[Gif Art] Alin Sterian și un gif cu mesaj-în-senzație-în-idee-în-mișcare

[Gif Art] Alin Sterian și un gif cu mesaj-în-senzație-în-idee-în-mișcare

Nu se putea un gif fără mesaj, spune Alin Sterian, participant Uninterrupted GIF Festival by glo. Prima scenă a lucrării lui este o poartă rotundă prin care intri într-o poveste cu mare, soare și schimbări suprarealiste de perspectivă. Alin s-a înscris în festival la îndemnul Alexandrei Panaite, scenograf de vocație, alături de care a și creat gif-ul propus în competiție.

Alexandra a adus în discuție această poartă prin care văzusem amândoi Sighișoara cu o săptămână în urmă. Rotirea cadrului a fost în continuare inspirată de timelapse-ul făcut în Sighișoara. Am folosit rotirea cadrului în animație iar această inversare a polilor părea de-a dreptul surrealistă.

Mai sunt doua zile în care puteți vota cele mai fresh gif-uri din festivalul de artă digitală. Expoziția de gif art este gata și așteaptă voturile voastre până pe 24 iunie. 

Între timp, Alin Sterian povestește mai jos despre muzică, imagine, procesul de creație în echipă, gif-uri și inspirație. 

 

Scurtă biografie   

Sunt gălățean în vărstă de 29 de ani. 8 ani am studiat arte plastice în generală și liceu. Dar m-am plimat prin Cluj unde am continuat artele plastice la Universitatea de Artă și Design, pus pe grafică. În tot acest timp, pe dedesubt am lucrat mereu la pasiunea reală: muzica.

După terminarea licenței am început să mă infiltrez prin proiecte muzicale în București dar mai mult mi-au asigurat traiul proiectele de regie. Asta se întâmpla acum 7-8 ani.

La intersecția dintre finalul Clujului și începutul Bucureștiului am cunoscut-o pe Loredana Căvășdan - compozitor, vocal coach, artist interpret, artist complet.

Am fost îndrăgostiți amândoi de creația noastră reciprocă. Ea era proaspăt ajunsă la studioul lui Marius Moga, unde mi-a sugerat să mă înscriu pentru un interviu de producători muzicali. Însă gașca DeMoga mi-a perceput sound-ul ca fiind necomercial. Ghinion pentru mine în piața muzicală românească.

Însă am fost pândit pentru aceleași gusturi underground dar în direcția vizuală. La imagine a fost îmbinarea norocoasă: cream imagini undeground pieselor pop din mainstream. Era ceva nou. Iar aici pot da ca exemplu Naughty Truck pentru care am regizat videoclipul. Este un sound comercial cu imagini psihedelico-senzuale cu inserturi de thriller shots.

Muzica e mult mai complicată în a putea fi explicată. Imaginea este mult mai ușor de arătat cu degetul. Poți pune pauză unui film dar nu și unui pasaj muzical. Regia m-a păstrat freelancer.

 

Provocarea Uninterrupted GIF Festival by glo    

Referitor la Uninterrupted GIF Festival, am aflat despre acest concurs de la Alexandra Panaite pe care am cunoscut-o la proiectul Orocalmin. Ea l-a scenografiat, eu l-am regizat și l-am compus muzical. În ultima perioadă am continuat împreună idei despre set-uri comerciale iar acum construim planuri și despre viitoare set-uri personale.

Mă inspiră mult ea ca artist, iar momentul în care mi-a dat linkul s-a sincronizat cu o discuție pe care am avut-o despre idei instalații de artă pe care să le propunem către diverse branduri. Am dat click pe Gif Contest, m-am interesat despre concurs, așa că i-am propus Alexandrei să gândim împreună GIF-ul.

Nu am reușit niciunul dintre noi să gândim cele 100 de fotograme fără storytelling. Totul era mesaj-în-senzație-în-idee-în-mișcare.

 

Înscrierea și procesul de creație  

Prima scenă a gif-ului este o poartă rotundă prin care intri în poveste. Alexandra a adus în discuție această poartă prin care văzusem amândoi Sighișoara cu o săptămână în urmă. Ne-am uitat în telefon, am revizualizat imaginea și atmosfera de acolo și ne-am dat seama că ăsta e primul lucru care ne-a dus cu gândul la Fresh.

Marea cu valuri a fost al doilea element pe care am căzut amândoi de acord că ne inspiră energie. Am considerat că prin fereastra rotundă putem să intrăm să vedem apa învolburată. Doar că cerul luminos al zilei nu completa atmosfera pe care o aveam în cap, așa că ne-am permis să aducem aurora boreală pe deasupra apei.

După aceasta, rotirea cadrului a fost în continuare inspirată de timelapse-ul făcut în Sighișoara. Am folosit rotirea cadrului în animație iar această inversare a polilor părea de-a dreptul surrealistă. Așa că am reinterpretat imediat soarele și i-am stors mentolul în apă, cu mâna.

Apariția umbrelei găurite simbolizează dorința de a păstra picurii mentolați. Iar aceștia se transformă la final în frunze de mentă stilizate. Și de aici, poveste se repetă la infinit.

 

Intersecția artei cu digitalul    

Apropo de intersecția artei cu digitalul, noile tehnologii, animația și GIF-ul! De curând am lansat un cântec din proiectul personal Forêt Noire pe care îl produc muzical și îl îngrijesc vizual. În videoclipul Circular Birds am folosit 180+ fotografii pe care le-am animat pe ritmul piesei și din care am reușit să obțin un alt fel slideshow.

 

 

Dificultăți

Cele mai grele puncte de rezolvat în animația văzută au fost: timingul scurt și armonizarea paletei cromatice. La un moment dat aveam o hepatită de galbenuri care te puneau pe gânduri cu privire la daltonism.

 

Ce transmiți juriului și publicului 

Juraților le transmit să vadă giful până când ajung să-i prindă ritmul. Mi-am dorit ca la îmbinarea dintre in & out, să simți kick-ul. Conform unui calcul de BeatsPerMinute, giful din concrus (Panaite's iRony) are 140 BPM. Am pregătit aici varianta muzicală cu ușoare modificări și alterații de culoare, pe ritmul despre care vorbeam.

Despre GIF-uri tocmai am aflat de la Bogdan Jugureanu (primul prieten cu filosofii de editor iscusit) că au fost depășite de un nou format de animație, APNG. Găsiți aici un demo comparativ GIF vs APNG. Mi-ar plăcea ca următorul Uninterrupted GIF Festival by glo să fie în 2021 în acest nou format, pentru a nu-mi mai vărsa lacrimile pentru fiecare pixel mort din GIF-ul exportat.

[Toate lucrările înscrise în competiție le poți vedea și vota aici]

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related