Kaufland prezintă Vocalio, aplicația care ajută persoanele cu deficiențe de vorbire și auz

Kaufland prezintă Vocalio, aplicația care ajută persoanele cu deficiențe de vorbire și auz

Vocalio este câștigătoarea competiției Accessibility Hackathon, organizat de Kaufland România.

Să ne imaginăm următorul scenariu: te afli într-un magazin, iar casierul din fața ta are deficiențe de vorbire și auz și încearcă din răsputeri să îți transmită ceva. Cum reacționezi? Cum te faci înțeles? Acesta este doar unul dintre scenariile care se pot întâmpla în viața de zi cu zi, însă, un lucru este sigur: persoanele cu deficiențe de vorbire și auz au dreptul și simt, în aceeași măsură, nevoia să comunice cu cei din jur.

Așadar, din dorința de a contribui în mod relevant la îmbunătățirea procesului de integrare a persoanelor cu dizabilități la locul de muncă, Kaufland - alături de McCann PR și Catalyst -, a pregătit sub sloganul “Contribuie. Codează. Integrează. Asigură accesul persoanelor cu dizabilități pe piața muncii.”, primul hackaton social al retailerului, care s-a adresat tuturor pasionaților de tehnologie. Aceștia, din urmă, au avut ca temă conceperea și implementarea unei soluții care să vină în sprijinul persoanelor cu deficiențe de vorbire și auz la locul de muncă sau în procesul aplicării pentru un job. 

„Stă în puterea noastră ca angajatori să creăm premisele pentru ca persoanele cu dizabilități să aibă o viață profesională în adevăratul sens al cuvântului, să se integreze în echipe și să fie recunoscute pentru valoarea pe care o aduc în companie.” a declarat Adina Teleucă, Employer Branding Coordinator, Kaufland România. „Tocmai de aceea, ne-am dorit să venim în sprijinul acestora, prin intermediul unei competiții în premieră pentru noi, prin care să găsim soluții inovatoare care să îi ajute în integrarea pe piața muncii.”, continuă aceasta.

 

Atunci când spiritul civic și interesul pentru lumea tech sunt puse la comun, rezultă Vocalio, o aplicație care ajută oamenii cu deficiențe să comunice simplu și ușor atât la serviciu, cât și în afara lui.

Vocalio se bazează pe selectarea unor imagini sau cuvinte care transmit în mod vizual și auditiv ceea ce utilizatorul nu poate să spună interlocutorului. Datorită funcțiilor integrate, precum chatul cu funcție dublă, care permite vorbirea și scrierea pentru o conversație completă, a categoriilor predefinite, a vocii personalizate și a designului intuitiv, aplicația facilitează comunicarea nevoilor utilizatorilor în orice context.

Premiul cel mare, în valoare de 16.000 de dolari, a fost câștigat de echipa Needs Assistance, care a creat aplicația mobilă – Vocalio. Aplicația poate fi descărcată deja din Google Play, urmând să fie disponibilă, în curând, și în App Store, pentru utilizatorii de iOS. Aplicația a fost descărcată deja de peste 12.000 de utilizatori.

 

„Tehnologia și dorința de a ajuta alți oameni ne-au adus împreună. Comunicarea este un aspect foarte important în viețile noastre, de aceea ne-am decis să creăm o aplicație mobilă care ajută oamenii cu dizabilități de vorbire să comunice mai ușor.”, au declarat membrii echipei Needs Assistance.

 

Competiția maraton a fost comunicată, pe parcursul a aproximativ a șase săptămâni, prin diverse tactici de comunicare, de la marketing digital, email marketing și spoturi radio, până la PR tradițional, ajungând astfel la peste 1.500.000 de persoane la nivel național. Ca urmare a acestei ample campanii, s-au înscris în competiție peste 215 participanți, alcătuind 43 de echipe inițiale.

 

„Sunt proiecte care prin implicațiile lor pot contribui decisiv la o schimbare în bine. Fără îndoială, acesta se numără printre ele. Suntem recunoscători că am putut să venim cu expertiza noastră în comunicare și că am adus la viață, alături de toată lumea implicată, această inițiativă. Ne dorim ca Accessibility Hackathon să devină o tradiție și să le arate tuturor că, în ciuda tuturor provocărilor care pot apărea mai devreme sau mai târziu, ține doar de noi să schimbăm lucrurile. Să știm că azi am devenit puțin mai buni ca ieri.”, a declarat a declarat Teodor Hedeșiu, Head of Consumer Lifestyle Division, McCann PR.

 

Accessibility Hackathon a fost conceput ca o extensie a acțiunilor demarate de Kaufland România în ceea ce privește diversitatea, printre care se numără lansarea programului A.C.C.E.S. (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale), dotarea magazinelor cu echipamente special concepute pentru persoanele cu dizabilități sau trainingurile periodice organizate la nivel intern pentru integrarea noilor colegi în echipă. Până în prezent, peste 350 de persoane cu dizabilități, din orașe precum București, Cluj-Napoca, Sibiu, Satu Mare, Oradea s-au alăturat echipei și se bucură de un loc de muncă potrivit abilităților lor, de sprijinul colegilor și de o viață socială mai bună.

Echipa Kaufland: Estera Anghelescu (Recruiting & Employer Branding Director), Adina Teleucă (Employer Branding Coordinator)
Echipa McCann PR: Teodor Hedeșiu (Head of Lifestyle Division), Alexandra Mocanu (Account Executive), Andra Radu (Junior Account Executive), Ximena Stanciu (Junior Account Executive), Alin Bîrlădeanu (DTP).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related