[Pe strada lui George] Iulia Farcas și o pisică din Țara Minunilor care vrea să ne conducă în aventuri urbane

[Pe strada lui George] Iulia Farcas și o pisică din Țara Minunilor care vrea să ne conducă în aventuri urbane

Până de curând, Iulia Farcas a lucrat în consultanță în management și în domeniul bancar. La sfârșitul anului trecut, însă, a ieșit din lumea corporațiilor și și-a creat propriul brand creativ. A răspuns inspirației și a pornit astfel pe drumul designului și al artelor. A răspuns inspirației și când a aflat de competitia de arta stradala Future Artists @ George Street Gallery

Ce m-a îndemnat să particip este faptul că am în față o platformă de lucru atipică și oportunitatea de a mă exprima, de a crea ceva frumos și de a spune o poveste. 

Una din propunerile înscrise de ea este Pisica George, venită chiar din Țara Minunilor. Tot ce vrea Pisica George este să ne conducă într-o aventură urbană, spune Iulia. Reprezintă o evadare din cotidian, este un desen dedicat copilului din noi care încă mai crede în povești.

Artistii care vor sa isi puna amprenta asupra orasului sunt asteptati sa isi inscrie propunerile. Patru stalpi au fost rezervati pentru castigatori pe podul Aurel Vlaicu din zona Pipera, transformat in galeria #GeorgeStreetArt, prin lucrarile unor artisti de seama. 

Până atunci, să aflăm mai multe despre Pisica George propusă de Iulia, cum i-a venit inspirația pentru concurs și care au fost etapele de creație:

 

Istorie personală

Eu sunt Iulia Farcaș, sunt născută și crescută în București, de curând am împlinit 36 de ani și am lucrat ceva timp pe zona de consultanță în management și în domeniul bancar.

În anul 2017 am început să studiez elemente de design pentru decorațiuni interioare în cadrul Școlii de Artă București, sub îndrumarea doamnei profesor Elena Borundel. Luând astfel contact cu domeniul creativ am descoperit că pasiunea pentru artă mă îndeamnă să-mi ascult sufletul, îmi transmite o energie frumoasă și mă determină să studiez și să exersez pentru a-mi putea materializa ideile.

La finele anului trecut am ieșit din lumea corporațiilor și mi-am creat propriul brand de artă creativă –  ALMAREIS.  Nu sunt o artistă înnăscută, însă îmi place să spun despre mine că sunt o artistă în continuă devenire; deoarece am dorința de a învăța, ambiția de a depune efort și puterea de a crede în mine și in visele mele.

Îmi place să creez artă conceptuală care să stârnească o emoție, să pună pe gânduri și să dea naștere la multiple interpretări în funcție de cine o privește. Dar îmi place să mă și distrez, să abordez un stil vesel, colorat sau jucăuș. Depinde foarte mult de momentul în care mă aflu și de starea pe care vreau s-o transmit prin lucrarea mea.

Sunt o fire perfecționistă și asta nu face întotdeauna casă bună cu procesul de creație. Dar am învățat cum să-mi țin respirația din momentul în care încep o lucrare și până o finalizez. Glumesc, desigur :)

 

Competiția „Future Artists @ George Street Gallery”

Procesul de creație este pentru mine unul foarte interesant și provocator. Nu știu când anume mă vizitează doamna inspirație. Dar când vine acest momentul, nu contează dacă e zi sau noapte sau dacă n-am mai mâncat de ieri; totul în jurul meu se dizolva și toată energia mea este canalizată pe procesul de lucru.

Așa s-a întâmplat și cu George the Urban Cat, unul dintre desenele pe care le-am înscris până în acest moment în competiția „Future Artists @ George Street Gallery”, organizată de George by BCR în parteneriat cu Globalworth și susținută de IQads.

Având în vedere că una dintre cerințe este integrarea logo-ului George în design, mi-a apărut pur și simplu în minte imaginea zâmbetului ștrengăresc al pisicii din Alice în Țara Minunilor și modul în care aceasta dă jucăuș din coadă; în acel moment am lăsat tot ce aveam de făcut și am început să schițez.

Mi s-a părut un concept interesant, mai ales în contextul în care mulți oameni sunt circumspecți atunci când cineva le zâmbește; au senzația că se vrea ceva de la ei. Ei bine, tot ce vrea Pisica George este să ne conducă într-o aventură urbană potențată prin AR (realitate augmentată); deoarece, dacă mă voi număra printre câștigătorii acestei competiții, desenul meu va fi transpus pe unul dintre cei 4 stâlpi rezervați pentru artiști din zona pasajului Pipera. 

Propunerile de design inspirate de brandul George se axează pe conceptul Outbreak of Joy, care poate merge într-una dintre următoarele 4 direcții: Tech, Fashion, Music sau City.

Pisica Urbană George reprezintă o evadare din cotidian, inspirația pentru desen fiind nimeni alta decât Cheshire Cat, protagonista felină din Alice în Țara Minunilor. Este un desen dedicat copilului din noi care încă mai crede în povești, cu toată inocența, vitalitatea și neastâmpărul caracteristic; ne oferă prilejul de a zâmbi, de a ne detașa pentru un moment de tot tumultul din jungla urbană și de a face haz de doza de „nebunie” (sănătoasă desigur) prezentă în fiecare dintre noi. 

Pe scena artei stradale romanești sunt deja prezente multe nume cunoscute alor unor artiști extrem de talentați. Frumos însă este faptul că atâta timp cât sunt încurajate și promovate evenimente ca „Future Artists @ George Gallery”, avem șansa de a vedea nume noi care au multe lucruri interesante de arătat în acest context.

Ce m-a îndemnat să particip la competiția „Future Artists @ George Gallery” este faptul că am în față o platformă de lucru atipică și oportunitatea de a mă exprima, de a crea ceva frumos și de a spune o poveste. Această competiție îmi dă ocazia să fac vizibil potențialul meu creativ într-un mod neconvențional, transpunându-mi ideile într-un „limbaj” pe care privitorii îl pot înțelege.

Sunt de părere că tehnica de realizare a unei lucrări poate fi impecabilă, dar e nevoie ca acea lucrare să și transmită ceva. Dar până la urmă, modul de a aprecia arta este ceva total subiectiv. Eu vreau ca oamenii care admiră sau jurizează creațiile mele să simtă că dau tot ce am mai bun din mine pentru ca ideile mele să prindă viață și vreau cumva să perceapă mâna care creează aceste lucrări. Mi se pare important să poți „vedea” omul din spatele lucrărilor, să-i percepi amprenta; și apreciez faptul că această competiție încurajează tocmai acest lucru. Din acest motiv se și cheamă creații „handmade”, oricare ar fi forma pe care o îmbrăcă sau suportul pe care sunt realizate.  

 

Arta stradală

Românii par a avea păreri împărțite cu privire la arta stradală, sesizându-se totuși în continuare o doză de reticență când vine vorba de a o primi în orașul sau cartierul lor. Dar probabil că așa se întâmplă în multe cazuri cu lucrurile care nu sunt înțelese sau receptate la adevărata lor valoare.

De fapt, arta urbană creată în mod responsabil are menirea să înfrumusețeze, să prezinte un concept și să transmită o stare, nu să strice sau să murdărească.

Artiștii urbani sunt ghizii noștri vizuali în aventura de explorare a galeriilor de artă stradale. Practic asta este și diferența fața de arta realizată în formele ei „tradiționale”: faptul că arta stradală vine aproape de oameni, este accesibilă tuturor, se mixează cu mediul în care trăim și îl transformă, atinge niște situații sociale, prezintă un simbolism aparte și ne provoacă sau ne încântă prin natura ei satirică sau umoristică. 

Mie personal îmi atrag atenția picturile murale care transmit o poveste, care îmbina elemente și simboluri ce țin de natură sau de latura umană, care combină elemente de graffiti cu arta abstractă sau includ iluzii optice (anamorphic art).

În București am văzut recent trei picturi murale care mi-au atras atenția. Ele sunt realizate de ceva vreme, însă de curând am ajuns eu în zonele respective. Vă „desconspir” doar zonele, lăsându-vă plăcerea de a merge sa le vedeți personal dacă aveți curiozitate și disponibilitate: aproape de Intrarea Ovidiu din zona Parcului Carol, pe Str. Gen. Eremia Grigorescu și pe Calea Griviței în dreptul Muzeului Național al Literaturii Române. Sunt mulți artiști stradali autohtoni care mi-au captat privirea și mi-au dat teme de reflecție de-a lungul timpului, însă enumerarea unor nume nu ar avea nici pe departe un caracter exhaustiv.

De pe meleagurile străine îi pot menționa pe Banksy, Okuda San Miguel, Odeith sau Peeta, lista fiind desigur mult mai lungă. Apreciind arta cu impact social a lui Banksy, am fost de curând la expoziția controversată organizată în cinstea artistului în incinta Arcului de Triumf. Dacă aveți drum prin zonă, puteți lua în considerare explorarea simbolismului provocator al lui Banksy în câteva copii ale lucrărilor sale celebre și puteți urmări povestea „Fetiței cu balonul” într-un filmuleț de câteva minute.

Dar până una-alta, fiți în continuare cu ochii pe competiția „Future Artists @ George Gallery”, în special pentru că urmează să vă mai încânt privirea și să vă captez imaginația cu alte câteva reprezentări grafice interesante.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Campanii

Sectiune

Dictionar



Related