[Case Study] You ask, Vichy Answers – Campanie globală adaptată de Line Agency pentru publicul din România

[Case Study] You ask, Vichy Answers – Campanie globală adaptată de Line Agency pentru publicul din România

Odată cu apariția internetului, accesul la informație a fost democratizat, aceasta fiind disponibilă oricui deține un laptop, un smartphone sau un cont pe una dintre rețelele sociale și de socializare populare. E drept, multe dintre sursele din care acestea provin sunt îndoielnice, astfel că fiecare user curios are responsabilitatea de a verifica dacă informațiile pe care le asimilează sunt adevărate. În orice caz, din ce în ce mai mulți utilizatori sunt conștienți de amploarea fenomenului dezinformării și își îndreaptă atenția către surse sigure sau către experți care au atât cunoștințele adecvate în domeniul din discuție, cât și experiența necesară pentru a face cunoscută o opinie.

Industria cosmeticelor și a produselor de skincare investește din ce în ce mai mult în formate de educare și conștientizare. Iar acest lucru vine ca răspuns la schimbarea comportamentului consumatorilor, care apelează într-un număr din ce în ce mai mare la sfatul unui specialist când vine vorba de diferitele provocări sau afecțiuni cu care pielea se confruntă, fiind dornici să învețe informații utile despre îngrijirea adecvată a acesteia. Totodată, acest trend a fost amplificat mai ales în perioada de lock down, când mare parte dintre noi am conștientizat cât este de important să acordăm mai multă atenție sănătății noastre. Un lucru este sigur, acest trend este susținut și va continua să crească – consumatorii au nevoie de informații sigure, medicale, iar brandurile îi întâmpină cu răspunsuri la curiozitățile și nevoile lor.

Ținând cont de toate aceste insight-uri, alături de Vichy am adaptat pentru publicul din România unul dintre cele mai relevante proiecte din online, atât din punctul de vedere al contentului, cât și al prezentării lui - You ask, Vichy answers.

 

Brief:

Vichy România, unul dintre clienții noștri pentru care oferim servicii de brand și nu numai, a venit către noi cu un brief pe care ni l-am asumat și îmbrățișat, conștienți fiind de faptul că este nevoie de mai multe branduri care să acționeze ca influencers pentru schimbări pozitive și de impact într-un mediu digital atât de confuz ca cel prezent. Mai exact, plecând de la campania globală You ask, Vichy answers, ni s-a cerut să livrăm consumatorilor de dermato-cosmetice din România content interesant, dar mai ales științific, ca urmare a nevoii de educare și informare corectă în acest sector, dar care, în același timp, să susțină expertiza companiei în domeniul îngrijiri avansate a pielii.

 

Abordare creativă:

Pentru a face acest lucru am filmat o serie de video-uri scurte, care au răspuns diferitelor întrebări și dileme de skin care. Fiecare video a avut drept invitat un medic dermatolog, cu o experiență vastă în tratarea diferitelor probleme ale tenului, care a explicat termini științifici, ingrediente și reacții de la nivelul pielii într-o formă cât mai simplu de înțeles de către comunitate. Și astfel, plecând de la o strategie dezvoltată și aprobată la nivel internațional, am adaptat subiectele și forma de prezentare a acestora ținând cont de cerințele publicului din România. Mai exact, fiecare medic specialist dermatolog și-a adus contribuția în prezentarea informațiilor, în timp ce întrebările la care aceștia au răspuns au fost adunate de-a lungul timpului de la consumatorii care și-au adresat curiozitățile prin intermediul canalelor social media sau le-au făcut cunoscute în cadrul sesiunilor de live Q&As susținute pe Instagram sau Facebook.

 

Soluție:

O campanie de digital bazată pe o serie de producții video organizate, filmate și editate de Line Agency. Aceste video-uri au avut ca punct de reper patru game de îngrijire din portofoliul Vichy, cu proprietăți și beneficii multiple, produse care ajută în lupta împotriva diferitelor probleme ale pielii cauzate de o varietate de factori atât interni, cât mai ales externi.

Video-urile au răspuns mai multor curiozități și au informat cu privire la provocările cu care pielea se confruntă zilnic, însă au oferit și sfaturi despre cum poți trata sau ce ingrediente te pot ajuta în ameliorarea sau chiar tratarea semnelor.

You ask, Vichy answers - gama Liftactiv: 4 video-uri despre ce este și cum stimulezi producția de colagen de la nivelul pielii sau despre beneficiile Vitaminei C pentru sănătatea acesteia, realizate în colaborare cu medical dermatolog Iulia Panțuru.

 

You ask, Vichy answers - gama Neovadiol: 4 video-uri despre legătura dintre menopauză și piele, care sunt schimbările de la nivelul pielii la menopauză sau ce ingrediente sunt eficiente în ameliorarea acestora. Informațiile și sfaturile regăsite în cele patru video-uri au fost oferite de către medicul specialist Diana Plăcintescu.

 

You ask, Vichy answers - gama M89: 4 video-uri despre importanța hidratării tenului, cum afectează poluarea și factorii nocivi tenul sau despre diferența dintre tipurile de ape termale de pe piață, conținut de specialitate realizat în colaborare cu medicul dermatolog Anca Răducan.

 

You ask, Vichy answers - gama Normaderm: 4 video-uri despre tenul gras cu tendință acneică, realizate cu ajutorul medicului specialist dermatolog Nectara Mitroi.

 

Impactul:

Odată cu aceste producții video, consumatorii au primit sfaturi științifice, atestate medical, pentru a le integra în rutinele de îngrijire personală. În același timp, Vichy și-a consolidat poziționarea de expert în domeniul îngrijirii avansate a pielii, oferind expertiză medicală avizată și sfaturi pentru a menține o piele cu aspect sănătos.

În termini de rezultate, video-urile au fost promovate în cadrul campaniilor de brand, ele strangând peste 2,5 milioane de views și înregistrâd peste 3 milioane de impresii.

În același timp, rezultatele sunt cu atât cu mai satisfăcătoare cu cât userii au vizionat, în medie, 70% dintr-un video, ele având peste un minut.

 

Echipele implicate:

Ruxandra Micșunescu – Strateg, Vlad Coruț – Senior Art, Camelia Donciu – Senior Copy, Irina Focșa – Junior Copy, Vieriu Alexandru - Senior Account, alături de Studio Second Choice. Iar în ceea ce privește echipa Vichy, aceasta a fost formată din Tunsoiu Raluca – Marketing Manager Vichy & Cerave, Popescu Anca – Product Manager Vichy, Ghera Marcela – Product Manager Vichy, cu sprijinul echipei medicale ACD România.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Line Agency

Creativity and novelty drive us. ​Impactful results is what we always achieve. ​Outside the box thinking and intensive research are our tools for delivering meaningful strategies. ​Determination and enthusiasm stand... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related