5 lucruri de care trebuie să ții cont în marketingul digital în 2019

5 lucruri de care trebuie să ții cont în marketingul digital în 2019

Căutările vocale, video marketingul și informațiile personalizate sunt câteva dintre tendințele care vor contura felul în care se va realiza marketingul digital în 2019. În pregătirea cursului de Marketing digital, trainerul Ionuț Condruz a detaliat cinci dintre cele mai importante tendințe ale anului acesta de care trebuie să țină cont toți cei care activează în domeniu.

  

  1. Video marketing

În continuare vedeta rămâne video marketingul și interdependența între rețelele sociale. YouTube este al doilea cel mai mare motor de căutare cu peste un bilion de utilizatori unic pe luna. Încărcarea videoclipurilor pe YouTube va aduce în mod automat mai multă vizibilitate. Cu cât videoclipurile sunt distribuite pe mai multe rețele de socializare și bloguri cu atât impactul va fi mai mare.

Conform unui studiu furnizat de Google, 70% dintre adolescenții care au conturi pe YouTube au mai multă încredere în vloggeri decât în vedetele tradiționale. În ultimii ani, creatorii de conținut pentru YouTube au devenit mai influenți decât actorii, vedetele din sport sau muzică datorită interacțiunii cu fanii și comunităților create în jurul acestora.

  1. Conversie asistată

O vânzare/conversie nu mai poate fi atribuită unui singur canal, de aceea se discută foarte mult despre conversia asistată. Raportul privind conversiile asistate și valoarea acestora calculat de către Google Analytics ajuta la aflarea rolul și contribuțiile canalelor. Acesta reprezintă numărul vânzărilor și conversiilor asistate de canal și valoarea financiară a acestora. Dacă un canal apare pe calea spre o conversie oriunde cu excepția interacțiunii finale, se consideră că asistă conversia respectivă. Cu cât sunt mai mari aceste numere, cu atât este mai important rolul de asistare a canalului.

  1. Autenticitate și informație

Este crucial sa se pună accentul pe autenticitate, pe informații noi și ușor de asimilat. Principiul în abordarea consumatorului de digital este less is more. Maketerii trebuie să pună accentul pe calitatea și relevanța informației, mai puțin pe cantitate acesteia. Conținutul și experiențele personalizate în online sunt esențiale pentru utilizatori. Anul acesta brandurile care se vor diferenția vor fi acelea care vor miza pe autenticitate și conectare emoțională cu publicul lor. În acest fel performanțele campaniilor vor fi mai mari și implicit vor fi mai eficiente.

  1. Creativitate

Creativitatea este atributul principal în abordarea marketingului digital în 2019, adică nivelul de personalizare a mesajelor în mediul digital. Consumatorii își doresc să primească informații personalizate, pe gustul lor, relevante pentru ei și conforme cu așteptările pe care le au de la brand-urile cu care interacționează, indiferent de canal (on sau off line) cu atât mai mult în Social Media, dar mai ales în Email Marketing. Am putea spune că anul 2019 este începutul unei etape care se bazează pe strategii individualizate.

  1. Căutări vocale

Anul acesta nu se reinventează căutările vocale, însă cu siguranța în 2019 se va da o altă importanță utilității și utilizării lor. Sunt din ce în ce mai mulți deținători de smartphone, iar comanda vocală începe să se transforme într-un element de igienă la care se apelează de aproape 4 miliarde de ori zilnic numai pe Google.

Siri, Alexa, Cortana, Bixby sau Google Now devin o parte componentă a activității. Aceștia sunt principalii asistenți ale miliardelor de oameni care fac căutări zilnice. Acest lucru schimbă inevitabil dimensiunile marketingului digital mai ales a celui bazat pe conversie, deci pe performanță.

Poți afla mai multe despre ultimele tendințe în marketingul digital, cum să setezi mesajele de Google Adwards și cum să îți promovezi site-ul astfel încât să aibă cât mai multă vizibilitate și să capete notorietate în cadrul cursului de Marketing digital. Următoarea ediție va avea loc în perioada 12-13 ianuarie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related