STUDIU Starcom: 9 din 10 români au auzit de Untold și Neversea, cele mai populare festivaluri din România

STUDIU Starcom: 9 din 10 români au auzit de Untold și Neversea, cele mai populare festivaluri din România

9 din 10 români au auzit de Untold și Neversea. Este concluzia celui mai recent studiu lansat de agenția de media Starcom, realizat la nivel urban, în rândul persoanelor cu vârste peste 16. În total, studiul a cuprins 810 interviuri, iar datele au fost culese în perioada 10-18 Iulie 2019.

Dintre cei 1 din 2 români care au participat la Untold, cea mai mare parte sunt bărbați, tineri cu vârsta între 16 și 24 de ani și persoane cu venituri mari. Pe locul 2 în clasamentul celor mai populare festivaluri din România este Electric Castle, care se bucură de o notorietate foarte bună (7 din 10 respondenți au auzit de acest festival). Locul 3 este ocupat de Summer Well și Festivalul George Enescu, 6 din 10 români auzind de cele două festivaluri. 

 

„În utimii ani, festivalurile au devenit un adevărat fenomen, luând amploare în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 și 45 de ani. De la an la an, numărul participanților la aceste evenimente crește și, odată cu el, și numărul brandurilor care se implică prin activități originale și creative pentru aceștia. Având în vedere nevoia de relevanță în acțiunile mărcilor orientate spre aceasta tipologie de oameni (participanți la festivaluri), am considerat interesant și util să vedem cine sunt persoanele care participă la cele mai populare festivaluri din România.”, Andreea Zanfir (Consumer Data Strategist).

 

Prin studiul axat pe cele mai populare festivaluri din România, Starcom a reușit să identifice mai multe tipologii ale participanților, în funcție de festivalul la care participă.

 

 

Participantul de la Untold

Cei mai mulți români participă la acest festival pentru a dansa și a fredona melodiile preferate (88% dintre participanți). Cei mai mulți participanți sunt bărbați (59%), persoane tinere cu vârsta între 16 și 24 de ani (22%), fără copii (54%), necăsătoriți (45%).

Cum au aflat de festival?

Cel mai des, românii au aflat de Untold din discuțiile cu prietenii (57%) și din postările acestora de pe Facebook (65%), iar în alegerea festivalului au fost influențați de locul desfășurării (39%). De obicei, participantul de la Untold merge la mai mult de 3 festivaluri pe an (44%), cei mai mulți merg cu mașina personală (53%) și se cazează la o pensiune (33%).

Pentru aceste persoane, principalele aspecte care definesc o bună organizare a festivalului sunt: oferta la mâncare și băuturi (50%) și wireless gratuit (32%).

 

Participantul de la Neversea

Cei mai mulți români participă la acest festival pentru a se simți bine alături de gașca de prieteni (58% dintre participanți).

La Neversea participă atât bărbați, cât și femei, care sunt în mai mare măsură reprezentați de persoane cu vârsta între 25 și 34 de ani (30%), fără copii (56%), cu educație superioară (49%).

Aceștia au aflat de festival de pe paginile de Facebook ale evenimentelor/organizatorilor (59%) și de la televizor (55%), iar în alegerea festivalului au fost influențați de grupul de prieteni  (37%). De obicei, participă la mai mult de 3 festivaluri pe an (45%), cei mai mulți merg cu mașina personală (56%), dar și cu trenul (23%) și se cazează la o pensiune (34%) sau hotel (28%).

Principalele aspecte care definesc o bună organizare a festivalului pentru aceste persoane sunt: măsurile de siguranță (62%), line-up-ul artiștilor (41%) și spațiile de campare din apropiere (31%).

 

Participantul de la Electric Castle

Cei mai mulți români participă la acest festival pentru că este o formă de a evada din viața lor de zi cu zi (97% dintre participanți). Sunt în mai mare măsură reprezentați de bărbați (55%), persoane cu vârsta între 16 și 34 de ani (49%), fără copii (57%), necăsătoriți (44%), cu studii superioare (49%%). Au aflat de acest festival din postările prietenilor de pe Facebook (73%) și de pe paginile de Facebook ale evenimentelor/organizatorilor (61%), iar în alegerea festivalului au fost influențați de artiștii prezenți (86%). Sunt unii dintre cei care participă la cele mai multe festivaluri pe an (19% participă la 5 festivaluri pe an), merg cu mașina personală (61%) și se cazează la hotel (28%).

Principalele aspecte care definesc o bună organizare a festivalului pentru aceste persoane sunt: curățenia (79%) și condițiile de igienă (75%).

 

Participantul de la Summer Well

Cei mai mulți români participă la acest festival pentru a dansa și a fredona melodiile preferate (93% dintre participanți). Sunt în mai mare măsură persoane cu vârsta între 24 și 34 de ani (34%), fără copii (60%), necăsătoriți (47%), cu educație superioară (56%). Au aflat de acest festival din discuțiile cu prietenii (67%) și de pe paginile de Facebook ale evenimentelor/organizatorilor (63%), iar în alegerea festivalului au fost influențați de artiști (86%) și de întreaga experiență a festivalului (37%). De obicei, participă la mai mult de 5 festivaluri pe an (58%), merg cu mașina personală (59%) sau cu trenul (22%) și se cazează la hotel (29%) sau închiriază un apartament (18%).

Principalele aspecte care definesc buna organizare a festivalului pentru aceste persoane sunt: locul desfășurării (61%) și timpul de așteptare pentru bar/token-uri (45%).

 

Participantul de la Festivalul George Enescu

Cei mai mulți participă la acest festival pentru a vizita și alte obiective turistice ale orașului (73% dintre participanți). Sunt în mai mare măsură reprezentați de femei  (59%), observam o participare crescuta in randul persoanelor mature cu vârsta peste 55 de ani (19%), cu copii (58%) și cu educație superioară (53%).

Au aflat de acest festival din discuțiile cu prietenii/apropiații (59%) și de pe afișele/panourile stradale (44%), iar în alegerea festivalului au fost influențați de distanța față de orașul în care locuiesc (44%) și de locul desfășurării (41%). De obicei, participă la mai mult de 3 festivaluri pe an (42%), merg cu mașina personală (50%) și se cazează la hotel (24%).

Principalele aspecte care definesc o bună organizare a festivalului pentru aceste persoane sunt: respectarea programului (69%), locul desfășurării (59%) și Wireless gratuit (37%).

 

Participantul de la FOLK YOU

Cei mai mulți români participă la acest festival deoarece întâlnesc persoane din toate colțurile lumii (95% dintre participanți). Este festivalul reprezentat în cea mai mare măsură de bărbați  (67%), persoane cu vârsta între 25 și 34 de ani (43%), fără copii (57%), necăsătoriți (49%), cu educație superioară (70%). Au aflat de acest festival din postările prietenilor de pe Facebook (77%) și de pe paginile de Facebook ale evenimentelor/organizatorilor (66%), iar în alegerea festivalului au fost influențați de artiști (88%).

De obicei, participă la 2 festivaluri pe an (40%), merg cu mașina personală (62%) și se cazează la hotel (30%).

Principalele aspecte care definesc buna organizare a festivalului pentru aceste persoane sunt:curățenia (86%), respectarea programului (80%) și condițiile de igienă (79%).

 

Participantul de la Afterhills

Cei mai mulți români participă la acest festival pentru a dansa și a fredona melodiile preferate (88% dintre participanți). Sunt în mai mare măsură reprezentați de bărbați (59%), persoane tinere cu vârsta între 16 și 24 de ani (22%), fără copii (54%), necăsătoriți (45%). Au aflat de acest festival din discuțiile cu prietenii (57%) și din discuțiile cu prietenii (74%), iar în alegerea festivalului au fost influențați de artiști (92%) și de locul desfășurării (43%). De obicei, participă la mai mult de 3 festivaluri pe an (53%), merg cu mașina personală (74%) și închiriază un apartament (25%).

Principalele aspecte care definesc buna organizare a festivalului pentru aceste persoane sunt: curățenia (90%), condițiile de igienă (84%), măsurile de siguranță (65%) și spațiile de parcare (61%).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related