Idee de carantină: o platformă de educație online care schimbă mentalitățile față de învățământul românesc

Idee de carantină: o platformă de educație online care schimbă mentalitățile față de învățământul românesc

În timp ce unii găteam de mama focului sau ne reinventam în carantina de la începutul anului, niște tineri cu mintea deschisă s-au gândit să creeze o platformă de educație online. Având modelul celebrelor Cousera, Skillshare, Udemy și făcând o cercetare amănunțită, au descoperit că la noi nu există un spațiu virtual unde să se găsească cursuri bine structurate, cu informații relevante pentru cei cu adevărat pasionați de anumite domenii. Așa a apărut ideea PointEd.

Prin acest spațiu virtual ne dorim să schimbăm mentalitatea tinerelor generații asupra învățământului românesc. Vrem să dovedim că, predate sub un alt format, materiile ce păreau odinioară plictisitoare, și nu numai, pot deveni tare interesante. În plus, procesul de învățare va putea fi plăcut, interactiv și va trezi în tineri dorința de învățare și de cunoaștere.”

Discutam mai departe cu Andreea Moldovan, Raul Prodan, Ștefania Iancu, Ioana Palade și Diana Petcușin, oamenii care au gândit că învățarea poate fi mai tot timpul plăcută, nu doar un process uneori plictisitor. Și au creat platforma PointEd pentru tinerii dornici de cunoaștere.

Acest proiect se numără printre cele care sunt în finala Social Impact Award 2020.

 

Oamenii PointEd

Andreea Moldovan (rol în echipă: Community Builder, Timișoara, 21 ani ) - În prezent cred că tinerii pot profesa în domeniul în care visau când erau mici. Cred că meseriile nu sunt doar niște culori de bază, puține la număr, ci întregul paletar de tonuri și subtonuri. Îmi place să descopăr culorile vibrante ale fiecăruia și în viitor mi-ar plăcea să urmez o carieră de psihoterapeut.

Deși am absolvit un liceu teoretic, în cei patru ani fost implicată în multe activități de voluntariat, care mi-au întărit zilnic credința că reușita unui proiect stă în fiecare membru al echipei.

Raul Prodan (rol în echipă: Inițiatorul și coordonatorul proiectului, Timișoara, 24 ani ) – Sunt absolvent de liceu cu profil teoretic și am o diplomă de licență în ingineria sistemelor. Activez pe piața evenimentelor private din Timișoara din vara anului 2008. În perioada liceului am participat ca și voluntar la două festivaluri locale, iar în facultate m-am implicat în proiectul Balul vienez de la Timișoara. Din 2016 administrez o întreprindere individuală ce are ca și domeniu de activitate zona de spectacole și activități recreative. De-a lungul acestor patru ani am deprins arta negocierii, am învățat cum să abordez un client, cum să fac o analiză a pieței și a concurenței pentru a îmi putea ajusta serviciile, rămânând astfel o variantă atractivă în piață. 

Ștefania Iancu ( rol în echipă: Social Media Specialist, București, 24 ani ) –  Am absolvit Facultatea de Sociologie din cadrul Universității București, specializarea Antropologie și anul viitor finalizez programul de master Sociologia Consumului și Marketing. În prezent sunt content writer pentru o publicație online de home & deco și de aproape doi ani lucrez în marketing online. Am o mare pasiune pentru tot ceea ce înseamnă frumosul - caligrafia, cititul și gătitul sunt doar câteva dintre ele. În timpul pandemiei am reluat blogul culinar pe care-l începusem în 2017 și pe care-l abandonasem - Atelier de Prăjiturit - unde scriu tot felul de rețete dulci, sfaturi și povești ale unor persoane sau ateliere din întreaga țară. Îmi plac oamenii și îmi place să ascult poveștile lor, ador să fac lucururi creative și să mă dezvolt atât pe plan profesional, cât și personal, constant.

Diana Petcușin ( rol în echipă: Graphic Designer, Timișoara, 22 ani ) –  Sunt absolventă a Facultății de Arte și Design din Timișoara, secția Design Grafic. În tot ceea ce fac jonglez în jurul ideii de a susține aprecierea fondului cultural național, văzut din toate punctele de vedere. Pornind de la această idee m-am aruncat în acest proiect, am cunoscut oameni faini care sunt conștienți sută la sută de capacitatea noastră de a ne dezvolta, plecând de la tot ce avem și am primit. Sunt oameni care știu cât de important este să pui punctul pe educație indiferent de situația în care ne aflăm. Eu cred că toți avem o dorință centrată pe a dezvolta un mediu fluid, în care procesul instructiv-educativ se va simți la el acasă.

Ioana Palade ( rol în echipă: Metodologist, Arad, 22 ani ) - Am absolvit liceul pedagogic și facultatea de psihologie. Încă din clasele gimnaziale am fost îndrăgostită de voluntariat, această pasiune având o continuitate până la facultate, unde am avut ocazia să fac parte din organizația studenților de la psihologie și unde am putut organiza una dintre edițiile dedicate științelor socio-umane. Astfel, prin intermediul acestui proiect pot să îmi pun la dispoziție cunoștințele acumulate de-a lungul anilor.

 

Ideea platformei

În străinătate există mai multe platforme ce înglobează cursuri din diverse domenii, precum Cousera, Skillshare ori Udemy. După un research amănunțit, ne-am dat seama că în România nu există, încă, un loc în care se pot găsi cursuri corect structurate, în limba română, și nici comunități de oameni cu experiență în anumite domenii care să vină cu un volum de informații relevante pentru cei cu adevărat pasionați.

PointEd își dorește să fie acea platformă online care va aduce la aceeași masă creatori de conținut, tineri pasionați, companii și ONG-uri atrase de domeniul educației și al învățării.

Ilustrație: Diana Petcușin 

Prin acest spațiu virtual ne dorim să schimbăm mentalitatea tinerelor generații asupra învățământului românesc. Vrem să dovedim că, predate sub un alt format, materiile ce păreau odinioară plictisitoare, și nu numai, pot deveni tare interesante. În plus, procesul de învățare va putea fi plăcut, interactiv și va trezi în tineri dorința de învățare și de cunoaștere.

Raul Prodan: PointEd își propune să vină cu o soluție online de material didactic bine structurat, ușor de accesat de oriunde, și cu un proces de învățare diferit și eficient. Vrem să aducem la un loc oamenii care au ceva de spus, cu cei care doresc să învețe pe bune, din experiențele pe care alte persoane le-au trăit de-a lungul carierei profesionale. Considerăm că experiența celorlalți poate avea un impact mult mai mare asupra individului, decât învățarea definițiilor și a formulelor.

Andreea Moldovan: Odată cu instalarea carantinei, eu cel puțin am crezut că liniștea care se instalase în viața fiecăuia era un sentiment care va rămâne cu mine mult timp. Nu știam însă că aceea era liniștea dinaintea unei furtuni ”benefice”. Cu școala online și timpul petrecut în trafic redus la zero, atât eu, cât și colegii mei am avut timp. Timp pentru noi. Și am început fiecare să vizionăm diferite cursuri online pentru a ne găsi noi activități. Unii am început să gătim, alții ne-am transformat locuințele în jungle urbane. Și, parcă pe ne simțite, am început să consumăm din ce în ce mai mult content video online. Așa ne-a venit ideea platformei PointEd. Am început să facem brainstorming, a urmat un folder pe drive plin cu idei și documente și am povestit prietenilor despre idee.

 

Investiția

Investiție: 7.000 euro fonduri proprii.

Finațare: fundraising (comunitate) și sponsorizări (companii)

Avem nevoie de cca 15.000 euro pentru primul an, astfel încât să putem susține business-ul. Banii se vor duce în mare parte pe marketing pentru atragerea creatorilor de conținut, plata serviciilor de editare a materialelor, optimizarea și îmbunătățirea platformei.

Dacă proiectul este ales top 3 SIA primim 1 500 euro și 500 euro dacă videoclipul de prezentare al echipei noastre câștigă votul publicului.

 

Cum va funcționa

Pentru ca oamenii să înțeleagă cât mai ușor cum va funcționa PointEd, ne vom folosi de binecunoscutul YouTube pentru a descrie funcționalitățile acesteia. După cum bine știm, YouTube este o platformă unde anumiți utilizatori încarcă conținut audio-vizual, iar alții în vizualizează (îl consumă).

Ilustrație: Diana Petcușin 

Platforma conține în marea varietate de videoclipuri și material educațional. Acesta este însă slab organizat, uneori prost documentat și nu garantează un proces de învățare eficient, precum nici creatorul nu poate garanta pentru veridicitatea informațiilor pe care le prezintă. Diferența majoră este că PointEd este o platformă adresată doar zonei educaționale. Aici vor fi doar cursuri în format audio-vizual.

Avantajul major este că acestea vor fi structurate bine, coerent și vor avea o complexitate mult mai mare. Fiecare curs vine la pachet și cu un set de exerciții menite să îl ajute pe cursant la dezvoltarea aptitudinilor învățate și la sedimentarea informației acumulate de-a lungul cursului în cauză. Echipa PointEd își asumă calitatea materialului și a creatorilor ce vor fi prezenți pe platformă.

Ilustrație: Diana Petcușin 

Un alt aspect important este acela că atât cursantul, cât și profesorul, vor putea crea și avea la rândul lor acces la comunități formate din utilizatori cu pasiuni și cunoștințe pentru aceleași domenii de activitate, putând astfel face schimb de informație și, de ce nu, dezvolta proiecte împreună.

Un proiect aflat în stadiul de prototip este și crearea unui sistem de acreditare a cursanților. Aceștia vor primi la finalul anumitor cursuri, atestări/diplome recunoscute de grupul de parteneri ai platformei PointEd care activează pe piața muncii din România.

Cursurile vor fi structurate în patru categorii mari: științific, social, atreprenorial și personal.

 

Structura cursurilor

Mai jos este o listă cu structura cursurilor :

ȘTIINȚIFIC (Real / Științe / Științific): Matematică, Chimie, Fizică, Inginerie, IT & Computer Science
SOCIAL (Uman / Cu și despre oameni): Arte si mass-media, Medicină, Istorie, Limbi străine, Drept, Literatură, Politică si Societate, Psihologie, Pedagogie
ANTREPRENORIAL (BUSINESS & MANAGEMENT / Afaceri și administrație): Marketing, Entrepreneurship, Finanțe, Human Relationships, Management și leadership, Dezvoltare profesională, Project management, Social media
PERSONAL (Pentru tine / Dezvoltare personală): Sport, Gastronomie, Dezvoltare personală, Grădinărit, Științele naturii

 

Trainerii

Cursurile vor fi ținute de profesioniști din diferite domenii. Acești traineri sunt pasionați de ceea ce fac, comunică clar și adaptează conținutul pe înțelesul tuturor, sunt carismatici, sunt organizați  și cunosc subiectele în detaliu.

 

Strategia de comunicare

Ștefania Iancu: Canalele pe care comunicăm în prezent sunt Facebook, Instagram și, de curând ( mai exact câteva zile ), LinkedIn. Fiindcă platforma nu este încă creată, mai avem puțin de așteptat, încercăm pe canalale de socializare să facem awareness prin content plan-ul realizat aproape lună de lună. Când am gândit strategia de social media, am ales să comunicăm pe următorii patru piloni:

  1. Proiect & valorile echipei
  2. Cursuri & Creatori de conținut
  3. Promovarea PointEd – publicațiile, articolele sau parteneriatele în care se vorbește despre echipa noastră și despre proiect
  4. Promovarea brand-urilor/ ONG-urilor/ antreprenorilor care aleg să pună o cărămidă la platforma PointEd – știm cât de importantă este suținerea, indiferent în ce formă vine, așa că ne dorim ca lumea să-i cunoască pe cei care au ales să lupte pentru educația online împreună cu noi

Fiecare pilon de comunicare este gândit, atât din punct de vedere text, cât și vizual, astfel încât să spună ceva despre noi. Ne dorim ca cei care găsesc prin online puțin din PointEd, să rămână pe gânduri, să își pună întrebări, să își dorească să afle mai multe despre noi, despre proiect și chiar să aibă încredere în ideea noastră și să ne fie alături. Ne dorim să fim reali, să spunem problemelor pe nume, dar să venim și cu rezolvări. Iar una dintre ele este chiar această platformă la care lucrăm intens.

În acest moment mergem mai mult pe campanii de awareness, pe parcurs vom prezenta creatorii de conținut, vom avea câteva webinarii înainte de lansarea platformei, iar după ce aceasta va fi gata, vom începe să promovăm noul spațiu virtual educațional.

 

Comunitatea strânsă deja în jurul proiectului

Ștefania Iancu: Chiar dacă doar de vreo două luni am început să fim prezenți în online, putem vorbi totuși despre o comunitate în continuă creștere. Aceasta aduce la un loc persoane din domenii diverse, cu vârste și preocupări diferite, iar pe noi asta ne încântă tare mult.

În acest moment, atât pe Facebook, cât și pe Instagram, procentul femeilor care ne urmăresc îl depășește cu 70% pe cel al bărbaților, iar media de vârstă este între 18 și 24 de ani, urmată de 25 – 34 de ani. În comunitatea noastră sunt atât studenți, masteranzi, tineri antreprenori, persoane implicate în ONG-uri, activități cu un mare impact asupra societății, oameni creativi și dornici de o învățare continuă.

Printre principalele domenii de interes care leagă comunitatea noastră, se află bineînțeles educația, educația online, dezvoltarea personală, arta & muzica și tot ceea ce ține de societate și de buna stare a acesteia.

Chiar dacă pasiunile lor diferă, aceștia se întâlnesc într-un numitor comun, acela fiind dorința de a accesa un conținut de calitate, relevant, cu impact pozitiv asupra societății. Aici intervenim noi, lucrând la un loc în online ce va bucura atât ochii, mintea, dar și sufletul celor care își doresc să afle puțin din povestea noastră și să urmeze în viitor cursurile de pe platformă.

Pe măsură ce platforma se va dezvolta iar comunitatea va crește, mă aștept ca datele socio-demografice ale celor care fac parte din povestea noastră să se modifice puțin. În ceea ce privește interesele, vom analiza îndeaproape modificările și vom descoperi lucrurile pe care le au în comun cei care aleg să consume content-ul educațional de pe platforma PointEd.

Tone of voice-ul folosit în comunicarea noastră este unul relaxat, destul de jucăuș, deoarece știm cât este de important modul în care transmiți informația în online către un anumit tip de public.

Diana Petcușin: În ceea ce privește forma materialului vizual, am optat pentru ilustrație, deoarece am vrut să punem la dispoziție un mediu de informare clar și o experiență vizuală cât mai plăcută și prietenoasă. Din punct de vedere cromatic nimic nu este ales întâmplător – culorile alese: mov, albastru și galben, sunt niște culori vesele, la fel ca toți membrii echipei, iar PointEd prinde contur de pe-o zi pe alta.

 

Finaliști în Social Impact Award 2020

Andreea Moldovan: Cum suntem generația digitală, într-o zi am văzut pe rețelele de socializare următorul mesaj: ”Ultima săptămână pentru a aplica în cadrul incubatorului SIA”. Acela cred că a fost momentul în care am realizat că ideile noastre dintr-un document Word chiar ar putea deveni un proiect de impact. Cadrul exista, resursele de dezvoltare de asemenea. Am completat formularul de aplicare și timp de două săptămâni am așteptat răspunsul final. Organizatorii au postat pe pagina lor de Facebook o poză în care mulțumeau pentru cele 150 de aplicații primite.

Juriul competiției, format din Alexandru Ghiță, Ciprian Stănescu, Diana Certan, Raluca Cocuz, Zoltán Bereczki, Marta Ușurelu, Irina Ciocan Stănescu și Tamina Lolev, au văzut potențialul platformei PointEd și au decis că aceasta trebuie să facă parte din lista celor 15 idei finaliste.

Roxana Damaschin-Țecu, Board Member NESsT România și mentor al echipei, ne ajută zilnic să creăm un produs calibrat pe piața românească, raportat la publicul nostru țintă.

Acum este rândul comunității să ne valideze visul!

 

3 luni de incubare

În cadrul celor 3 luni de incubare, organizatorii ne-au pus la dispoziție diverse webinarii și workshopuri, care au drept scop definirea cât mai clară a ideii noastre. Până în momentul de față am primit insight-uri valoroase pe domeniul marketing, financiar și cel de business.

Ilustrație: Diana Petcușin 

 

Ce urmează

Ne-am propus mai departe:

  • parteneriate cu diverse companii pentru a oferi cursuri calibrate la nevoile pieței de muncă;
  • pachete de recrutare și cursuri destinate companiilor de început de drum;
  • crearea unor comunități atât în jurul educației, cât și în jurul unui domeniu specific;
  • susținerea creatorilor de conținut atât în promovarea conținutului lor video, cât și în potrivirea acestora cu domeniul business.
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related