Victor Besleaga: Mi s-a parut foarte provocatoare ideea concursului de a aduce impreuna elemente care aparent nu au nicio legatura intre ele, dar care sa formeze un intreg si sa transmita o viziune

Victor Besleaga: Mi s-a parut foarte provocatoare ideea concursului de a aduce impreuna elemente care aparent nu au nicio legatura intre ele, dar care sa formeze un intreg si sa transmita o viziune

E timpul sa mergi mai departe. Speranta. Sunt titlurile celor doua lucrari inscrise de Victor Besleaga in competitia glo™ Urban Pairs & Art Flairs, care provoacă artiștii din România să imagineze viitorul, pornind de la conceptul Break Binary. Adica spatiul acela de intalnire dintre notiuni opuse, care sunt atât de puternice încât ai spune că nu vor merge niciodată împreună, dar care în final se completează și duc la ceva nou & cool. Pentru a intelege mai bine, brieful este aici, va asteapta. Timpul de inscriere e foarte scurt, asa ca nu mai asteptati, creati si propuneti versiunea voastra despre viitor.

Victor povesteste ca desi a fost mereu atras de arta si desen, alegerile pe care le-a facut pentru formarea profesionala au fost usor contradictorii, ceea ce l-a dus in prezent la o cariera in domeniul bancar. Asta nu l-a oprit sa continue sa creeze si sa se inscrie la provocarea glo™ Urban Pairs & Art Flairs. O poveste care sa inspire si pe altii, speram noi. O spune Victor in randurile urmatoare, dupa cum urmeaza:

 

Bio pe scurt

Eu sunt Victor si am 30 de ani proaspat impliniti. Locuiesc in Bucuresti de aproximativ 11 ani, insa imi am originile in judetul Teleorman, localitatea Botoroaga. Desi am fost mereu atras de arta si desen, alegerile pe care le-am facut in privinta studiilor, si mai tarziu pentru formarea profesionala, au fost usor contradictorii. Am studiat la Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Administratie si Afaceri, specializarea Administrarea Afacerilor, unde am urmat inclusiv un master in acelasi domeniu. In prezent lucrez in domeniul bancar.

 

Povestea ta cu arta

Povestea mea cu arta a inceput inca de cand eram foarte mic si umpleam cu pixul marginile albe ale tuturor ziarelor si revistelor din casa. Mai tarziu, la scoala, desenam atat pentru mine cat si pentru colegii mei, astfel ca galeriile de arta organizate periodic cuprindeau desene care erau aproape in intregime ale mele. Intotdeauna ramaneam fara culorile alb si negru din setul de acuarele si mereu trebuia sa cumpar altele doar pentru a avea din nou disponibile aceste culori. Le foloseam cel mai des pentru a reda tonalitatile celorlalte nuante din set.

Mai tarziu, in clasa a XI-a cand am avut primul meu calculator si apoi, dupa o vreme, si acces la internet, am descoperit intamplator un site unde puteam desena online si posta apoi lucrarile intr-un profil. Asa am descoperit desenul digital si mi-am spus ca niciodata nu voi mai ramane fara culori. Desenam folosind mouse-ul, iar unii utilizatori mentionau in descrierile lor faptul ca folosesc tableta. Astfel am descoperit tableta grafica si ulterior mi-am amanetat lantisorul de aur primit cadou de la mama si mi-am cumparat un Bamboo Wacom Pen pe care il folosesc si in prezent.

Cand am utilizat pentru prima data Photoshopul totul a devenit wow. Am editat pentru prima data fotografii si am inceput sa desenez independent de platforma online pe care o folosisem pana atunci. Urmaream diverse tutoriale pe Youtube si puneam in practica notiunile invatate. Apoi, odata cu primul job, desenul a ramas intr-un con de umbra pentru o perioada. Ocazional realizam desene contracost pentru cunoscuti sau pentru a le face cadou celor apropiati.

Pandemia si timpul petrecut in casa m-au facut sa ma apropii din nou de pasiunea mea si astfel am inceput din nou sa desenez. Mi-am dat seama ca niciodata nu reusesc sa imi gasesc tricouri pe placul meu datorita imprimeurilor care nu ma reprezinta si astfel am inceput sa imi creez propriile concepte de print. Apoi am inceput sa ma documentez despre modalitatile prin care as putea sa materializez aceasta activitate si astfel am descoperit sistemul de print-on-demand pe care mi-ar placea sa il pun in practica in viitorul apropiat. Totodata, am inceput sa desenez logo-uri si sa creez concepte pentru carti de vizita.

 

glo™ Urban Pairs & Art Flairs

Concursul  glo™ Urban Pairs & Art Flairs l-am descoperit pe instagram si mi-am spus ca trebuie neaparat sa ma inscriu si eu, tema fiind un concept care sa poata fi imprimat ulterior pe un tricou. Dincolo de acest aspect, mi s-a parut foarte provocatoare si ideea concursului de a aduce impreuna elemente care aparent nu au nicio legatura intre ele, dar care sa formeze un intreg si sa transmita o viziune. Am considerat acest concurs un test de creativitate pentru mine.

 

Inspiratia

Punctul de pornire a fost tema concursului si detalierea acesteia. Am inteles ca trebuie sa aduc impreuna concepte diferite care sa formeze un intreg si sa spuna o poveste. Viitorul inseamna schimbare, iar schimbarea inseamna miscare. Primul lucru care mi-a venit apoi in minte a fost semaforul. Mi-am spus ca voi face un semafor care va avea in functiune culoarea verde pentru ca este singura culoare pe care ne putem deplasa fie ca suntem pietoni fie ca suntem in trafic. Apoi m-am gandit ca trebuie sa transmit ideea de directie si de viitor asa ca am ales un indicator care ne arata doua directii, insa doar una este marcata si anume cea pentru viitor.

Cand ma gandesc la viitor, ma gandesc ca imi doresc sa realizez lucruri, ma gandesc ca am planuri si ca am un scop – acela de a reusi. Am ales astfel sa integrez termenul din tema concursului si anume “purpose”. Pentru culoarea verde a semaforului am ales termenul “fun” care transmite ideea de “liber la distractie” in contextul unui trecut recent cu atat de multe restrictii, ilustrat in desen de indicatorul nemarcat inconjurat de lant.

 

Brieful

Elementul cel mai provocator a fost cerinta de a aduce impreuna elemente diferite care sa formeze un intreg si sa spuna o poveste. Mi-am dat seama ca trebuie sa am un semafor atipic astfel ca am adus in completare si doua aripi. Aripile sugereaza libertate, speranta, inaltare si un viitor in care suntem liberi, sentiment accentuat de celelalte doua faruri sparte ale semaforului care sugereaza in acelasi timp ideea ca invatam din greselile trecutului si ca nu dorim sa le repetam.

 

Cum vezi tu viitorul

Ultimul an m-a invatat sa apreciez mai mult simplitatea si normalitatea lucrurilor din jur pentru ca nu se stie niciodata… Am invatat sa pretuiesc mai mult oamenii si momentele petrecute in familie alaturi de cei dragi. Mi-am propus sa pun mai mult accent pe lucrurile care conteaza cu adevarat si sa ma dedic mai mult pasiunilor mele.

 

Relatia dintre arta si public

Arta aduce bucurie si ne fascineaza prin multiplele sale forme. Este pretutindeni in jur, fie creata de om fie de natura. Noi insine suntem o creatie a Universului, deci putem spune ca suntem o arta vie si cel mai frumos lucru pe care il putem face este sa o propagam in jurul nostru.

Consider ca arta va exista intotdeauna  pentru ca ea se afla la baza interactiunilor noastre si mai are inca atat de multe secrete de dezvaluit.

Vezi brieful glo™ Urban Pairs & Art Flairs și înscrie-te în concurs

gloTM

+18. glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Sectiune



Branded


Related