Când „nu ai cu ce să te încalți”, ai cu ce să încalți alți oameni!

Când „nu ai cu ce să te încalți”, ai cu ce să încalți alți oameni!

Câți dintre noi nu am spus ”Nu am cu se să mă încalț”? Dar, oare, câți dintre noi chiar am vrut să spunem asta, când, ce voiam de fapt să spunem era ”nu am o pereche de pantofi care să-mi placă”?

Toți acei pantofi pe care i-am purtat doar o dată sau, să fim sinceri, poate deloc, ar putea să ajungă la cineva care ar avea cu adevărat nevoie de ei. Oameni pentru care o pereche de pantofi înseamnă o necesitate. Oameni pentru care o simplă pereche de încălțăminte ar putea aduce o mare bucurie.

Acesta a fost insight-ul simplu de la care a plecat campania ”The Ott(h)er shoes”, creată de The Good Company pentru clientul Otter. Un proiect pentru donații de încălțăminte, într-o țară în care oamenii fie trebuie să plătească pentru acest serviciu, fie nu au niciun fel de acces la el.

De aceea, Otter, alături de Crucea Roșie, a realizat un program ce permite publicului să ajute alți oameni, oferind încălțăminte în stare bună celor care au nevoie de ea.

Campaniei i s-a alăturat și brandul Total Wash, ajutând cu partea de igienizare a donațiilor.

 

Prin acest proiect, oamenii sunt încurajați să facă în continuare ce îi face fericiți oferind, în același timp, bucurie.
O bucurie pe care noi, cei care avem încălțăminte uitată undeva în spatele dulapului, poate nu am mai simțit-o de mult. O bucurie simplă, care pleacă dintr-o necesitate adevărată. O bucurie alimentată de dorința de a avea ceva de încălțat.

Alături de Cristina Bazavan și Marius Manole, recunoscuți pentru implicarea lor în proiecte sociale și culturale, Otter a încercat să transmită că oricine poate să facă o faptă bună.

Aceștia au invitat oamenii pe landing page-ul campaniei, iar oamenii au venit și au donat cu miile. Iar procesul dezvoltat de Otter a fost special conceput într-o formă simplă și ușor de utilizat, neimplicând costuri de transport pentru donatori.

 

După cele 3 luni ale campaniei, simplitatea procesului de donație și eficiența comunicării și-au spus cuvântul. Peste 2.200 de oameni s-au implicat și au donat peste 5.000 de perechi de pantofi. Iar la finalul celor 3 luni, Otter Distribution a susținut efortul tuturor persoanelor care au patricipat, și a donat peste 2.000 de perechi noi de încălțăminte.

"The Otter Shoes a fost primul proiect social realizat alături de echipa Otter și dat fiind faptul că la acest moment nu există prea multe proiecte de donații incălțăminte la nivel național, nu ne-am setat, inițial așteptări prea mari. Nu știam cum va răspunde publicul, mai ales in mediul online, dacă se va implica, dacă va dona în mod responsabil. După prima lună, când am primit incălțăminte în stare foarte bună de la aproape 1000 de persoane, am fost cu toții surprinși și am luat decizia, alături de Otter să prelungim cu incă 2 luni acest proiect. Vestea s-a răspundit foarte repede, am fost extrem de incântați să citim și să auzim, peste tot în jurul nostru că lumea a aflat de proiect, s-a implicat și chiar a dat vestea mai departe.", spune Magda Topolică (Sr. Accound Manager, The Good Company).

 

Prin intermediul Crucea Roșie România, produsele donate de Otter, alături de cele oferite de public și intrate deja în procesul de donație, au ajuns la azile de noapte și centre ale asociației din întreaga țară cum ar fi, în Vrancea, la locuințele protejate "Sf. Vasile cel Mare" și "Acasă" din Gugesti, locuința protejată "Micul Rosmalen" din Oreavu, locuințele protejate " Sf. Gheorghe" și "Casa Bavareza" din Virtescoiu, dar și la centre de bătrâni din județele Giurgiu, Dâmbovița, Ialomița, Prahova, Teleorman și Călărași.

De asemenea, restul produselor donate, precum și articolele de încălțămite mai puțin uzuale, cum ar fi cele elegante vor fi transmise de Crucea Roșie prin campaniile organizate de către filialele sale cu ocazia Sărbătorilor de iarnă, alături de alte tipuri de produse.

 

Mai mult, bloggeri au fost implicați în această campanie cu ajutorul unui ”mesaj” care a luat forma unei cutii goale de pantofi, invitându-i pe aceștia să doneze și ei o pereche pe care nu o mai poartă.

"Ne bucură amploarea pe care a luat-o acest demers și faptul că la final de campanie putem vorbi despre mii de persoane care au ajutat și mii de persoane care, la rândul lor, vor fi ajutate. Așadar, ne-am decis să urmăm exemplul clientilor noștri și al prietenilor proiectului The Otter Shoes și am suplimentat numărul donațiilor cu încă 2000 articole de incălțăminte noi, oferite de compania Otter Distribution. Responsabilitatea de care au dat dovadă clienții nostri ne-a impresionat și trebuie să menționăm că, în ultima lună ne-am bucurat de implicarea mai multor companii private și chiar instituții de invățământ care s-au organizat intern să contribuie la acest demers.", spune Cristi Movilă (Director Departament Online în cadrul Otter Distribution).

 

Întregul proiect nu a trecut neobservat nici în media, acesta adunând zeci de mențiuni în print și TV, 135 de mențiuni în social media, peste 11.000 like-uri și un engagement de peste 49.000 de comentarii, share-uri și vizualizări video.

Pe scurt, mesajul The Ott(h)er Shoes a ajuns la peste 2 milioane de români.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

The GOOD Company

The GOOD Company este un hub de consultanta ce integreaza marketing-ul si comunicarea pentru a dezvolta un mix mereu nou de solutii pentru advertiserii alaturi de care lucram si pentru publicul pe care ei si-l doresc... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related