Despre Google Analytics 4 cu Craft Interactive

Despre Google Analytics 4 cu Craft Interactive

Cu pași rapizi ne apropiem de luna iulie 2023 când Google Analytics UA va fi îngropat. Dacă interacționezi cu industria de digital marketing probabil ai văzut că e subiectul constant de care se vorbește mult, de peste un an de zile.

 

Google Analytics 4

E ca acel băiat nou din clasa noastră de marketing venit în semestrul 2 la ora de digital, care a venit nu știm de unde, pe care nu îl înțelege și nu-l place nimeni. Dar cum se întâmplă de obicei ajungem să ne obișnuim cu acest nou, să-l înțelegem și să-l acceptăm cu bune și rele.

 

Ca orice e nou

Nu îmbrățisăm cu bucurie schimbările pentru că ne agătăm prea tare de zona de confort. După ce am învățat bine jucăria Google Analytics ne este luată și pare frustrant. Dar oare e chiar atât de rău?

 

Noul Google Analytics

Poate fi o povară sau o soluție care ne oferă mult mai multă claritate în înțelegerea datelor pe care le analizăm și le folosim de mulți ani de zile.

 

La CRAFT Interactive

Am implementat de peste 6 luni noul Google Analytics și oferim concluziile noastre, la rece. Configurarea noului Analytics ar fi primul lucru de făcut când se trece la upgrade, iar aici Google a venit în intâmpinarea noastră cu opțiunea Setup Assistant, parcurgerea fiecărui pas din configurare ajutând la finalizarea noului Google Analytics.

Integrarea în website se face fie prin codul de tracking dedicat prezent pe toate paginile site-ului, fie prin Google Tag Manager, sau cu ajutorul unui plugin dedicat platformei web folosită la site.

 

Audiențele

Unele audiențe pot fi importate din fostul Google Analytics, dar altele nu pot fi importate sau refăcute - motivul fiind că interpretarea datelor în noul Analytics este total diferită, tehnic vorbind.

În schimb, Google a predefinit câteva șabloane de audiențe foarte utile, cum ar fi Non-pruchasers (cei care nu au finalizat acțiunea dorită de website sau Recently active users).

Noul Google Analytics analizează mult mai profund activitatea pe website, cine sunt oamenii care vizitează site-ul sau cum interacționează online, putând identifica oamenii, de exemplu, care s-au oprit din scroll la o anumită secțiune, sau cei care au vrut să completeze un formular dar n-au finalizat, analize ce nu puteau fi făcute în trecut... iar opțiunile de tracking sunt nelimitate.

Totodată limita de audiențe monitorizate în Analytics a fost mărită de la 20 la 100.

 

Conversiile din Google Ads

Am mers paralel o perioadă cu conversiile din Google Ads Analytics vechi și cel nou în campanii, iar când am observat un număr mai mare de conversii din GA4 am trecut pe primary obiectivul din Google Analytics, observând totodată o creștere în calitate a incasărilor la magazine online sau a lead-urilor în cazul campaniilor de tip Lead Generation.

 

Acțiunile oamenilor pe website

Dacă în fostul Analytics events însemnau click pe video-uri sau pe iconița de chat de pe website, acum termenul de events este folosit la măsurarea tuturor acțiunilor dorite pe website pe partea de Goals (obiective), caz în care traducerea în româna mai potrivită nu ar mai fi eveniment ci acțiune.

De exemplu pentru cei care au ajuns pe pagina de thank you a unui website, numărul lor va fi setat cu sintagma events_count egal sau mai mare decât zero.

 

Mai simplu sau mai complicat?

Probabil ne-am obișnuit cu mai multe opțiuni din meniul fostului Google Analytics și pare că acum nu mai avem date de analizat, dar de fapt sunt aceleași date, interpretate altfel și denumirile anumitor secțiuni sunt diferite.

Google Analytics 4 urmărește în zona de Reports 6 capitole clare:

  • Acquisition (din ce canale au ajuns vizitatorii pe website)
  • Engagement (ce au făcut vizitatorii în website)
  • Monetization (vânzările, comenzile, performanța website-ului)
  • Retention (cât de bine se descurcă oamenii pe website)
  • Demographics (cine sunt oamenii care au vizitat website-ul)
  • Tech (ce dispozitive sau browsere au folosit oamenii să acceseze website-ul).

 

Everything is connected

Pentru o măsurare completă și eficientă recomandăm conectarea tuturor profilelor unde un brand online e prezent: Google Analytics cu Google Ads, Search Console, Merchant Center, Display & Video 360 Links Conversion Linker în Google Tag Manager (dacă s-a optat pentru această variantă de tracking) ș.a.m.d.

 

În concluzie

La prima vedere pare că Google Analytics a fost gândite pentru magazine online dar până la urmă ce are un magazin online bun? O ofertă inedită de produse sau servicii și o experiență de navigare extrem de plăcută, clară și transparentă, pe orice fel de dispozitiv. Asta se poate aplica foarte similar și în cazul unui website cu obiectivul de Lead Generation, corect?

Așadar Google Analytics has died, long live Google Analytics.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Craft Interactive

Suntem agenție de performance marketing. Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor. Suntem specializați în Strategie digitală, Branding,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related