cum încep toate poveștile frumoase, drumul către "Laura Olaru" a început din dragoste. În septembrie 2012, această poveste începe timid, din nimic palpabil, dar cu multă imaginație și din dorința de a face ceva cu propriile mâini.

Până atunci mă intersectasem deseori cu moda în parcursul meu. În centrul Constanței aveam trei magazine cu haine, foarte populare, unde femeile veneau cu drag la cumparaturi și consiliere. Apoi, am câștigat premiul cel mare într-o emisiune dedicată modei, "Regina Cumpărăturilor", Prima Tv.

Și... în toată această căutare de sine, mi-am luat o mașină de cusut. Cam asta a fost.

 

Evoluție

Ce cred eu că este mult mai interesant decât începutul meu, este tăvălugul de neștiute care a urmat. Cine nu poate coase o bucată de piele pe laterale, nu? Marochinăria este mult mai mult de atât, e artă.

Partea bună este că am avut prietene care m-au susținut și care mi au cumpărat gențile. Îmi aduc aminte de primul târg la care am participat, în calitate de expozant și de momentul în care am vândut prima piesa făcută de mine, aproape că nu-mi venea să-i încasez doamnei banii, doar pentru că și-o dorea.

Aceea a fost clipa în care am spus: STOP! Am închis magazinele din Constanța și am plecat la București, nu doar în vizită, ci de tot.

 

Obstacole

Primii ani sunt grei. Un designer la început de drum cred că are nevoie de sinceritate cu el, răbdare, perseverență, consecvență și bani (asta când știe exact ce dorește). Acelora care doar visează, le trebuie curaj.

Eu am ars aceste etape, dar, cumva, de unele încă mă lovesc și aici mă refer în special la partea financiară.

Știi?, la genți nu-i ca la haine (iei un metru de material pentru că atât îți folosește la o fustă), în marochinărie, dacă ai de făcut un clutch mic de 15/15 cm, trebuie să cumperi toată bucata de piele (poate ajunge și la 3 m), nu îți taie nimeni cât dorești. Adică, dacă ai de făcut trei genți din trei nuanțe diferite, trebuie să achiziționezi 9-10 m de piele, din care este posibil să mai primești o comandă peste două săptămâni sau chiar anul viitor. Acestea nu sunt neapărat pierderi, dar te împiedică la socoteli, iar investiția făcută azi se amortizează mai târziu.

 

Businessul

În primii doi ani nu am privit povestea Laura Olaru ca pe un business (aveam backup), însă când am decis închiderea magazinelor, am știut clar că din asta o să trăiesc și trebuie să fac să functioneze.

Modelele genților fiind diferite, mai îndrăznețe, mai cool, mai futuriste, ne au ajutat mult să ieșim în față, să vindem efectiv.

Împreună cu soțul meu, am început marea provocare: "Laura Olaru". Am învățat din mers idei și tehnici, de la oameni pricepuți în ale marochinăriei, am învățat din greșeli, din vis și realitate, am cusut și descusut, am plâns, am râs, dar cel mai important este că noi am făcut prima dată geanta și abia apoi, brandul.

În 2015, gențile Laura Olaru, defilează pentru prima dată pe un podium de modă, în cadrul Galei Avanpremiere a lui Alin Gălățescu. În 2016, lansăm rucsacul pentru copii, "Zâmbărici" la Galeria Galateca.

În 2017, intrăm pe cele mai mari platforme de modă din România, începem colaborarea cu magazine fizice din București, Cluj și Constanța iar anul acesta, acum, din luna decembrie, gențile Laura Olaru vor fi vândute într un magazin de lux din centrul Londrei.

În micul nostru atelier suntem în fiecare zi, eu și soțul meu, de dimineață până seara, iar camera în care expunem gențile este aceeași în care le și creăm, cu dragoste și pasiune.

 

Inspirație

Caut continuu forme, îmi antrenez imaginația și inspirația, iubesc geometria, liniile drepte, curatul și clasicul din modern.

Îmi place argintiul, iubesc copiii, bijuteriile, sacourile negre bărbătești, trandafirii albi și Coco Chanel.

 

Targetul

"Magie", asta spun doamnele noastre frumoase, cele care ne cumpără și ne poartă pe braț și în suflet. Clientele Laura Olaru sunt cool, în pas cu moda, multe dintre ele știu ce culori vor fi în trend anul viitor. Le iubesc și le respect, sunt exuberante, vesele, deschise la nebuniile mele, sunt mișto.

Expunerea cea mai mare o am pe rețelele de socializare, Facebook, Instagram, dar mă ajută mult magazinul online și celelalte site uri cu care colaborez.

 

Cum a evoluat domeniul în România

Față de acum șase ani, cred că acest domeniu a crescut foarte mult, adică, femeia se gândește de mai multe ori înainte de a alege un produs de masă.

Femeia vine spre noi pentru că alege să fie altfel, pentru că ne cunoaște munca, pentru unicitatea și personalizarea produsului, pentru că lucrăm cu migală, pasiune și responsabilitate.

 

Modă urâtă

Hm, n-aș zice chiar așa. Cred că din dorința de a frapa, epata sau doar pentru simplul fapt că toată lumea vorbește despre frumos... zic, cred ca-i strategie, pe mulți, mulți bani.

Uite, mie îmi plac și personajele negative, cred că ține totul de percepție, așa cum frumusețea este în ochii privitorului, de ce nu ar fi și urâtul?

Bine, acum să nu credeți că mă voi încălța vreodată cu adidașii cu toc de la Comme de Garcons. :)

 

Frumosul

Dincolo de modă, frumos este tot ce ne înconjoară, tot ce facem bine și bun, tot ce construim cărămidă cu cărămidă. Noi suntem frumoși, Oamenii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Sectiune

Dictionar



Related