Carlijn Postma: Creează conținut ca și cum ai scrie un scenariu pentru Netflix

Carlijn Postma: Creează conținut ca și cum ai scrie un scenariu pentru Netflix

Ce legătură există între showurile de Netflix și content marketing? Una foarte puternică, iar specialiștii în marketing au multe de învățat de la Hollywood, spune Carlijn Postma, expert în content marketing și speaker la WeContent 2019.

Carlijn este fondatorul agenției olandeze de content marketing The Post și este președintele Platform Content. În 2017, a primit titlul de Content Marketing Woman of the Year. Pe lângă crearea de strategii pentru branduri internaționale, ea este și un speaker apreciat și autoarea Business Twitter for Beginners, Content Marketing in 60 Minutes și Binge Marketing.

Abia așteptăm să o ascultăm pe Carlijn la WeContent, pe 7 noiembrie, când va vorbi despre cum să creăm conținut pe care nu-l poți lăsa deoparte. Până atunci, i-am pus câteva întrebări.

 

Care sunt tendințele în content marketing pe care trebuie să le urmărim în 2020?

Orgnizațiile vor crește în continuare dacă vor investi în crearea unor relații pe termen lung cu audiențele lor, nu doar în a le atrage atenția pe termen scurt. Asta înseamnă că strategiile de content marketing se maturizează și putem construi branduri care spun o poveste coerentă pe toate canalele, în loc să ne concentrăm pe campanii izolate.

 

Ce ar trebui să facă companiile pentru a-și eficientiza eforturile de content marketing?

Să încerce să se comporte ca un serial vedetă de pe Netflix. Transformă povestea brandului tău într-un scenariu de show de televiziune și comportă-te ca și cum publici episoade ale aceleiași povești. Aceste episoade pot fi diferite tipuri de conținut: text, video, audio. Strategia funcționează pentru companii mici și mari. Folosind această perspetivă, vă asigur că veți fi mult mai consecvenți în ceea ce comunicați și în construirea audienței.

 

În experiența ta, care este cea mai mare greșeală pe care o fac companiile când creează conținut?

Cea mai mare greșeală este să te concentrezi pe ceea ce publici acum, și atât. Nu vrei reuși să construiești o audiență dacă creezi un articol, un video, un podcast. Începe să gândești în serii și să creezi sezoane. Poți compara un sezon cu o campanie, dar nu te opri odată ce se termină campania. Continuă.

În primele luni, va trebui să investeși mai multe resurse, inclusiv bani pentru a promova conținutul, dar, odată ce începi să ai o audiență, poți să te concentrezi mai mult pe calitate, și mai puțin pe promovare plătită.

 

La ce ar trebui să se aștepte clienții unei agenții de content marketing?

Agenția de content marketing ar trebui să fie avocatul diavolului pentru construirea unei audiențe pe termen lung, în timp ce lucrează la îndeplinirea obiectivelor trimestriale. Pare un paradox, dar nu trebuie să fie.

Speech-ul meu de la WeContent 2019 va fi despre Binge Marketing, o strategie sustenabilă de content marketing care te ajută să construiești o relație pe termen lung cu clienții prin conținut în serie, bazat pe interesele comune ale audienței și brandului. Asta îți va aduce încredere și te va ajuta să-ți îndeplinești obiectivele de marketing.

 

Ce platforme de social media recomanzi pentru B2B? Dar pentru B2C?

Sunt în continuare un mare fan al LinkedIn pentru B2B. Pentru B2C, depinde de brand. În orice caz, platformele social media sunt doar o extensie a eforturilor tale. Dacă le folosești bine, pot fi foarte eficiente. Dar v-aș sfătui să nu vă construiți brandul în social media. Trebuie mereu să ai propriile canale. E singura modalitate să investești într-o audiență proprie.

 

De ce ar trebui să vină lumea să te asculte la WeContent 2019?

Ar trebui să vină pentru că voi avea un speech despre seriale faimoase, creaturi supranaturale și Star Wars. Nu doar ca să ne distrăm, ci pentru că sunt exemple dintr-o industrie unde content marketingul nu mai are secrete, pentru că produsul este conținutul. O industrie care investește în atragerea și fidelizarea audienței de decenii.

WeContent 2019 are loc pe 7-8 noiembrie la București și reunește experți cunoscuți în content marketing din SUA, UK, Germania, Olanda și România. Printre ei, se numără Jay Baer, Jon Wuebben, Marcus Tober, Sonja Jefferson, Jon Burkhart, AJ Huisman și Vali Pintilescu. Rezervă-ți locul la unul dintre cele mai importante evenimente de profil din România!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related