[Street Art Challenge] Ionut Popescu: Arta murala devine un bun colectiv de care avem dreptul sa ne atasam sau sa il respingem

[Street Art Challenge] Ionut Popescu: Arta murala devine un bun colectiv de care avem dreptul sa ne atasam sau sa il respingem

Daca orasul in care traim este un loc de joaca, inseamna ca noi toti suntem niste personaje. Si avem de spus o poveste prin exclamatii, metafore, dar mai ales, prin trairi interioare. Sunt lucrurile cu care a plecat in gand Ionut Popescu, in lucrarile sale pentru "A New Now" Street Art Challenge by George.

”Arta murala in spatiul public reprezinta o provocare, pentru ca trebuie sa intelegem ca oferim orasului o viziune/pata de culoare/emotie care ar trebui sa fie iubita si inteleasa de cat mai multa lume care da ochii cu ea.”

Ionut s-a aventurat sa interpreteze si sa deseneze peretii aflati in concurs din Bucuresti, Brasov si Constanta. Regasiti propunerile lui in galeria noastra urbana, alaturi de toate celelalte lucrari ale participantilor. Astazi este ultima zi in care pot fi votate.  

 

Inspiratia

Brief-ul oferit a fost foarte liber, nu poti spune ca esti obligat de anumite reguli sa jonglezi printre ele – cu toate acestea, libertatatea creativa este conditionata de oferirea unei solutii vizuale, atat pentru cei ce o privesc, cat si pentru artist, dar si de transmiterea unui mesaj de tip emotional, care sa reuseasca sa iti capteze atentia zilnic cand vei trece pe langa respectiva lucrare si vrei sa te bucuri de prezenta ei.

 

"A New Now" Street Art Challenge by George

A existat intotdeauna o atractie de prezentare a propriilor lucrari direct in fata publicului trecator, fara a fi nevoie de a vizita anumite galerii pentru a le putea viziona. Arta stradala oferita de aceasta competitie are acest atu puternic care ajuta fiecare artist sa fie vizibil in ochii tuturor.

 

 

Specificul street art-ului

Sa lucrezi pe o suprafata mare are multe avantaje – este evident de faptul ca poti surprinzi in mod placut orice trecator care nu se asteapta sa gaseasca o lucrare de asemenea dimensiuni in locatia respectiva. Dupa experienta participarii, avuta la festivalurile de street art din tara, pot spune ca relatia dintre privitor si lucrare este una speciala, in care ambele parti se bucura de prezenta celuilalt – este un fel de dragoste la prima vedere.

 

Ce ai vrea sa stie publicul si juriul

Arta murala in spatiul public reprezinta o provocare, pentru ca trebuie sa intelegem ca oferim orasului o viziune/pata de culoare/emotie care ar trebui sa fie iubita si inteleasa de cat mai multa lume care da ochii cu ea – devine un bun colectiv de care avem dreptul sa ne atasam sau sa il respingem.

 

Rolul artei stradale

Prin dezvoltarea festivalurilor de street art din tara, poti spune cu certitudine ca este o constientizare a acestui act artistic, si tot mai multe autoritati sunt deschise la acest tip de arta, deoarece si-au dat seama ca pot oferi aceste tablouri imense pentru a fi desenate, ele existand dintotdeauna acolo – trebuie doar sa gasesti persoanele potrivite. Din fericite, sunt foarte multe.

 

Vibe-ul in orasul tau

Din pacate, nu poti spune ca in Bucuresti exista un festival unde poti admira anual 9-10 murale noi, cum se intampla in Sibiu, Bacau, Timisoara, Tg Jiu etc. Mai sunt portite unde poti aprecia cate ceva nou (cum este Street Delivery), dar per total, relativ putine, raportat la celelalte orase unde se intampla asa ceva. Sa speram ca primarii care vin si pleaca, vor intelege in mandatul lor ca aceasta capitala are nevoie stringent de o asemenea manifestare.

 

Spiritul unui oras

Din punct de vedere artistic, orasul vrea si poate fi ajutat. In fiecare comunitate exista o asociatie de persoane creative care vor sa isi expuna propriile creatii pe pereti – doar sa le fie oferita ocazia. De aceea, tot cu ajutorul lor vom putea face ca autoritatile sa inteleaga fenomenul si sa aloce spatii, timp si bugete pentru asa ceva -  sa lase arta sa iasa din matca ei, sa invadeze orasul in forme pozitive.

 [Voteaza aici cele mai bune propuneri "A New Now" Street Art Challenge by George]

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related