Și, tu ce mai ai prin casă? Luis Calificatu vede tot

Și, tu ce mai ai prin casă? Luis Calificatu vede tot

Oare câte selfies, poze cu pisica, cu banana bread, cu petrecerile pe Zoom ai postat pe Instagram și Facebook cât ai stat acasă? Nu trebuie să numeri, sunt suficiente și două-trei.

Acum următoarea întrebare: în câte din ele ți-au apărut obiecte din casă sau ce se vede pe geam, dacă ai sau nu zăbrele, alarmă, câine? Dacă nu știi sigur, probabil n-ai acordat destulă atenție detaliilor.

Dar nu-i nimic, sunt alții atenți. Și își fac wishlist-uri și planuri fără ca tu să bănuiești. Este dușul rece pe care agenția Mercury360 și Poliția Română și-au propus să-l administreze publicului prin campania de prevenire „Catalogul de furturi”.

 

E timpul să faci cunoștință cu Luis Calificatu

Este foarte activ în social media și urmărește oamenii ca tine. Nu atât pentru ce sunt, cât pentru ce au. Motto-ul lui? „Cele mai bune lucruri în viață nu se cumpără, se iau”.

Un follow de la el nu e la fel ca un follow de la prietenii tăi. Un love la o poză cu tine poate fi de fapt un love pentru televizorul din fundal sau ceasul de la mâna ta.

 

Ceea ce Luis a și făcut de la începutul lunii mai încoace: a preluat pozele a zeci de utilizatori, printre care și influenceri. A blurat fețele, a marcat ce scoate la vânzare din poze și le-a transformat într-un catalog cu obiecte la prețuri foarte tentante, toate „disponibile curând”.

 

Vând laptop fără încărcător, am uitat parola

Luis Calificatu a pus la vânzare gadget-uri, bijuterii, chiar și un pătuț de bebeluș și un scaun cu rotile. Pentru că e calificat în achiziții de orice fel, inspirație să aibă! Iar reacțiile au fost cu de toate: de la amuzament la indignare, de la report furios la interes real pentru „produsele” din catalog. Așa cum era de așteptat, au predominat revolta și furia.

 

 

Demascarea lui Luis Calificatu

O lună, câteva zeci de „produse” puse la vânzare și niște sute de mesaje binevoitoare mai târziu, Luis și-a dat arama pe față: Poliția sub acoperire!

Care e mesajul, de fapt?

Ce e postat e filat. Ai grijă ce dai din casă!

 

 

Ok, Luis Calificatu e un personaj fictiv, iar victimele sale au fost complici de la bun început. Dar modul său de a opera este cât de poate de real: hoții sunt atenți la toate detaliile care le pot oferi ponturi – ce obiecte ar putea fura, care sunt căile de acces în apartamente și blocuri, dacă există sau nu echipament de supraveghere, cum arată configurația locuințelor. Doar că, spre deosebire de Luis, ei rămân în umbră iar victimele nu bănuiesc nicio clipă ce li se pregătește.

Campania „Catalogul de furturi” va continua pe canalele Poliției Române și pe contul lui Luis Calificatu cu o serie de informații care ne ajută să prevenim furturile din locuințe prin formarea unor bune obiceiuri on și offline.

 

Mai departe: Luis Calificatu își face clan, te bagi?

Ce poți face pentru a avea grijă de prietenii tăi? Simplu: când le vezi pe Instagram pozele în care dau prea mult din casă, comentează la ele cu un tag cu @luis.calificatu. El va intra pe fir să le dea de înțeles că el și ai lui îi urmăresc cu mare interes. Înainte de a apăsa „Post”, nimeni nu trebuie să uite că ce e postat e filat.

 

Au complotat, filat și intrat prin efracție în conversație:

Din partea agenției Mercury360:
Camelia Grad – Group Creative Director, Senior Copywriter
Alexandru Neculae – Senior Art Director
Daniel Buzatu – Graphic Designer, Video Editor
Mădălina Gheorghe – Account Manager
Georgiana Bumbu – Junior Account Executive
Liviu Țurcanu – Creative Director
Mihaela Bourceanu – Client Service Director

Din partea Poliției Române:
Sorin Stănică – Comisar șef de Poliție
Ramona Dabija - Comisar șef de Poliție

Au căzut „victime” lui Luis Calificatu și primesc mulțumirile noastre și: Andrei Niculae, Gabriel Fereșteanu, Ionuț Bodonea, George Bonea, Mirela Retegan, Andrei RaduDiana DumitrescuAndrei Ionescu, Bogdan Pricope, Adrian Dan și Le Squad.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related