[Case Study] Făcut cu pasiune, făcut cu mâna ta – o campanie națională marca Line Agency pentru creșterea notorietății brandului Voila

[Case Study] Făcut cu pasiune, făcut cu mâna ta – o campanie națională marca Line Agency pentru creșterea notorietății brandului Voila

De la an la an, din ce în ce mai mulți oameni descoperă secretele bucătăriei, ulterior îndrăgostindu-se de întregul proces pe care aceasta îl presupune, de la cumpărături până la prepararea propriu-zisă a rețetelor. Și asta pentru că mâncarea nu mai este văzută ca o nevoie, mai ales că există numeroase aplicații de food și restaurante cu oferte accesibile fiecărui buzunar, ci mai mult ca un moment pe care îl dedică lor și celor dragi. Pentru mulți, bucătăria înseamnă artă, pentru unii înseamnă momentul lor de relaxare și evadare din cotidian, iar pentru alții înseamnă modalitatea prin care își pot surprinde familia cu un preparat delicios pe care să îl țină minte multă vreme.

Doar în 2020, ca urmare a pandemiei, oamenii au acordat un interes tot mai mare bucătăriei și, implicit, pentru testarea de preparate pe care să le pregătească singuri în casă și să le savureze împreună cu familia și persoanele apropiate. De la delicioasele clătite până la faimoasa banana bread, perioada de lock-down a transformat marea majoritate a omenilor în mici bucătari și patiseri și a marcat o schimbare în rutina și obiceiurile de consum ale tuturor, mai ales a celor care obișnuiau să mănânce în oraș sau să comande acasă. Cu o diversitate de show-uri, programe și vlog-uri de gătit, acest trend capătă amploare.

Astfel, atunci când Voila a venit către noi cu brieful de a crește notorietatea gamei de produse de creme printr-o campanie de impact care să reflecte performanța ei și în vânzări, dar care să poată fi și contextualizată în timp, acest insight a fost definitoriu pentru noi.

 

Provocare

Voila, brand propriu din portofoliul Nordic Food, lansat la finalul anului 2019, oferă consumatorilor care apreciază calitatea, savoarea și rapiditatea pregătirii meselor două tipuri de cremă: cea pentru gătit, ideală pentru sosuri, supe sau compoziții sărate, și crema pentru desert, perfectă pentru decorat torturi, pregătit crème pentru prăjituri și alte preparate dulci. Provocarea noastră a fost să creștem notorietatea produselor într-un timp cât mai scurt, astfel încât consumatorii să descopere plăcerea de a găti și de a experimenta bucuria gustului împreună cu familia și prietenii.

 

Brieful

Brieful a fost pe cât de simplu, pe atât de clar: o campanie NCP cu componente atât online, cât și offline și care să poată fi comunicată prin instrumente de digital, materiale de in-store, cât și printr-un spot, care să poată fi adaptat și folosit pe o perioadă lungă de timp atât la TV, cât și în digital.

 

Strategie

Am ales să ne inspirăm din una dintre cele mai vechi expresii românești, și anume că orice este făcut cu mâna ta este mai bun, dorindu-ne să asigurăm consumatorul că indiferent de preparatul pe care alege să-l gătească acesta va fi gustos, pentru că are la îndemână un produs de încredere care răspunde tuturor cerințelor acestuia, fie că vorbim despre textură, compoziție sau versatilitatea întrebuințării în preparate. În același timp, am ținut cont și de comportamentul consumatorilor adaptat în perioada pandemiei, conștienți fiind de faptul că targetul nostru s-a extins odată cu noile normalități apărute, și astfel am căutat să ne adresăm și publicului care a descoperit recent plăcerea timpului petrecut în bucătărie. Această abordare ne-a permis să extindem conceptul dincolo de un simplu NCP, mai exact către o strategie de lungă durată pentru brand, fiind o abordare ușor de declinat pentru orice produs Voila, existent sau viitor.

 

Abordare Creativă – Făcut cu pasiune, făcut cu mâna ta!

Așa a luat naștere campania națională Făcut cu pasiune, făcut cu mâna ta!, care a avut un concept umbrelă menit să apropie consumatorii de brand și o componentă atractivă, tradusă de  premii care să-i ajute în experiența lor culinară. Ne-am diferențiat prin componenta vizuală autentică a materialelor de comunicare, reușind să îmbinăm perfect fotografia culinară de mood și grafica de brand. Totodată, prin aceste materiale vizuale ne-am dorit să evidențiem faptul că bucătăria este pentru toți, indiferent de vârstă sau sex, iar produsele Voila susțin experiența celor care vor să se afirme în bucătărie.

În plus, consumatorii au rezonat cu spotul lansat, disponibil momentan doar în digital, pentru că am reușit să surprindem ce înseamnă, de fapt, bucătăria – un moment de răsfăț atât pentru noi, cât și pentru cei apropiați nouă. Spotul a fost declinat în formate de video ads și distribuite pe YouTube.

 

Mecanica NCP-ului a fost simplă, dar de impact, dorindu-ne să reiterăm mesajul conform căruia bucătăria este într-adevăr o experiență la care oricine poate lua parte, atât timp cât are la îndemână produsele și ustensilele potrivite.

Consumatorii au fost încurajați să achiziționeze minimum un produs Voila și să înscrie numărul acestuia pe landing page-ul campaniei, având șansa să câștige unul dintre premiile concursului: seturi cu ustensile de bucătărie, vouchere valabile pe concept store-ul kitchenshop.ro sau, marele premiu, utilarea bucătăriei cu electrocasnice ultramoderne.

 

Rezultate

În ceea ce privește rezultatele campaniei, am depășit obiectivele stabilite la început – am avut parte de vizibilitate sporită în InStore, care a dus la creșterea notorietății brandului, și am reușit să creștem vânzările produselor Voila. Mai exact, am livrat cu 105% mai multe impresii decât am estimat, cu 266% mai multe clicks și cu 218% mai multe views ale spotului, la final de campanie înregistrând un număr de 3,425 de participanți înscriși în concurs.

 

Echipa

Campania națională Făcut cu pasiune, făcut cu mâna ta! este 100% produsul Line Agency, la care au contribuit: Ruxandra Micșunescu – strateg, Vlad Coruț – Senior art, Camelia Donciu – Senior Copy, Irina Focșa – Junior Copy, Alexandru Vieriu – Senior Account. Iar în ceea ce privește echipa clientului, aceasta a fost formată din: Nucu Lazăr – Marketing Director, Alexandra Ionescu – Marketing Manager Group Category, și Alina Marin – Brand Manager. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Line Agency

Creativity and novelty drive us. ​Impactful results is what we always achieve. ​Outside the box thinking and intensive research are our tools for delivering meaningful strategies. ​Determination and enthusiasm stand... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related