[People of the Samsungverse] Diana Grecu: Viteza cu care noile tehnologii și device-uri intră în viața noastră este cu adevărat amețitoare

[People of the Samsungverse] Diana Grecu: Viteza cu care noile tehnologii și device-uri intră în viața noastră este cu adevărat amețitoare

Indiferent de rolurile sociale pe care le-ai avea, personale și profesionale, important e să fii autentic și să nu uiți să te joci, să experimentezi, crede Diana Grecu, Marketing Consumer Electronics Campaign & Category Communication Coordinator. Diana lucrează de 10 ani în companie și fiecare an este ca o nouă foaie albă care îi dă posibilitatea să experimenteze și să se reinventeze. Parcursul ei profesional a început în agenție, la MullenLowe, a continuat în grupul la Leo Burnett și apoi a făcut trecerea la client. 

Totul are o viteză de o evoluție uluitoare aici, are un puls aparte și nu îți da voie să te plictisești sau să nu evoluezi, spune Diana. 

În seria editorială "People of the Samsungverse", realizată în parteneriat cu Samsung, cunoaștem oamenii companiei, dincolo de orele de program. De la momentele care i-au influențat în dezvoltarea lor, începutul la Samsung, sursele de motivație și inspirație, până la felul în care privesc relația dintre muncă și viață, rolul lor în echipă, proiectele în care se implică și perspectiva lor asupra domeniului pe care l-au ales.

Povestim cu Diana, în rândurile de mai jos, despre călătorii și drumeții la munte, lista ei lungă cu lucruri de experimentat, despre familie și pisici, oamenii de la Samsung și aventura ei în lumea tehnologiei, aflată în continuă transformare. 

 

Bio pe scurt

Salut. Sunt Diana. Sunt din București și am un pic peste 40 de ani, ceea ce acum 10 ani ar fi părut de neimaginat, însă, între timp am aflat că cifrele sunt doar cifre :)

Am mai multe roluri în viața de zi cu zi și trec pe rând prin fiecare dintre ele. Sunt Diana, mama Evei, soția lui Silviu, sora Ralucăi, sunt cea care se îngrijește ca pisicile Astro și Yoda să fie în cea mai bună formă de răsfăț și de joacă, pentru ca ele să mă lase să locuiesc în casa lor în continuare și, nu în ultimul rând, sunt Marketing Consumer Electronics Campaign & Category Communication Coordinator la Samsung Electronics România, sunt colega lui Mihai, a Ameliei, a Simonei, a Ioanei, a Corinei și a multor alți colegi.

 

Resurse de energie & inspirație

Îmi place să călătoresc și cred că viața fără vacanțe nu există, fie ele chiar și scurte vacanțe. Îmi place să merg la munte, îmi e suficientă chiar și o zi în care mă urc în mașină și merg la munte pentru o scurtă drumeție, mă încarcă de energie.

Aștept în fiecare an cu cea mai mare bucurie zăpada, deoarece practic sporturi de iarnă, iar în weekenduri prefer să îmi petrec timpul în natură și să ma relaxeaz împreună cu familia mea. Dacă nu reușim să ajungem la munte, zona Snagovului este o alternativă perfectă, iar echipa de la Școala Bate Șaua ne salvează mereu cu activități in aer liber. Încă am pe bucket list o groază de lucruri de experiementat, lista nu se încheie niciodata.

 

Povestea ta la Samsung

Samsung este cu siguranță un brand extraordinar. Primele gânduri care mi-au venit în minte legat de acest material: este cu siguranță interesant să dezvălui câteva detalii din spatele a ceea ce nu se vede de către oamenii din exterior. Să ai mai multe perspective este întotdeauna bine și, deși sunt lucruri care poate au mai fost spuse, nu au fost spuse de mine, din perspectiva mea. 

Sunt de mai bine de zece ani în Samsung și ce pot să vă spun este că fiecare an aici este ca o foaie albă; în fiecare an ai parte de un nou început în care te reinventezi pe tine, să reinventezi activitățile pe care le vei avea, modul în care le vei gândi și le vei implementa, totul este o versiune mai complexă, surprinzătoare și mai interesantă a anului anterior, este un progress continuu.

Dacă te-ai gândi că fiecare an este la fel, pot să te contrazic și să îți spun că rutina care plafonează nu își are locul aici, pentru că totul are o viteză de o evoluție uluitoare, are un puls aparte și nu îți da voie să te plictisești sau să nu evoluezi. A nu se citi printre rânduri că nu totul este foarte bine organizat în companie. Din contră, totul este foarte bine organizat și se întâmplă exact când ar trebui să se întâmple, dintr-un motiv foarte bine definit, dar într-un mod cu totul nou, unic și special.

 

Etape de formare

Deși sunt de multă vreme în echipa de comunicare Samsung, nu am fost întotdeauna aici. Background-ul meu este în zona de comunicare, am început în agenție: primul meu job a fost în grupul MullenLowe, unde practic mi s-a deschis acest univers în care mi-a fost clar că vreau să rămân; apoi mi-am continuat activitatea în grupul Leo Burnett ca Brand Communication Manager, într-una dintre agențiile din grup care acum nu mai există, dar care m-a schimbat fundamental și mi-a dezvăluit cât de minunat poate fi la job și că totul stă în puterea noastră, a oamenilor, să fie așa. Dacă ar fi să am un motto pe un tricou, probabil că acesta ar fi: Totul stă în puterea noastră să facem ca lucrurile să fie minunate.

Ce pot să spun este că atunci când am făcut trecerea de la agenție la client, a fost un drum natural, îmi doream să fac acest pas. Deși am lucrat pe mai multe conturi din diferite industrii, nu a fost o trecere foarte ușoară, asta deoarece ajunsesem într-un mediu unde lucrurile nu aveau nimic în comun cu ceea ce îmi era familiar din agenție, iar rigoarea și cultura coreeană mi-au dat un reset, foarte onest vorbind.

 

Primele proiecte

Primul meu job în Samsung a fost de ATL Marketing Specialist și, la momentul respectiv totul era foarte condensat în această poziție, practic mă ocupam de comunicarea ATL pentru toate categoriile de produse, atât de componenta media, precum și de componenta de creative assets ale unei campanii, de la pregătire până la implementare, atât pentru România cât și pentru Bulgaria. Am crescut împreună cu compania și am acumulat foarte multe cunoștințe în acea perioadă.

Îmi aduc foarte bine aminte de primul proiect pe care am început să lucrez, am ajuns exact în mijlocul acțiunii și am fost implicată imediat, era vorba despre parteneriatul Samsung – Imax, un parteneriat de imagine în linie cu poziționarea Samsung de la momentul respectiv, când totul – de la branding și product placement, la campanie de comunicare, trebuia să se întâmple peste noapte, ceea ce s-a și întâmplat. Încă de atunci am rămas cu o lecție care este de mare actualitate și astăzi: faci lucrurile să se întâmple, le duci la bun sfârșit, nu există jumătate de măsură :).

Totuși, vremurile de la începuturile Samsung nu seamănă cu vremurile din prezent, când vorbim despre o echipă de comunicare mult mai mare și foarte bine specializată, dar totodată și mult mai integrată.

 

Echipa

Pentru mine sunt foarte importanți oamenii cu care interacționez, pentru că ei construiesc mediul de lucru și dau tonul în care se desfășoară fiecare zi; aici mă refer atât la echipele interne – colegii din echipa de marketing și colegii din diviziile de sales, dar și la colegii externi, din agenții. Dacă ne gândim că 90% din timp ni-l petrecem la birou, acest aspect devine unul foarte important.

Și… la final de zi, cred că aici există un echilibru dat de oameni, care sunt drăguți și te poți baza pe ei. Nu vorbesc de un mediu de lucru utopic unde totul este roz și nu există provocări, iar prin birou zboară unicorni. Bineînțeles că există provocări și în fiecare zi există potențial să apară o situație neprevăzută, însă, atât timp cât îți faci treaba foarte bine și lucrezi în echipă, totul se rezolvă cu bine. Iar dacă începi ziua cu o cafea cu colegii, fizic sau virtual, nu are cum să nu fie o zi reușită.

 

Sarcinile & responsabilitățile tale

În decursul timpului, structura echipei de marketing a trecut prin mai multe schimbări; componenta de digital a devenit una foarte importantă, iar eu am preluat partea de coordonare a comunicării integrate a campaniilor de produse Consumer Electronics – TV/AV și Domestic Appliances.

În prezent, pentru că portofoliul de produse s-a extins și complexitatea proiectelor de comunicare este una crescută, mă ocup de strategia și coordonarea comunicării integrate pentru TV/AV Category.

Ce înseamnă acest lucru pe scurt: tot procesul de comunicare de la adaptarea strategiei globale la nivel local și prioritizarea pilonilor de comunicare pe categorie în funcție de nevoile locale, mix-ul integrat de canale în campanii și ponderea acordată fiecăruia, partea de media planning & creative assets briefing, development, implementarea propriu-zisă a campaniilor, urmărirea evoluției acestora și a indicatorilor, amplificările locale, raportarea către stackeholderii interni.

Portofoliul de produse Samsung este într-o continuă dezvoltare, toate aceste produse venind în întâmpinarea nevoilor consumatorilor. Din portofoliul TV Category, pot să spun că produsele Lifestyle TV, care reprezintă o categorie la început de drum pentru piața din România, sunt noua mea provocare, pentru că au un potențial enorm pentru comunicare, mai ales că nu vorbim despre “televizoare” în accepțiunea în care ai un ecran mare și negru pe care îl folosești să te uiți la el pasiv și atât.

Viteza cu care noile tehnologii și device-uri intră în viața noastră este cu adevărat amețitoare, totul a devenit mult mai complex în ceea ce privește produsele, de la design la funcțiile reale de usage și beneficiile relevante pe care le oferă consumatorilor, iar misiunea de a aduce aceste inovații aproape de consumator prin comunicare, într-un mod prietenos, cred că este partea cea mai frumoasă din job – să creezi experiențe personalizate prin campaniile de comunicare.

 

Proiecte importante 

Dintre proiectele foarte dragi mie în care am fost implicată în ultima perioadă, aș putea să menționez următoarele:

  • Expoziția #NoteToFrame By Samsung în parteneriat cu Muzeul de Artă Recentă
  • The Frame: Living Room Art Show by Samsung, galeria ta de artă din sufragerie – un proiect lansat de Samsung în colaborare cu One Night Gallery, care a susținut și promovat artiștii români aducându-le lucrările cât se poate de aproape de public – printr-o colecție de artă disponibilă chiar pe televizoarele The Frame;
  • Samsung Neo QLED – Un Unboxing Neobișnuit – o serie de review-uri speciale înaintea campaniei de lansare a gamei Neo QLED, în care specificațiile acestui televizor invizibil au fost prezentate într-o manieră amuzantă, o idee care a luat naștere dintr-o nevoie foarte pragmatică: pe fondul pandemiei, am aflat că produsele aveau să întârzie;
  • mini serialul intitulat Connect-R x Connectivity axat pe comunicarea device-urilor inteligente din ecosistemul Samsung, conectate prin aplicația SmartThings;
  • proiectul Buzz House, realizat în colaborare cu Global Records – o casă echipată cu produse smart Samsung, interconectate prin aceeași aplicație SmartThings și, nu în ultimul rând
  • lansarea videoproiectorului The Freestyle.

 

Filosofia ta de viață & muncă

Pe final, un gând – una peste alta, indiferent că vorbim despre viață personală sau despre viața noastră profesională, cred că este important să nu uităm să fim autentici, să ne jucăm și să nu uităm că lucrurile cele mai tari abia urmează să se întâmple!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related