Andreea Prioteasa, Kooperativa 2.0: Cum te poate ajuta faptul că rezonezi cu specificul unui brand în strategia de comunicare?

Andreea Prioteasa, Kooperativa 2.0: Cum te poate ajuta faptul că rezonezi cu specificul unui brand în strategia de comunicare?

Atunci când faci parte dintr-o agenție de comunicare ai ocazia să lucrezi pentru o multitudine de branduri din domenii diferite de activitate, cu publicuri și, evident, strategii și direcții de comunicare diferite. Fiecare client nou pe care trebuie să îl gestionezi vine întotdeauna ca o provocare, astfel că este nevoie să te documentezi și să înțelegi cât mai bine brandul respectiv pentru a comunica eficient încă de la început.

De când sunt în echipa Kooperativa 2.0 am gestionat comunicarea în social media pentru branduri din domenii total diferite. Am descoperit în acest mod cât de mult poate ajuta faptul că rezonezi cu un anumit brand și aria de activitate a acestuia în construirea unei strategii și în comunicarea de zi cu zi, deși la început nu ți se părea totul atât de familiar. Chiar dacă tu ca specialist trebuie să depui același efort pentru a cunoaște cât mai bine și a comunica eficient pentru fiecare brand în parte, atunci când domeniul de activitate al acestuia se îmbină cu unele dintre pasiunile tale, totul poate deveni mult mai ușor de gestionat și munca ta poate fi mai simplă.

De ce este mai ușor să comunici pentru un brand în care te regăsești?

Principalul obiectiv al fiecărui brand în social media este acela de a ajunge la oameni, iar ce trebuie să faci tu ca specialist este să identifici cele mai bune mijloace și direcții prin care poți ajunge la publicurile țintă vizate. Astfel, faptul că există o apropiere între tine și domeniul de activitate al unui brand poate fi un real ajutor în construirea unei strategii eficiente pentru acel brand, dar și în menținerea unei relații strânse cu comunitatea sa.

Spre exemplu, în momentul în care în atribuțiile tale intră partea de copywriting, faptul că rezonezi foarte ușor cu un brand, că înțelegi domeniul în care activează acesta și nevoile publicului țintă, din care poate faci și tu parte, te ajută mult mai mult să găsești teme de interes pentru comunicarea din online, să scrii despre aceste subiecte și să adopți tone of voice-ul potrivit pentru brandul tău.

Totodată, dacă îți place un anumit domeniu ești întotdeauna la curent cu evoluția acestuia și cu activitatea concurenților, pentru că urmărești ce fac aceștia din curiozitate, chiar și atunci când nu ești la job. Momentele în care simți că inspirația și creativitatea te-au lăsat baltă vor fi mult mai rare, iar research-ul devine o activitate mai plăcută ce îți va ocupa mai puțin timp, ceea ce te poate ajuta să găsești de fiecare dată soluțiile potrivite și să ai o comunicare coerentă pentru acel brand.

Ce ce întâmplă atunci când empatizezi cu un brand?

Optimizarea strategiei de comunicare în mediul online la o anumită perioadă de timp este, de asemenea, un aspect extrem de important ce va ajuta brandul să rămână în atenția publicurilor și să fie întotdeauna relevant în rândul acestora. În momentul în care empatizezi cu ceea ce brandul oferă și transmite publicului, îți va fi mult mai ușor să găsești inspirație, să vii cu idei relevante și să construiești noi direcții de comunicare pentru mediul online. De exemplu, îți va fi mult mai ușor să lucrezi pentru un brand a cărui arie de activitate se bazează pe protejarea mediului și sustenabilitate, dacă tu deja susții aceste cauze și întreprinzi diverse acțiuni pentru păstrarea unui mediu curat. Acest lucru te va ajuta atât în comunicarea cu clientul, pentru că vei înțelege mult mai ușor care sunt așteptările acestuia, dar și în comunicarea cu comunitatea sa, în construirea mesajelor la care e receptivă.

Așa cum spuneam mai devreme, creșterea notorietății în rândul publicurilor țintă este principalul obiectiv al fiecărui brand, iar după ce reușești să atingi acest obiectiv, este extrem de important să menții o legătură cât mai strânsă, onestă și transparentă cu publicurile tale. De cele mai multe ori, faptul că empatizezi foarte ușor cu specificul unui brand sau cunoști anumite insight-uri din domeniu te poate ajuta să înțelegi mai bine nevoile audienței brandului respectiv, credințele și obiceiurile de consum și astfel să gestionezi eficient relația cu aceasta.

Așadar, nu ezita niciodată să îți arăți interesul atunci când crezi că un brand este potrivit pentru tine și să comunici acest lucru responsabililor de proiect pentru a lucra pentru brandurile a căror arie de activitate se împletește cu interesele și pasiunile tale.

 _______________________
Andreea Prioteasa - Social Media Specialist la Kooperativa 2.0. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related