DIGITAL HEALTH INDEX prezintă liderii de categorie în Auto, Bănci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici și Soft Drinks

DIGITAL HEALTH INDEX prezintă liderii de categorie în Auto, Bănci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici și Soft Drinks

- perioada T1 2021 în comparație cu T4 2020 -

Publicis și Digitas România, cu sprijinul DATA INTELLIGENCE TEAM din Publicis Groupe România, au dezvoltat Digital Health Index / Indicele de Sănătate Digitală, un instrument propriu de măsurare a sănătății brandurilor în digital. DHI este creat special pentru a pune la dispoziția clienților, în timp real, informații relevante despre starea brandurile acestora - de la radiografierea brandurilor și a concurenței până la diverse predicții în scopul luării celor mai bune decizii de business. 

Pe baza Digital Health Index, sunt generate lunar clasamente dedicate mai multor industrii-cheie. Cu scopul de a surprinde cât mai clar evoluția industriilor pe baza deciziilor lor digitale, în această primă etapă, s-a luat în calcul T1 2021 în comparație cu T4 2020Categoriile analizate sunt Auto, Bănci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici și Soft Drink.

Digital Health Index oferă:

  • Optimizarea mixului de canale digitale
  • Determinarea celor mai bune mesaje pentru brand, luând în considerare și teritoriile ocupate de competiție
  • Indentificarea celui mai potrivit unui mix de formate testate și optimizate pentru fiecare canal în parte
  • Identificarea topicurilor pentru a construi o comunicare contextuală
  • Strategiile câștigătoare și instrumentele necesare pentru a fi la paritate sau chiar pentru a depăși brandurile competitoare și pentru a diminua lipsa de comunicare dintre brand și consumator

Concluziile desprinse în urma analizei comunicării liderilor de industrii din topurilor generate de Digital Health Index, în T1 2021 comparativ cu T4 2020:

  1. NU TE RETRAGE ÎN UMBRĂ: Nu opri comunicarea, nu fă pauză, pentru că pierzi teren! Este mult mai scump să recuperezi lipsa comunicării.
  2. AFLĂ CE SE ÎNTÂMPLĂ DINCOLO DE DISPLAY: Dincolo zona de media plătită (display), e nevoie de prezența ta în .ro not-paid, în zona de conținut, presa, forumuri. Acolo se află o latură mai autentică a brandului, mai aproape de consumatorul real.
  3. CONTEXTUALIZEAZĂ & DĂ VALOARE: În această perioadă, cel mai bine performează tot ceea ce este parteneriat de conținut contextual real, implicarea în evenimente și asocieri de brand. O tranziție către conținut real, contextual, de calitate, plus asocierile brandului cu influenceri și evenimente aduc cea mai mare vizibilitate, dar și cel mai bun engagement. În corelație și cu 1st party data research & trend din 2021, acesta este, în mod cert, anul în care ecuația de valoare dintre consumator și brand se construiește printr-un schimb de valoare, prin ascultarea consumatorului, prin storytelling.
  4. INFLUENȚATORII ÎI DAU BRANDULUI O FAȚĂ UMANĂ: În zona de “conviviality” (simpatia câștigată de branduri în Social Media), în T4 și T1, video storytelling-ul cu poveștile educaționale sau poveștile pur și simplu au asigurat brandurilor un succes garantat. Toate acestea, create cu ajutorul influencer-ilor.

 

CUM SE CALCULEAZĂ DHI ?

Digital Health Index / Indicele de sănătate digitală este alcătuit din trei scoruri principale, fiecare reprezentând 1/3 din DHI:

  1. Digital Power Score / Scorul de Putere Digitală măsoară cât de interesant este brandul respectiv pentru consumatori așa cum se manifesta online
  2. Content Power Score / Scorul de Putere a Conținutului măsoară prezența on-line a unui brand, pornind de la sursele mențiunilor din spațiul digital.ro și face o pondere cu impactul pe care îl au aceste mențiuni (viewership). Cu alte cuvinte, nu este suficient să ai apariții în online, ele trebuie sa fie și puternice pentru a obține un scor mai mare.
  3. Conviviality Score / Scorul de Convivialitate măsoară nivelul de empatie a unui brand dat de câte interacțiuni pozitive are acel brand în Social Media.

Indicele de Sănătate Digitală este unul dintre rezultatele procesului transformării digitale a Grupului Publicis, în scopul optimizării la maximum a investițiilor clienților în comunicare. Soluțiile Grupului sunt bazate pe econometrie, Data tools, identificarea ROI-ului investiției de comunicare în generarea de vânzări sau impactul în indicatorii de brand. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Digitas

Digitas este agentia de Connected Marketing, construita pe principiul ca exista modalitati mai bune pentru ca brandurile sa se conecteze cu oamenii. Valorificam capabilitati complete de date, tehnologie,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related