[People of the Samsungverse] Cosmina Draghici: Cu siguranță poate fi provocator uneori să transformi un mesaj mai degrabă tehnic într-unul personal, creativ

[People of the Samsungverse] Cosmina Draghici: Cu siguranță poate fi provocator uneori să transformi un mesaj mai degrabă tehnic într-unul personal, creativ

Cosmina Draghici, Email Marketing Coordinator Samsung Romania, nu s-ar numi neapărat perfecționistă, ci o persoană mereu în căutare de cele mai bune soluții. Iar asta înseamnă că e și cel mai exigent critic al ei. Uneori, linia de demarcație între timpul liber și cel profesional se estompează, dar ideile noi pentru proiectele în care este implicată sunt cea mai bună sursă de energie și motivație.  

Cred că, indiferent de ceea ce îmi propun să fac, important e să încerc mereu să ating cel mai bun rezultat posibil. Sunt conștientă că perfecțiunea nu există, însă îmi propun zi de zi să fiu puțin mai bună, o secundă mai rapidă, un strop mai inspirată, spune Cosmina.

În seria editorială "People of the Samsungverse", realizată în parteneriat cu Samsung, cunoaștem oamenii companiei, dincolo de orele de program. De la momentele care i-au influențat în dezvoltarea lor, începutul la Samsung, sursele de motivație și inspirație și pasiunile lor, până la felul în care privesc relația dintre muncă și viață, rolul lor în echipă, proiectele în care se implică și perspectiva lor asupra domeniului pe care l-au ales.

Povestim cu Cosmina, în rândurile de mai jos, despre copilăria ei, înconjurată de spiritul de comunitate, părinți și bunici protectori, etapele esențiale din formarea ei, cum a ales domeniul de email marketing și care e rutina care îi face ziua de lucru mai frumoasă.

 

Bio pe scurt

Mă numesc Cosmina, am 33 de ani și sunt din Fundulea, județul Călărași, un mic orășel în care am crescut înconjurată de spiritul de comunitate, de părinți și bunici protectori. Când eram copil, bunicii obișnuiau să îmi spună că atunci când voi fi mare ar trebui să urmez o carieră în medicină, pentru că obișnuiam să am mereu grijă de cei din jur. Viitorul m-a orientat într-o cu totul altă direcție, însă continui și în prezent să încerc să îi ajut pe cei din jur să fie informați, să aleagă produse sau experiențe care le ușurează viața.

 

Momente importante în dezvoltare

Un moment important îl reprezintă chiar mutarea mea și a familiei mele în București, unde mi-au fost deschise mai multe drumuri și oportunități. Urmând liceul economic, mi-am descoperit înclinația către marketing și comunicare, fiind dornică să îmi valorific spiritul creativ.

Din momentul în care m-am angajat, am cochetat cu mai multe industrii, lucrând pentru companii din domeniul  telecom, FMCG și beauty. În acest moment, cred că sunt în cel mai potrivit loc pentru cariera mea.
Coordonarea activității de email marketing îmi oferă posibilitatea de a aplica atât cunoștințele profesionale cât și să introduc o notă personală în comunicările pe care le coordonez. De fiecare dată când planific o campanie, am ocazia de a mă pune ”în locul” celui care primește mesajele din partea companiei, având oportunitatea de a testa mereu mesaje creative, personalizate pe nevoile fiecăruia. În plus, lucrez într-o industrie unde spiritul inovator este „contagios”, ceea ce mă inspiră să caut mereu noi modalități de a-mi face munca mai relevantă.

 

Pasiunile tale (dincolo de muncă)

Sunt suficient de pasionată de ceea ce fac încât uneori mă surprind, după program, căutând idei noi de campanii, analizând newsletterele de la companiile la care sunt abonată, cercetând noi platforme și instrumente de comunicare. Atunci când vreau să pun stop, îmi ocup timpul ascultând muzică, urmărind filme și seriale psihologice sau plecând în vacanțe și descoperind locuri noi.

 

Resurse de motivație & inspirație

Sunt o persoană care caută mereu să găsească cele mai bune soluții, ceea ce înseamnă că uneori pot fi cel mai aprig critic al meu. Depun deseori eforturi pentru a verifica fiecare detaliu de mai multe ori, astfel încât ajung uneori să îmi epuizez resursele de energie rapid. Din fericire, o zi petrecută acasă, alături de motanul Tomi, sau la terasă, alături de prieteni, mă ajută să îmi reîncarc rapid bateriile și să am energie pentru o nouă zi.

 

Relația dintre job & timp liber

Așa cum menționam mai sus, uneori linia de demarcație dintre timpul liber și cel profesional se estompează, în cazul meu, mai ales când petrec ore întregi căutând surse de inspirație pentru noi campanii. Sunt însă recunoscătoare că fac ceea ce îmi place și deseori mă simt energizată atunci când descopăr o idee nouă sau încep un proiect entuziasmant.

 

Filosofia ta de viață & de muncă

Cred că, indiferent de ceea ce îmi propun să fac, important e să încerc mereu să ating cel mai bun rezultat posibil. Sunt conștientă că perfecțiunea nu există, însă îmi propun zi de zi să fiu puțin mai bună, o secundă mai rapidă, un strop mai inspirată. De aceea, evit lucrurile făcute pe grabă sau subiectele tratate cu superficialitate, mă bazez mereu să urmez un proces pentru a obține cel mai bun rezultat posibil.

 

Cum s-ar traduce într-un motto de pus pe un tricou :)

Perfecțiunea e imposibil de atins, însă poți încerca zi de zi să fii mai bun.

 

Povestea ta la Samsung

Povestea mea la Samsung a început recent, anul acesta în martie, după o perioadă petrecută lucrând pentru o companie din industria de beauty. Deși a fost o schimbare majoră, încă păstrez amintirea proiectelor frumoase de la jobul anterior și mă bucur zi de zi să lucrez într-un domeniu atât de provocator.

Perioada de început a venit cu propriile provocări, însă am fost surprinsă plăcut să fiu încă de la început sprijinită de colegii din echipă, care m-au ajutat să înțeleg rapid mediul de lucru cât și să cunosc brandul. Am înțeles imediat că sunt omul potrivit la locul potrivit și că aici am oportunitatea de a-mi urma pasiunea și de a mă implica în proiecte mai complexe.

 

Temeri și așteptări de început

Cred că m-am confruntat și eu cu aceleași temeri cu care se confruntă cineva care face o schimbare semnificativă nu doar de job, cât mai ales de industrie. Din fericire, aceste temeri mi-au fost rapid risipite de colegii care m-au ajutat să mă integrez, dar și de managerul direct care s-a arătat dispusă să mă asculte și să mă susțină în proiectele propuse.

 

Ce ai învățat cel mai important de când ești aici

Să am curaj, să am capacitatea de a-mi susține proiectele și să gândesc orientat către soluții.

 

Sarcinile și responsabilitățile tale 

În prezent, jobul meu presupune construirea unei relații pe termen lung cu utilizatorii Samsung, prin programul de fidelitate Samsung Rewardsși prin planificarea campaniilor de email marketing, focusate pe nevoile și dorințele acestora, cât și facilitarea accesului la toate beneficiile în calitate de clienți Samsung, integrate în newsletterele noastre: oferte exclusive pe Samsung.com, Samsung Members, SmartSwitch, SmartThings.

 

Partea cea mai frumoasă în munca ta. Și cea mai grea

Îmi place să cred că domeniul email marketing are un moment de renaștere, în prezent, mai ales că statisticile arată o reîntoarcere a clienților la această formă de comunicare. De aceea, îmi propun să le ofer mereu ocazii de a fi informați, de a face alegeri potrivite pentru ei și de a le oferi acces la beneficii personalizate.

Nu știu dacă este neapărat una dintre cele mai dificile părți ale muncii de zi cu zi, dar cu siguranță poate fi provocator uneori să transformi un mesaj mai degrabă tehnic într-unul personal, creativ. De asemenea, industria tehnologică este mereu în schimbare; de aceea, deseori ești nevoit să te adaptezi la un domeniu concurențial în care planul deja agreat se poate schimba de la o zi la alta.

 

Echipa

E plăcut să lucrezi alături de oamenii potriviți, de profesioniști de la care simți că ai ce învăța, care apreciază eforturile și expertiza celorlalți dar care te și susțin în momentele în care ai nevoie.

 

Rolul tău

Credeam că e un domeniu mai degrabă dominat de informații și comunicări tehnice; am avut însă plăcuta surpriză să descopăr o companie unde există loc pentru creativitate și care pune preț pe abordări inovatoare. Mă bucur de asemenea, să descopăr un domeniu în care echipele înțeleg importanța unei comunicări ce pune accent pe nevoile clienților, ce încearcă să ”traducă” lumea tehnologiei într-un limbaj prietenos pentru utilizatori și care este orientată către tehnologii care fac viața oamenilor mai bună.

Îmi doresc ca rolul meu să contribuie la crearea unui program de fidelitate puternic, bazat pe beneficii și apreciat de clienții Samsung. Mă bucur că pe parcursul celor 8 luni de lucru în Samsung, mi s-a oferit deja ocazia de a gândi strategiile de email marketing și nu doar de a le implementa. Cred că e o motivație în plus de a crede că sunt în locul potrivit.

 

Un gând pentru început de zi

Azi nu e doar o nouă zi; e o nouă oportunitate de a mă bucura să fac ceea ce-mi place.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related