De ce se tem românii în timpul epidemiei de coronavirus?

De ce se tem românii în timpul epidemiei de coronavirus?

Mercury Research pune la dispoziția firmelor și autorităților din România un studiu care să îi ajute să înțeleagă temerile populației față de criza coronavirus și atitudinile lor față de măsurile luate, să anticipeze durata crizei Covid-19 și să estimeze impactul economic asupra românilor. Studiul a fost realizat în perioada 25 martie – 3 aprilie 2020 pe un eșantion reprezentativ de 1007 persoane, care asigură o eroare de eșantionare de +3%, prin interviu telefonic si eșantionare pe numere de telefon formate aleator, conform celor mai bune practici în domeniu.

În confruntarea cu noul coronavirus, majoritatea țărilor au fost puse într-un impas teribil – să micșoreze riscul de infectare cu prețul compromiterii economiei, sau să nu oprească economia, dar să riște mai multe pierderi omenești. La fel cu cele mai multe țări, România a ales prima opțiune. Totuși, răspunde sau nu această decizie la temerile celor mai mulți români?

Românii se tem cel mai mult de posibilitatea de a se infecta (46%), urmând în clasament temerea de a-și pierde veniturile (24%) și temerea de a nu a mai găsi mâncare (8%). Românii care se tem de infectarea cu coronavirus sunt mai degrabă femei, sunt mai în vârstă (aproape jumătate dintre ei au peste 55 de ani) și aproape jumătate dintre ei nu lucrează.

Acești români își doresc într-o mai mare măsură interzicerea tuturor activităților economice neesențiale. Cei care se tem mai mult de infectare decât de consecințele economice se bucură de privilegiul siguranței financiare: aproape două treimi dintre ei nu au rate la bancă, iar mai mult de jumătate ar putea trăi peste 3 luni doar din economii în cazul în care nu ar mai avea venituri.

29% dintre cei care lucrează se tem că își vor pierde veniturile, iar pentru 5% temerea s-a și concretizat și au fost deja concediați din cauza blocajului economic produs de criza Covid-19. Românii care se tem de pierderea veniturilor sunt mai degrabă bărbați, sunt mai tineri (trei sferturi din ei au sub 55 de ani) și sunt activi (70% din ei lucrează). Acești români își doresc continuarea activităților economice în mod normal, fiindcă au rate de plătit și fiindcă ar putea trăi doar între una și trei luni din economii, dacă nu ar mai avea venituri.

Cei care se tem că nu vor mai găsi mâncare îndeajuns sunt mai degrabă bărbați în vârstă care nu lucrează, cu educație scăzută. Aceștia vor să se continue activitățile economice în mod normal.

Raport Mercury Research

Mercury Research oferă din 1994 informații de calitate ridicată pentru cunoașterea pieței, optimizarea produselor, îmbunătățirea operațiunilor și eficientizarea comunicării.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related