AJ Huisman, speaker WeContent 2019: Companiile B2B stau pe mine de aur de conținut

AJ Huisman, speaker WeContent 2019: Companiile B2B stau pe mine de aur de conținut

Albert Jan (AJ) Huisman, expert cunoscut în domeniul content marketingului, este fondatorul Y Content, o agenție de consultanță în marketing pentru companiile B2B, și co-fondatorul Content Marketing Fast Forward, o platformă de educare pentru antreprenori și specialiștii în marketing.

Olandezul oferă consultanță brandurilor globale de peste 20 de ani și este și un speaker apreciat, fiind un veteran al conferințelor internaționale din domeniu.

AJ va fi și pe scena WeContent 2019, cel mai important eveniment local de content marketing, ce va avea loc pe 7-8 noiembrie la București. L-am întrebat ce înseamnă o strategie de content marketing de succes, cum să fii un marketer bun și care este trendul pe care nu ar trebui să-l ratăm în 2020.

 

Care sunt ingredientele principale ale unei strategii de content marketing de succes, în mediul B2B?

Ingredientele principale sunt să ai mentaliatea corectă, multă rezistență și superputeri de persuasiune. Companiile B2B stau pe mine de aur de conținut, dar trebuie să știi să extragi informația de la experții interni și să îi transformi în lideri de opinie. Iar procesul e deseori dificil. Mulți dintre aceștia nu văd rostul, nu vor să participe sau nu știu cum să facă asta, așa că trebuie să educi, să informezi, să convingi și să lucrezi din greu să faci lucrurile să meargă. Dar așa îți construiești brandul și așa obții rezultate.

 

Care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le fac companiile legat de strategia de content marketing?

Cea mai frecventă greșeală este că nu creează nicio strategie de content marketing. Doar 41% dintre companiile B2B au o strategie bine pusă la punct. Și, când au o strategie, fie nu este comunicată bine intern, fie nu are obiective bine definite. Astfel că devine imposibil să vezi o evoluție și să atingi obiectivele care au un impact real asupra întregii afaceri.

 

Mulți nu reușesc să facă legătura între crearea de conținut și creșterea afacerii. Cum contribuie content marketingul la dezvoltarea unui business?

Cheia este să ai indicatori pe care toată lumea îi înțelege și care sunt corelați. De exemplu, pentru un eveniment, poți măsura câți participanți au venit în urma unui call to action de pe o pagină de conținut. Apoi, când creezi conținut în timpul evenimentului, poți măsura câte întâlniri a generat și poți face legătura cu ce s-a întâmplat la pasul anterior. La final, dacă măsori câte dintre acele contacte s-au concretizat în vânzări în trei, șase sau doisprezece luni, vei avea o idee destul de bună în legătură cu performanța conținutului. Nu e ușor și e nevoie de răbdare, dar poți face asta.

 

Care crezi că sunt cele mai comune concepții greșite legate de content marketing și ce ar trebui să înțeleagă cei care sunt la început?

Totul începe cu definirea conceptului. Ce înseamnă content marketing? Unii spun: conținutul = totul. Chiar și Seth Godin spune că este singurul tip de marketing care mai merită făcut. The Content Marketing Institute spune că trebuie să creezi conținut relevant în mod constant pentru o audiență bine definită pentru a obține rezultate.

Conținutul nu este reclamă. Nu este despre a întrerupe oamenii cu mesajul tău de vânzări. Content marketingul presupune să educi, să informezi și să distrezi oamenii. Trebuie să vii cu soluții la provocările cu care se lovesc zi de zi. Dacă ajuți oamenii să-ți rezolve problemele, ești pe drumul cel bun.

Cel mai important este să înțelegi ce caută clienții tăi, ce întrebări au și ce răspunsuri le poți oferi - fără să livezi un pitch de vânzări! De multe ori, e o diferență mare între ce vrea să livreze o afacere și ce-și dorește clientul să primească.

 

Ce diferențiază un content marketer bun de unul foarte bun?

Un content marketer B2B extraordinar înțelege audiența mai bine decât profesioniștii B2B cu care lucrează. Caută mereu povești interesante și este critic, dar flexibil. De asemenea, e important să stăpânești un canal de comunicare foarte bine înainte să folosești mai multe.

Care este trendul pe care specialiștii în marketing nu ar trebui să-l scape din vedere în 2020?

Toată lumea vorbește despre video, dar cred că specialiștii B2B ar trebui să dea o șansă podcasting-ului. E mai ușor de făcut și mai ușor de consumat. Încearcă să faci un podcast de 15 minute o dată la două săptămâni în care să răspunzi la trei întrebări primite de la clienți. Vorbește cu colegii de la vânzări și cu clienții și creează conținut pe care oamenii chiar și-l doresc!

 

De ce ar trebui să vină oamenii să te asculte la WeContent 2019?

Vor învăța pe repede înainte din cei 25 de ani de experiență în care am creat strategii pentru companii B2B și se vor întoarce la birou cu sfaturi excelente și exemple utile pe care le pot aplica imediat.

WeContent reunește experți cunoscuți din domeniul content marketingului din SUA, UK, Germania, Olanda și România și peste 450 de specialiști în marketing și comunicare, creatori de conținut și antreprenori. Printre invitați se numără și Jay Baer, Jon Wuebben, Marcus Tober, Sonja Jefferson, Jon Burkhart, Sharon Flaherty și Vali Pintilescu. Biletele la conferință și masterclass-uri sunt disponibile la preț redus până pe 22 octombrie. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related