5 tehnici de gândire creativă

5 tehnici de gândire creativă

Alături de automatizare, o abordare creativă poate transforma un proiect într-un succes. Dar ce se întâmplă când Mercur este în retrograd și gândirea creatoare iese din meniul zilei?
Nu am numi-o trişat, dar există câteva tehnici de gândire creativă care te pot ajuta să fii mai imaginativ și să vezi produsul pe care trebuie să-l promovezi într-o altă lumină.

MediaPost Martech iti prezinta cinci exemple de tehnici de gândire creativă pe care le poți utiliza, în funcție de produsul tău:

 

Gândește-te la o consecință extremă

Ia în considerare ce s-ar întâmpla dacă publicul ţintă nu îţi poate folosi produsul. Găseşte o perspectivă negativă comică și exagerează-i consecinţele, în limitele brandului. Poți utiliza, de asemenea, perspectiva pozitivă: ce se întâmplă atunci când consumatorul utilizează produsul? Joacă-te cu această premisă și extinde povestea până unde ţi-o permit poziţionarea şi credibilitatea brandului.

Cel mai popular exemplu în această direcție este reclama Axe, când toate doamnele se entuziasmează după ce bărbatul folosește spray.

 

Foloseşte o alternativă absurdă

Acest șablon este destul de asemănător cu cel anterior, ca și gândire creativă. Te face să te întrebi ce ai putea folosi dacă brandul tău nu ar fi disponibil. Efectul este întotdeauna amuzant și uneori catastrofal, sporind ideea că produsul tău este cea mai bună soluție pentru nevoia expusă.

Un exemplu celebru este tipul înfășurat în vată pentru a rămâne în siguranța în loc să folosească o mașină Volvo.

 

Asociază produsul cu o cauză

Când produsul tău declanșează o emoţie semnificativă pentru utilizator, șansele brandului de a fi top of mind sunt din ce în ce mai mari. Iar asocierea produsului tău cu o cauză relevantă poate fi benefică atât pentru produs, cât și pentru cauză.

Dacă eşti în căutarea unui exemplu, aminteşte-ţi manifestul lui Dove pentru frumusețea naturală.

 

Interacționează cu consumatorul

Publicitatea este o lume dinamică, iar attention span-ul este un o noţiune de care trebuie să ții cont atunci când concepi o campanie. Pentru a atrage şi a reţine atenția mai uşor, ai putea facilita o interacțiune din partea consumatorului cu produsul. Ai putea să-i ceri acestuia să-și facă un selfie într-un mod amuzant cu produsul, astfel încât să asocieze o emoție cu această experiență.

Un exemplu ar fi scaunele pentru copii mici de la Ikea, introduse contextual la metrou pentru ca cei mici să se așeze în așteptarea vagoanelor, ca apoi să stimuleze dorinţa de a avea scaunele şi acasă.

 

Introdu o variabilă

Dacă trebuie să realizezi o promoție, gândeşte-te cum poți introduce acolo o variabilă relevantă, dar inedită. Variabila ar putea avea legătură cu vremea, cu societatea, cu șeful sau chiar cu un fenomen online.

În Australia, o companie de batoane de ciocolată a raportat prețul ciocolatei la vreme. De fiecare dată când temperatura creştea peste un anumit grad, ciocolata primea o reducere.

Mai sunt şi alte trucuri pentru a stimula creativitatea, dar de multe ori, cea mai bună soluţie este simplă - să iei o pauză. Să te concentrezi pe o activitate total diferită şi să-ţi laşi mintea să se relaxeze. Nu degeaba se spune că cele mai bune idei vin în duş.

 

Serviciile MediaPost Martech acoperă domenii precum Digital Transformation sau Marketing Automation.
Ca parte a grupului MediaPost ce include și INTERACTIONS precum şi alte companii de comunicare şi marketing direct, suntem activi de peste 20 ani pe piața românească și suntem prezenți și pe 5 piețe europene.
Experiența noastră formată în peste 200 campanii ne-a ajutat să dezvoltăm propriile noastre produse de automatizare, achiziționate de peste 20 de companii.
Mediapost Martech este Partener HubSpot și Salesforce.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mediapost Martech

Serviciile Mediapost Martech acopera domenii precum Digital Transformation sau Marketing Automation. Ca parte a grupului Mediapost, ce include si Interactions precum si alte companii de comunicare si marketing... vezi detalii »

Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related