Dumitru Gorzo: Faceti fratilor ce va vine, ce va preocupa si ce este interesant pentru voi!

Dumitru Gorzo: Faceti fratilor ce va vine, ce va preocupa si ce este interesant pentru voi!

Gata, s-a dat startul competitie glo™ Urban Pairs & Art Flairs, unde creatorii din Romania sunt chemati sa isi imagineze viitorul intr-un design digital, pe tema fun & purpose. Deadline-ul e strâns, așa că nu așteptați prea mult inspirația, căutați-o mai bine în brief și porniți procesul creației.
Dumitru Gorzo
, care face parte din juriul competiției, le ureaza artistilor sa aiba curaj si sa creeze asa cum le vine:

Da cu negru, da cu alb, da cu pensula, carbune, ciment, pigmenti, culoare.
Da cu mana, cu picioru', capu' si cotu', barda, ciocan, pensula si scrumul tigarilor stinse.
Daca poti sa si gandesti intre timp s-ar putea sa fie un plus. Sau minus.

Gorzo nu are doar sfaturi, ci si povesti despre viata si arta. Vorbim cu el mai jos despre copilarie, viitor, experimente recente si glo™ Urban Pairs & Art Flairs. 

Această competiție face parte din Rebels with a cause, o inițiativă prin care lansăm tinerilor artiști invitația și provocarea de a crea ceva pornind de la tema fun & purpose prin care sperăm să aducem schimbare, dar și bucurie. Acest proiect este doar startul către o schimbare mai mare, în care al tău artwork va fi ca un kick de rațiune pozitivă de care avem cu toții nevoie:

 

Povestea ta cu arta

A inceput candva prin clasa a sasea, intrerupta printr-a noua, reluata intr-a unsprezecea si tot asa. In ultimii ani, cred ca o incep si sfarsesc zilnic. 

Aveam doisprezece ani, copilarie, dupa cum se poate observa si despre copilarie numai de bine. Contextul exterior: ultimii ani ai oribilitatii numita comunism, lipsuri, saracie.

 

Cum s-a schimbat perspectiva asupra artei

Aceasta e o intrebare la care probabil ar putea raspunde un teoretician. Perspectiva mea, singura despre care as putea vorbi cat de cat e cea a creatorului, vad lucrurile dinspre inauntrul artei inspre afara. A disparut, ca necesitate ultima, izolarea artistului in 'turnul de fildes' si anumite proiecte au relevanta sociala imediata. 

 

Arta & viitor

Arta are un trecut greu de inteles, un prezent care se construieste intr-un fel care scapa si un viitor totalmente necunoscut. 

 

Forme noi

Artistii testeaza forme noi si experimenteaza cu mai mult sau mai putin succes de cand lumea. 

 

Publicul din Ro

Publicul romanesc pare ceva mai dornic de a experimenta lucruri diferite, multe noi, aici intrand si artele vizuale. In mare, relatia dintre public si artist nu s-a schimbat, probabil ca e ceva mai dinamica.

 

Cum vezi tu viitorul

Viitorul nu exista, e o proiectie a momentului actual, lucru care ma face sa spun ca exista numai prezent. In functie de interese si cultura, indivizii au fata intoarsa spre viitor sau trecut.

Singurele schimbari, in cazul meu, sunt perceperea prezentului intr-un mod mai acut si constientizrea faptului ca acesta face viitorul posibil.

 

Teme care te inspira acum

Nu am teme care ma inspira, sunt lucruri care ma starnesc, chestiuni care ma tot viziteaza si carora nu le-am gasit (inca) rezolvare. Plus cateva provocari date de niste oportunitati aparute subit.

 

Ce ai experimentat recent prin arta ta

Fac 'pictoinjuraturi' la greu, experimentez cu printul si incep lucrari cu funinginea ultimului furnal inca functional de la Resita.

 

glo™ Urban Pairs & Art Flairs

O initiativa buna, felicitari! Cum o sa iasa e treaba artistilor in primul rand si apoi a echipei care organizeaza asta. 

 

Ce iti place la acest demers

Faptul ca o sa vad un numar de imagini/intentii cu care nu m-as fi intalnit altfel.

 

Sfaturi pentru participanti

Sa isi foloseasca ochii si instrumentele. Arta nu este, sau este intr-o masura insignifianta aservita lucrurilor exterioare siesi. Faceti fratilor ce va vine, ce va preocupa si ce este interesant pentru voi! Nu va ganditi la ce si-ar putea dori altii si daca nu puteti sa va abtineti de la asta, reactionati critic.

Da cu negru, da cu alb, da cu pensula, carbune, ciment, pigmenti, culoare. Da cu mana, cu picioru', capu' si cotu', barda, ciocan, pensula si scrumul tigarilor stinse. Daca poti sa si gandesti intre timp s-ar putea sa fie un plus. Sau minus.

PS: Toate acestea si multe altele care imi trec prin cap sunt egal valabile si egal gresite. Adaptand spusa unui personaj de carte/film: aici fiecare se reprezinta singur.

Vezi brieful glo™ Urban Pairs & Art Flairs și înscrie-te în concurs

gloTM

+18. glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Campanii

Oameni

Sectiune



Branded


Related