Ana Gîlcescu, Kooperativa 2.0: Cum m-a pregătit voluntariatul pentru un job în comunicare

Ana Gîlcescu, Kooperativa 2.0: Cum m-a pregătit voluntariatul pentru un job în comunicare

Fac voluntariat de aproape 10 ani. În tot acest timp am explorat o mulțime de activități și am descoperit ce îmi place și ce vreau să fac în fiecare zi. Îmi place să descopăr mereu lucruri noi, să învăț, să fiu printre oameni, să dau mai departe din cunoștințele mele, dar cel mai mult îmi place să spun povești. Mi-am dat seama mai târziu că pot face toate aceste lucruri în domeniul comunicării și cred că totul a venit la momentul potrivit, pentru că din fiecare experiență am învățat ceva care mă ajută în jobul meu actual din Social Media.

Încet, încet am prins gustul voluntariatului și m-am implicat într-o mulțime de activități, de la foto-video și prezentări pentru copii, până la coordonarea unui festival de teatru. Uitându-mă în urmă, îmi dau seama că eu sunt rezultatul acestor activități, iar ceea ce fac astăzi am învățat în mare parte din voluntariat. Dacă ești la început de drum, am identificat 5 principii pe care le-am învățat de-a lungul timpului și care ar putea fi benefice dacă îți dorești o carieră în domeniul comunicării. După ce le parcurgi, poate vei decide să te implici mai mult în activitățile pe care le desfășori.

 

1. Să explic ce gândesc

În primii ani de voluntariat, am ținut prezentări pe diferite teme europene elevilor din școala primară. La prima vedere pare simplu, dar acum copiii mi se par cel mai greu public. Iar dacă ei te înțeleg, atunci știi să transmiți corect o informație în fața oricui. Acest lucru este esențial pentru un om de comunicare, atât în relațiile cu clienții, cât și în crearea de conținut. E important să-i explici clientului de ce ai ales o anumită tactică și de ce este potrivită brandului respectiv. Astfel, te poziționezi ca specialist și câștigi încredere. În același timp, atunci când creezi conținut pentru un brand trebuie să transmiți cât mai clar mesajul dorit.

 

2. Să ofer feedback argumentat

Mai târziu, când am vrut să fac parte dintr-o organizație studențească, una dintre activitățile la care am luat parte pentru prima dată a fost un mini training de feedback. În comunicare te vei întâlni cu multe momente în care vei lucra în echipă și va fi nevoie să le oferi feedback colegilor tăi. Înainte de a le spune că o idee nu este potrivită pentru un anumit brand, explică-le de ce crezi tu acest lucru. Un argument bun îi va face să-și dea seama de acel lucru și să-și îmbunătățească activitatea. Relația cu colegii tăi e foarte importantă pentru că împreună veți reuși să găsiți „the big idea”, chiar și atunci când simțiți că nu mai aveți inspirație.

 

3. Să privesc obiectiv feedback-ul primit 

Continuând pe ideea de feedback, au fost multe momente în care am primit feedback de la alți colegi și datorită lor am reușit să devin o versiune mai bună. Însă, au fost și situații în care am simțit că cineva este împotriva mea și că vrea pur și simplu să arate că abilitățile sale sunt superioare. Din astfel de întâmplări am învățat să privesc situațiile obiectiv și să îmbunătățesc propunerile atunci când nu obțin răspunsul dorit. În acest caz a contat foarte mult felul în care am primit feedback-ul. De multe ori „eu consider că” sau „cred că aici putem face altfel pentru că” pot face diferența, atât în relațiile cu oamenii, cât și în rezultatul final al unei campanii. 

 

4. Să iau o decizie strategică

Atunci când ești ales să coordonezi un proiect, iar implicit o întreagă echipă, ultima decizie îți aparține. De asemenea, atunci când trebuie luată o decizie rapidă, ce spui tu poate schimba cursul proiectului. Am fost de multe ori în astfel de situații în proiectele de voluntariat în care am fost implicată și nu am luat mereu cele mai bune decizii, însă am învățat să-mi dau seama ce a mers bine și ce trebuia îmbunătățit. Acest lucru mă ajută acum, mai ales când trebuie să iau decizia de a prezenta o anumită tactică într-o strategie, mă gândesc de două ori înainte. Poate că ideea e super bună, dar nu se aliniază cu viziunea brandului respectiv, așa că o păstrez undeva, „la loc sigur”, pentru că nu se știe niciodată în ce viitoare strategie o pot folosi.

 

5. Să deleg task-uri

Un lucru foarte greu, mai ales atunci când crezi că le poți face pe toate. Când am coordonat primul proiect de voluntariat, un coleg mi-a spus că trebuie să învăț să deleg task-uri celorlalți. Pe moment l-am ignorat, dar câteva luni mai târziu i-am dat dreptate. Poate acum te gândești că mai e mult până când vei ajunge să faci acest lucru, dar vei începe cu pași mici, iar în scurt timp vei fi pus în această situație. Înainte de a-i cere cuiva ajutorul, trebuie să iei în calcul timpul disponibil pe care acea persoană îl are la dispoziție și dacă va putea gestiona task-uri în plus. Apoi, gândește-te să stabiliți de comun acord un deadline care te va ajuta să livrezi la timp materialele, dar și cu cele mai bune rezultate.

Aș putea să povestesc multe despre voluntariat și impactul pe care l-a avut în dezvoltarea mea personală și profesională. Însă, pe scurt pot spune că pe mine m-a ajutat să-mi găsesc drumul. Chiar dacă am absolvit o facultate într-un alt domeniu, voluntariatul mi-a arătat ce-mi place să fac, așa că am ales să activez în domeniul comunicării.

Cu ce vreau să rămâi în minte dacă ai ajuns până aici? Vreau să experimentezi cât mai mult și din fiecare moment să înveți o lecție. Cu siguranță toate acestea te vor ajuta mai târziu.

 _______________________
Ana Gîlcescu, Social Media Specialist în cadrul Kooperativa 2.0.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kooperativa 2.0

Kooperativa 2.0 este o agentie de Social Media, PR si Marketing Digital infiintata in 2012 de antreprenori cu experienta de peste 10 ani in online. Dupa mai bine de 8 ani si cu o echipa de peste 25 de angajati,... vezi detalii »

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related