[Creativitate & Tehnologie] Alexandru Cernatescu: Nu cred ca o masina va putea sa creeze ceva din nimic doar ca asa a “simtit” si a avut “inspiratie” sa faca

[Creativitate & Tehnologie] Alexandru Cernatescu: Nu cred ca o masina va putea sa creeze ceva din nimic doar ca asa a “simtit” si a avut “inspiratie” sa faca

Chiar si intr-o lume imaginara a robotilor, cand AI se va ocupa de tot, Alexandru Cernătescu, CEO Stefanini Infinit, e sigur ca isi va gasi locul in ea si ar lucra cot la cot cu masinile. Dincolo de scenarii probabile despre viitor, in lumea reala din 2022, Alexandru lucreaza cot la cot cu tehnologia si are mare incredere ca aceasta poate ajuta creativitatea. Evolutia AI nu il sperie in niciun fel: vede in fiecare zi cum inteligenta artificiala usureaza munca.

Tehnologia este centrala in procesul creativ. Cea mai scurta cale catre consumator este prin canale digitale iar in contextul despre care povesteam, nevoia de agilitate, nevoia reducerii vitezei de reactie a brandurilor, vitezei cu care consumatorul decide sau schimba brandul si asa mai departe, tehnologia este canvasul central pentru aproape orice initiativa creativa.

Alexandru crede ca in urmatorii ani o sa creasca impactul AI-ului in multe domenii de la hiperautomatizari, la predictive analytics sau procesare de date, dar nu simte ca suntem intr-o zona de tip Hollywood in care ne va “lua pe sus”.

In seria editoriala [Creativitate & Tehnologie], sarbatorim deschiderea creativilor de a imbratisa tehnologia si de a gasi in ea resurse noi de evolutie. Inteligenta artificiala e aici, infiltrandu-se in toate domeniile. Si noi avem privilegiul de a descoperi teritorii noi alaturi de ea. In publicitate, design, muzica, fotografie, film, toate formele creatiei. 

Nu stim ce va urma, ce simbioze ale creativitatii artificiale se vor produce. Dar suntem aici, sa spunem mai departe povestile care se formeaza la granita dintre tehnologie, creativitate si umanitate. Vrem sa vorbim de Creativitate & Tehnologie, nu de Creativitate VS Tehnologie. Stim ca AI-ul si tehnologia se vor alatura creativitatii, nu vor concura.

 

Cum e sa lucrezi intr-un domeniu creativ in 2022 in Romania

Frumos! Creativitatea in TOATE formele ei este cel mai frumos lucru si cred eu unul din elementele ce defineste natura umana.

Frumusetea la Stefanini Infinit si in Grupul Stefanini in general este ca lucram atat in Romania dar si in Statele Unite sau America Latina sau Brazilia deci putem vedea toate unghiurile acestui minunat domeniu si implicit toate formele de manifestare.

 

Partea cea mai frumoasa (inca)

Nu as spune INCA. :)

Cred ca parte a peformantei intr-un domeniu creativ este abilitatea de a te inventa si reinventa ca si companie – intr-un cuvant de a te adapta constant nevoilor pietei si de a aduce valoare indiferent de context.

Ba mai  mult, cred ca in ultimii 2 ani a devenit si mai frumos!

Mai frumos ca niciodata chiar pentru ca domeniul creativitatii a depasit orice limitare sau granita – acum creativitatea este despre tehnologie, digital, servicii, consumator, concepte idei si inapoi.

Creativitatea este despre model de business, procese noi in business-uri noi, autenticitate, umanitate dar si inteligenta artificiala sau alte schimbari sau trenduri.

Este despre tot. Este superb. Cele mai bune vremuri abia urmeaza sa vina.

 

Si cea mai grea

Pe cat de usor este sa lucrezi cu clienti sau colegi forward thinking pe atat de greu este a lupti cu frica de schimbare a oamenilor.

Este greu sa transformi reactia la schimbare din TEAMA in OPORTUNITATE si BUCURIE – creativitatea inseamna experimentare, inseamna noutate deci implicit cere CURAJ si abilitatea de a functiona in “locuri noi”.

 

Cum s-a schimbat procesul creativ

Importanta componentei de tehnologie e cea mai mare schimbare – trebuie sa iei in calcul aceasta componenta ca fiind centrala…. Separate – timpul. Discutia in jurul timpului este una eterna in domeniul creativ dar in ultimii 2-3 ani nevoia de agilitate a companiilor s-a manifestat prin deadlineuri mai scurte si presiune mai mare.

 

In ce fel a intervenit tehnologia 

Este centrala. Tehnologia este centrala in procesul creativ. Cea mai scurta cale catre consumator este prin canale digitale iar in contextul despre care povesteam, nevoia de agilitate, nevoia reducerii vitezei de reactie a brandurilor, vitezei cu care consumatorul decide sau schimba brandul si asa mai departe, tehnologia este canvasul central pentru aproape orice initiativa creativa.

 

Schimbarea cea mai mare care a influentat domeniul tau 

Accelerarea transformarii digitale – fortata sau nu – in 100% din client si branduri dar si la consumatori – noi categorii care au intrat in zona digitala de exemplu.

Transformarea digitala presupune multe eforturi din partea brandurilor – de la strategii coerente, programe de change management, tool-uri noi, tehnologii noi, aducerea de functii si pozitii noi in client, procese noi de lucru, comunicare interna, programe de adoptie si multe multe alte lucruri cu care se lupta brandurile si companiile iar noi suntem aproape de ei si ii ajutam.

Pun aici si un film care atinge relatia dintre tehnologie si creativitate in relatia cu unul dintre clientii nostri dragi – Fashion House Outlet Centre – in care discutam exact si precis despre cum am imbinat tehnologia si creativitatea in relatia Stefanini Infinit / Stefanini Group cu ei, mai ales ca este vorba de un business de retail. 

 

Beneficii si efecte secundare

Eficienta mai mare – cred ca putem sa inlocuim si am inlocuit deja multe lucruri si activitati pe care le faceam intr-un mod anume cu tool-uri noi, tehnologii noi si asa mai departe.

Pe de alta parte a devenit foarte obositor sa filtrezi contentul care vine spre tine, sa te feresti de un overload de informatie care vine pe toate canalele.

De asemenea trebuie sa fim atenti cum sa nu devenim dependenti de tehnologie – nu trebuie sa uitam ca tehnologia trebuie sa fie un TOOL, un ajutor pentru noi – in nici un caz un driver – ci un enabler.

 

Presiunea de a tine pasul

Cred ca toti simtim presiune in acest sens – FOMO. :)

Incerc sa definesc si sa imi fie clar cu CE e bine sa tin pasul si cu ce nu si apoi sa ma focusez.

Sunt foarte multe lucruri care apar zilnic in lume si e foarte usor sa iti apara in feed sau sa citesti despre ele – este foarte important sa ai focus si sa intelegi ce conteaza si ce nu si sa poti sa estimezi ce va ramane si ce va disparea cum a aparut de repede.

Presiunea vine si din faptul ca trebuie sa iei deciziile acestea corect ca treaba in organizatie sa fie focusata corect si eficient.

 

O simbioza buna

Suntem un grup de peste 30,000 de oameni in peste 40 de tari, un grup care este despre NERDS and CREATIVES cum ne place noua sa zicem.

Normal ca incercam (si reusim ) sa folosim cat mai mult din abilitatile grupului, dar si invers – folosim multa creatie in tehnologie. CX/UX/UI, content, creatie, comunicare interna. Tehnologia si creatia functioneaza incredibil de frumos impreuna. Am invatat lectii foarte importante despre creativitatea de la colegii tehnici – abordari, solutii, arhitecturi dar si ei la randul lor au invatat de la noi.

Avem foarte multe proiecte in Statele Unite, Romania, Germania si multe tari din Europa in care avem echipe multidisciplinare care lucreaza la randul lor cu echipe de acest fel din client si impreuna construim proiecte care imbina creativitatea cu tehnologia.

Las aici 2 filmulete relevante – primul este o discutie pe tema aceasta pe care am avut-o acum o perioada si este foarte tare pentru ca avem o participare foarte interesanta, pe tema: Does Technology Really Kill Creativity?

Al doilea este o discutie NERDS AND CREATIVES in care abordam mixul de tehnologie, automatizare dar si creativitatea in contextul sarbatorilor.

 

 

AI & creativitatea

Nu ma sperie. Momentan AI face asta asistat si invata de la oameni. Cred cu tarie si vad zilnic in activitatea de zi cu zi ca AI-ul deja ne ajuta munca si ne face mai puternici. Cred ca in urmatorii ani o sa creasca impactul AI-ului in multe domenii de la hiperautomatizari, la predictive analytics sau procesare de date si multe multe alte use case-uri dar inca nu simt ca suntem intr-o zona de tip Hollywood in care ne va “lua pe sus”.

 

Poate fi creativitatea replicata de roboti?

Aici e cheia si aici va fi marele SEMAFOR. :) Creativitatea este de a vedea lucruri acolo unde logica sau matematica simpla nu ti le arata…. Cand robotii vor vedea asta nu cred ca poate nimeni sa prevada efectele.

 

Ce nu poate inlocui niciodata AI 

A face ceva din NIMIC. Atata timp cat masinile lucreaza pe a interpreta date, cineva trebuie sa introduca acele date…

Nu cred ca o masina va putea sa creeze ceva din nimic doar ca asa a “simtit” si a avut  “inspiratie” sa faca.

 

Aportul AI in domeniul tau

Aduce deja ceva benefic in multe zone din domeniul nostru de la optimizari de campanii pana la predictive analytics sau multe multe alte locuri in care deja e la ordinea zilei.

Cred ca nu va fi decat accelerat acest beneficiu si cred ca vor fi din ce in ce mai multe zone in care ne va face viata mai usoara si noua si clientilor nostri si clientilor clientilor nostri.

 

Relatia dintre creatori & tehnologie

Cred ca la fel ca in orice domeniu teama este cea care dicteaza viteza acestei simbioze. Cred ca pe masura ce creatorii inteleg din ce in ce mai bine puterea tehnologiei de a le accentua si accelera inspiratia si ideile, cu atat aceasta simbioza va fi mai naturala si organica.

 

Cum se mentine un echilibru sanatos in aceasta relatie

Umanitate. Nu folosi tehnologia pentru a obtine ceva intr-un mod in care nu ai dori sa se obtina de la tine. Tehnologia este cu atat mai bine folosita cu cat nu ii simti prezenta – atunci castigi si tu si brandul si consumatorul.

 

Ai lasa munca ta pe mana robotilor? :)

Nu cred ca as putea sa stau degeaba. Am incercat – nu pot mai mult de 3 zile nici in concediu. Deci poate sa lucrez cot la cot cu robotii da, dar sa stau si sa nu fac ce simt, sa nu inovez, sa nu creez – nu m-as vedea niciodata asa.

Imi place foarte mult muzica, imi plac motocicletele si sporturile cu motor, imi place foarte mult sa ajut in general si sa fac coaching sau sa cresc oameni tineri sau sa ajut companii la inceput de drum sau sa ajut companii mari sa se reinventeze, imi place sa gatesc (specializare pe gratar) – deci s-o gasi ceva si pentru mine daca vin robotii. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related