[#DordeBunșiBine] Raluca Nicolaescu: Prin inițiativa lansată alături de HORA, ne-am dorit să-i aducem în prim plan pe oamenii din spatele business-urilor, de la manager la bucătar și până la ospătar

[#DordeBunșiBine] Raluca Nicolaescu: Prin inițiativa lansată alături de HORA, ne-am dorit să-i aducem în prim plan pe oamenii din spatele business-urilor, de la manager la bucătar și până la ospătar

S-a vorbit mult despre cum a fost afectată industria HORECA din cauza pandemiei. Este un domeniu de intersecție între mulți alți actori economici, creează locuri de muncă, susține economia țării, dar are și o componentă culturală importantă. Cu toate acestea, efectele brutale ale crizei nu se văd, nu pot fi înțelese cu adevărat. Dor de bun și bine, campania HORA, semnată de Golin, arată și partea mai putin cunoscută a acestei industrii. 

Unul din obiectivele inițiativei a fost umanizarea industriei, spune Raluca Nicolaescu, Head of Marketing and Communication Mastercard.
Mastercard este 
partener în „Dor de Bun și Bine” și un promotor constant al industriei HoReCa, indiferent de vremuri.

Suntem aproape de antreprenorii din această zonă, care beneficiază de soluțiile noastre de plată de ultimă generație. Scopul a fost să umanizăm industria, pentru că s-a vorbit constant de impactul pandemiei doar la nivel de business, iar la finalul zilei, oamenii sunt motorul cel mai important pentru bunul mers al lucrurilor în HoReCa, spune Raluca.

Obiectivul comun al acestui parteneriat este de a încuraja consumatorii să se întoarcă cu încredere și în siguranță în localurile lor preferate. 
Despre experiența revenirii, dorul de bun și bine și nevoia unei susțineri colective a industriei Horeca, povestește Raluca Nicolaescu în interviul de mai jos.

În seria #DordeBunșiBine, susținută de Mastercard, vorbim cu oamenii din industria HORECA si auxiliare, despre cum au supraviețuit pandemiei și măsurile prin care își pregătesc revenirea la normalitate. Despre nevoile clienților, învățăturile crizei și o nouă eră care începe în 2021. Experiențele de neprețuit sunt parte din ADN-ul Mastercard. Un partener de tradiție al industriei HoReCa, compania s-a alăturat HORA în crearea unui ecosistem necesar, pe care să se sprijine acest domeniu în revenirea la normalitate, la bun și bine.

 

Împreună pentru mai bine

Mastercard este un puternic promotor al industriei HoReCa, iar indiferent de vremurile pe care le traversăm, suntem aproape de antreprenorii din această zonă, care beneficiază de soluțiile noastre de plată de ultimă generație. Astfel că susținerea noastră pentru afacerile din domeniu nu a venit ca o surpriză, iar încă de la începutul anului trecut, am dezvoltat sau am luat parte la inițiative de suport pentru HoReCa. Ultimul an a fost o reală provocare pentru business-urile din această industrie, care în continuare au nevoie de sprijin pentru o relansare pe termen lung.

Inițiativa lansată în parteneriat cu HORA își propune exact acest lucru: o strategie solidă pentru redeschiderea industriei și vine cu un ghid de măsuri de siguranță optime, realizat în parteneriat cu specialiști din cadrul MedLife, dedicat atât localurilor, cât și clienților care le trec pragul. Deoarece în spațiul public au circulat, de-a lungul ultimului an, foarte multe opinii despre cât de sigură este redeschiderea restaurantelor la interior, dar și multe scenarii care erau promovate ca fiind cele mai bune, s-a creat o stare de incertitudine generală, atât clienții, cât și managerii de localuri fiind prinși la mijloc în vâltoare lucrurilor. Prin inițiativa „Dor de Bun și Bine” am vrut să prezentăm un set de măsuri de siguranță explicate clar și concis, cu ajutorul cărora industria HoReCa își poate redeschide ușile, iar consumatorii pot reveni în restaurante, având ca bază un set de reguli ce trebuie respectate pentru o experiență cât mai bună în interiorul acestora.

Conceptul creativ al campaniei vorbește despre dor de bun și bine, unde bun înglobează preparatele unice pe care le găsim în restaurante și pe care cu greu reușim să le reproducem acasă în bucătăria noastră, și starea de bine pe care o resimțim cu fiecare vizită în localurile preferate.

Obiectivul comun în campanie este de a-i încuraja pe oameni să se întoarcă cu încredere și în siguranță în restaurante, să-i asigurăm că pot vizita din nou localurile lor preferate, pot lua masa în oraș în siguranță și se pot reconecta cu cei dragi și în acest mod. Sperăm să vedem efecte bune pe termen lung și, mai ales, sperăm să vedem oameni din nou în restaurante, bucurându-se de experiența unică pe care doar acestea o pot oferi, în stilul lor specific.

 

Susținerea domeniului HoReCa

Industria ospitalității reprezintă o componentă importantă a economiei și a culturii noastre, creează locuri de muncă pe piață, susține economia țării și turismul. Hotelurile, restaurantele și barurile au fost direct vizate de măsurile de restricție impuse, iar în momentul de față, HoReCa are nevoie de orice suport pentru a-și reveni din criză, indiferent că vorbim despre implicarea unor companii din alte domenii sau chiar de statul român. Pe lângă pierderile din industrie, trebuie să ținem cont și de faptul că afacerile din domeniu lucrează și susțin, în același timp, un număr mare de business-uri conexe, de furnizori pentru care colaborarea cu HoReCa influențează, într-o măsură mai mare sau mai mică, venitul obținut lunar. Astfel că, odată cu izbucnirea crizei în această îndustrie, a fost afectat întreg ecosistemul și, implicit, furnizorii strâns legați de activitatea din această zonă. 

Uitându-ne la modul în care ultimul an și-a lăsat urmele în industria ospitalității, efectele sunt vizibile și ne putem da seama de gravitatea lor chiar dacă facem parte sau nu din domeniu. Ceea ce ne-a adus alături de HORA în campania aceasta este solidaritatea pentru business-uri grav afectate, care reprezintă una dintre vertebrele indispensabile ale coloanei economiei românești.

 

Efectele pandemiei în HoReCa

Odată cu intrarea în vigoare a măsurilor de restricție, modelul de business din HoReCa s-a schimbat radical, afacerile mergând într-o mare măsură și către servicii de delivery pentru a-și susține mai departe activitatea. Astfel că, am putut observa o creștere a plăților cu cardul pentru aceste servicii din partea consumatorilor aflați acasă.

În prezent, nu ne putem pronunța exact în ceea ce privește revenirea în industrie la un ritm normal, tocmai pentru că există în continuare incertitudine și traversăm o perioadă în care noi decizii se aplică în funcție de amplul context sanitar.

 

Deschiși la schimbare

Așa cum au menționat în nenumărate rânduri reprezentanți din industrie, HoReCa are nevoie să rămână cu ușile deschise, pe termen lung, astfel încât să poată fi creionată și aplicată o strategie de revenire solidă, prin care business-urile să poată intra pe un ritm constant în noul normal. Desigur că va fi necesar ca antreprenorii din industrie să rămână deschiși către schimbare, să se adapteze noilor obieciuri ale consumatorilor și să abordeze inovația fără teamă, așa încât să depășească provocările din prezent.

 

Oamenii din spatele businessurilor

Prin inițiativa lansată alături de HORA, ne-am dorit să-i aducem în prim plan pe oamenii din spatele business-urilor, de la manager la bucătar și până la ospătar, iar campania folosește fotografii cu angajați reali din diferite restaurante din țară, dar și cu preparate specifice, pe care le găsim în meniurile proprii. Scopul a fost să umanizăm industria, pentru că s-a vorbit constant de impactul pandemiei doar la nivel de business, iar la finalul zilei, oamenii sunt motorul cel mai important pentru bunul mers al lucrurilor în HoReCa. Astfel, ca să răspund la întrebarea de mai sus, consider că ei sunt o parte importantă pe care nu am văzut-o la față în ultimul an afectat de pandemie.

 

Acțiunile Mastercard

Pandemia ne-a forțat să ne regândim modurile prin care putem rămâne aproape de consumatori, mesajele pe care dorim să le transmitem și cum ne putem implica în zonele din comunitate care au avut sau au, în continuare, nevoie extraordinară de ajutor.

În primă instanță, încă de la începutul anului trecut, ne-am concentrat pe o serie de proiecte de susținere a lucrătorilor esențiali în lupta împotriva pandemiei.

În același timp, am încercat să fim cât mai aproape de business-urile aflate în dificultate și am lansat un program dedicat antreprenorilor din HoReCa – „Horeca Împreună”, alături de Edenred, Sodexo și Up România, și în parteneriat cu Qriser. Proiectul s-a desfășurat în cea de-a doua parte a anului trecut și a pus la dispoziția oamenilor din industrie cursuri gratuite prin care puteau dobândi skill-uri esențiale în a-și adapta business-ul la noul context.

În continuare, în luna martie din acest an, am lansat „Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii tale”, o suită de soluții pentru accelerarea transformării digitale, dedicate antreprenorilor și IMM-urilor. Pachetul de soluții vine ca răspuns la nevoia micilor afaceri care au fost nevoite să se adapteze noului context și aduce împreună o serie de parteneri care se adresează segmentului de clienți IMM, alături de care am construit soluții personalizate: Connections Consulting, certSIGN, SanoPass și startGDPR. 

 

Status & planuri

În 2020, Mastercard a continuat să își consolideze poziția de lider pe piața de carduri de credit și premium din România. Odată cu perioada de distanțare socială și izolare, am observat o creștere în numărul de plăți online, datorată și motivului că românii au petrecut mai mult timp acasă și au plătit cu cardul din rațiuni de protejare a sănătății. Acest trend continuă și în 2021.

 

Accelerarea digitalizării

Mastercard este o companie cu ADN digital, datorită industriei în care activăm, astfel că procesul de digitalizare accelerat de pandemie deschide noi oportunități pentru plățile digitale și pentru beneficiile care vin odată cu acestea. Pandemia a influențat puternic și modul în care consumatorii plătesc, în prezent, pentru produsele și serviciile dorite și s-au îndreptat tot mai mult către acest tip de plată. Evoluția aceasta a fost impulsionată și de introducerea opțiunii de livrare fără contact și de promovarea plăților cu cardul direct în aplicație de către cei mai importanți jucători din piață.

Astfel că am continuat și în ultimul an să venim către consumatori cu soluții digitale, un exemplu în acest sens fiind lansarea mymastercard.ro, platforma digitală dedicată programului nostru cu notorietate, Premium & Business. mymastercard.ro simplifică accesul posesorilor de card din segmentul Premium la beneficii și experiențe de neprețuit, puse la dispoziția lor cu ajutorul a peste 115 parteneri de pe piața locală. De asemenea, în toamna anului trecut, am devenit partenerul SanoPass, platforma care digitalizează, conectează și personalizează serviciile de prevenție medicală și sănătate în România, moment care a marcat și deschiderea acestor tipuri de servicii și pentru publicul general, nu doar pentru angajații anumitor companii.

 

Strategia pentru 2021

Dincolo de numeroasele schimbări prin care am trecut, ca indivizi și ca societate, am simțit în tot acest timp că viața a luat o pauză, în general, de la tot. Ne-am propus ca în acest an să ne concentrăm pentru a-i încuraja pe oameni să dedice timp anumitor pasiuni care le aduc bucurie și care îi ajută să se dezvolte atât din punct de vedere personal, cât și profesional. Pentru că acum este cel mai bun moment de a relua o veche pasiune sau a începe un hobby nou, căci acum este de neprețuit, singurul moment asupra căruia avem control absolut.

Astfel că, pornind de la această idee, am lansat campania „Acum este de Neprețuit”, prin care ne dorim să-i inspirăm pe oameni să-și transforme visurile în realitate. În acest sens, le oferim toate premisele de care au nevoie pentru orice plată cu un card Mastercard sau Maestro emis în România, în perioada 15 aprilie – 15 iulie 2021: sesiuni tematice de mentorar, alături de patru experți în domenii diverse însă care au un lucru important în comun – au reușit să-și transforme pasiunile în cariere de succes. Iar aici îi avem alături pe INNA, Chef Sorin Bontea, Omid Ghannadi și George Buhnici. Pe lângă acestea, consumatorii mai pot câștiga device-uri de ultimă generație și, nu în ultimul rând, o mașină Tesla model 3.

Antreprenorii din HORECA sunt chemați în HORA. Pentru că e nevoie de crearea unui ecosistem solid ca domeniul acesta să își revină, de relații solide între actori economici din diferite ramuri de activitate și de parteneriate oneste, pentru o industrie mai sănătoasă. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related