[Searching for promoters] Burner Greene și Astronaut Kru: ”Natura nu ne-a cerut bani să facem ce ne place, nici noi nu vom cere așa ceva.”

[Searching for promoters] Burner Greene și Astronaut Kru: ”Natura nu ne-a cerut bani să facem ce ne place, nici noi nu vom cere așa ceva.”

De la AnonimTM din Timișoara la Astronaut Kru în Deva, singura diferență e așezarea geografică. Pasiunea pentru muzică și sunet e la același nivel în cele două crew-uri. Dj, promoteri, prieteni, artiști grafici, rideri - asta simbolizează ”Kru”-ul din numele astronauților. De ce astronauți? Asta e simplu, oamenii au plecat demult să exploreze vastele întinderi ale sunetului. 

Fondat în anul 2007 din pasiune pentru muzică și din dorința de a promova evenimente, Astronaut Kru și-a făcut și propriul sound system, un monstru cu o putere de 23k watt, care a difuzat tot felul de genuri muzicale - electronic, bass, reggae/dub, freestyle mashups, broken beat, jungle, drum and bass, tekno. Cu soundsystemul și colecția de muzică, baieții s-au plimbat prin toată țara, ba chiar au trecut și granița nu de puține ori. Fie că e vorba de un rave sau de a ține o scenă în cadrul unui festival, Astronaut Kru vor suna întotdeauna bine. 

Sunt puțini cei care au determinarea și perseverența de a construi ceva care să le ofere și un venit din care să trăiască. Ei sunt acolo unde viața nu a bătut pasiunea. Despre periplul astronauților prin lumea sunetului am vorbit cu Burner Greene, pionier Astronaut Kru. 

 

Astronaut Kru - misiunea, motivația și publicul.

Misiunea este de a împărtăși cu publicul experiența unei petreceri reușite, la care distrăm toți. Motivația este una muzicală mai mult, suntem căutători de sunet fin în alte zone muzicale decât mainstream, iar ce găsim credem că e prea bun să pentru a fi lăsat neascultat și atunci îl aducem oamenilor prin petreceri.  

Publicul a devenit destul de variat de-a lungul anilor, unii s-au specializat pe un anumit gen, ca tekno, iar altii au ramas fideli drum’n’bass-ului si mai e un segment care vin la orice fel de eveniment sub marca noastra, pentru ca au incredere ca va fi o serata placuta.

 

Cum faceți selecția artiștilor?

Cel mai mult ne interesează atmosfera de pe dancefloor și încercăm să găsim artiști care reușesc să transmită acest vibe către public. Contează și fee-ul, bilete de avion, transport, etc.

Pentru echipajul nostru, e destul de puțin importantă expunerea online a unui artist. Noi căutăm și în afara spațiului virtual si aducem artiști despre care considerăm că aduc ceva nou în experiența prezentului, fie că e vorba de sector audio sau de cel vizual. E important pentru noi să aducem în față și ce e nou/interesant. De cei foarte cunoscuți se ocupă deja mainstream-ul.

 

Artă sau entertainment?

Cred că asta depinde de fiecare, unde și cât vrea să treacă de la entertainment la artă. Proportia potrivită nu e foarte precisă sau prestabilită, e un amalgam între mai multe elemente care variază de la eveniment la eveniment.  

 

Crezi că mai există cultura poster-ului de eveniment? Cum mai promovați evenimentele?

Încă mai există, dar nu e la fel de populară. Posterul a revenit de ceva timp în underground. Sigur, pe oameni îi mai interesează cum arată posterul unui eveniment, e o invitație publică spre artă și cultură, chiar dacă se trece și prin entertainment.

În promovarea evenimentelor, mergem mai mult pe relații personale și uneori recomandări din partea colaboratorilor vechi. E o metoda mai veche, dar încă funcționează. Nu suntem foarte atenți la tot ce se postează online, dar mai aruncăm un ochi și pe acolo.

Se poate promova și înafara Facebook-ului, dar e foarte costisitor, și in underground nu se prea găsesc fonduri pentru o promovare și înafara spațiului online.

Artwork by Lux, membru Astronaut Kru

 

O parte a evenimentelor voastre sunt fără intrare. Care e gândirea din spatele lor, ce vor ele să transmită?

Considerăm că experiența de a asculta muzică si de a dansa alături de ceilalți până la capătul puterilor este cel mai bine simțită într-un cadru natural, fără grija faptului că trebuie plătită o taxă pentru a te simți bine. Natura nu ne-a cerut bani să facem ce ne place, nici noi nu vom cere așa ceva. Se cere însă respect fața de natură, de noi înșine și de ceilalți. Un cost totuși există, dar e unul pe care îl putem plăti cu toții.  

Free party-ul este o experiență deosebită de cele cu intrare prin faptul că permit publicului să se desfășoare într-un mod liber, fără îngrădiri fizice, altele decât cele naturale; adică fără garduri, pază și toată logistica unui festival. Ceea ce este interesant la aceste evenimente este că oamenii, dacă sunt lăsați liberi, devin mai responsabili, atât cu ei înșiși cât și cu mediul înconjurător.

Am observat că de-a lungul anilor, oamenii au devenit tot mai conștienți de ei și de cei din jur, există un sentiment de comunitate și respect reciproc. Evenimentele noastre au devenit tot mai curate, în sensul că publicul nu mai aruncă pe jos resturi, sau daca le găsesc, le ridică și le pun în saci de gunoi. Acest lucru se intamplă foarte rar la evenimente la care prețul biletului îți asigură curățenia și oamenii nu se mai gândesc că e datoria lor să păstreze un mediu curat.

 

Care crezi că este diferența dintre un promoter și un organizator de evenimente din zona muzicală?

Promoterul ar trebui să fie cu ochii pe trendurile pieței în materie de bookinguri și să fie atent la artiștii tineri cu potențial, în timp ce organizatorul ar trebui să se ocupe de buna desfășurare a evenimentului, să dirijeze toate elementele din cadrul evenimentului propus de promoter.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Campanii

Oameni

Sectiune



Branded


Related