[People of the Samsungverse] Raluca Alexe: Social media ne-a învățat foarte bine o lecție esențială, să ne adaptăm rapid, orice s-ar întâmpla

[People of the Samsungverse] Raluca Alexe: Social media ne-a învățat foarte bine o lecție esențială, să ne adaptăm rapid, orice s-ar întâmpla

Experiența în bancă a forțat-o să fie creativă în ciuda cadrului rigid, în IT & Software a învățat ce se întâmplă în culisele online, în ecommerce a descoperit dansul sincron între departamentele unei companii. Cele două facultăți pe care le-a urmat i-au oferit diversitatea, munca în agenție a pus bazele parcursului ei în industria de comunicare. Raluca Alexe, Social Media Coordinator Samsung România, a evoluat cu fiecare etapă profesională prin care a trecut. În cealaltă parte a vieții ei, de după job, domnește tot diversitatea extremă: de la dragostea pentru animale și obsesia pentru informații enciclopedice, la snowboard, sporturi de apă și adrenalină. Pe scurt, filosofia ei de viață ar putea fi scrisă pe un tricou: Work in Progress. 

Întotdeauna e loc de mai bine. E motivant, dar și eliberator în același timp. Motivant pentru că mereu caut să optimizez, să îmbunătățesc rezultatul. Eliberator pentru că la un moment dat realizez că varianta „_final_final2_finalupdated” trebuie totuși să iasă la lumină, chiar dacă știu că sigur ar mai intra și un „_dedataastachiarfinal”, spune Raluca. 

În seria editorială "People of the Samsungverse", realizată în parteneriat cu Samsung, cunoaștem oamenii companiei, dincolo de orele de program. De la momentele care i-au influențat în dezvoltarea lor, sursele de motivație și inspirație și pasiunile lor, până la felul în care privesc relația dintre muncă și viață, rolul lor în echipă, proiectele în care se implică și perspectiva lor asupra domeniului pe care l-au ales.

În interviul de mai jos, Raluca povestește despre începutul ei la Samsung, cum a fost experiența primelor proiecte, care este vibe-ul echipei și despre misiunea ei în social media, un domeniu care nu doarme niciodată. 


People of the Samsungverse

 

CV pe scurt

Am aproape 37 de ani, m-am născut și am crescut în București, într-o familie tipic românească, cu cheia de gât și după-amiezi petrecute pe străzile din jurul blocului cu copiii de vârsta mea. Când eram mică voiam să mă fac veterinar, dar am ales să mă îndrept spre limbi străine și comunicare, apoi spre marketing online. Încă nu am renunțat la ideea de a îmi pune dragostea pentru animale la lucru.

 

Momente care ți-au influențat parcursul

Cred că primul moment important a fost cel în care am realizat că nu mă potrivesc deloc cu profilul real pe care l-ar fi presupus facultatea de medicină veterinară, așa că am ales să merg spre profilul umanist. Apoi momentul în care am ales să urmez cursurile a două facultăți în același timp, Limbi Străine și Comunicare, un pas care simt că mi-a adus multă expunere la domenii foarte diverse, pe care nu aș fi avut-o dacă alegeam calea „tradițională”. Nu în ultimul rând, când am ales să intru în online, prin intermediul agenției Spada, unde am pus bazele felului în care lucrez azi ca om de marketing.

Simt că mi-am luat câte ceva din toate locurile în care m-a purtat cariera, deci fiecare etapă a fost esențială în felul ei. Experiența în bancă m-a forțat să fiu creativă în cadrul unor limite destul de rigide, din IT & Software am învățat ce se întâmplă în spatele unor cerințe aparent simple, iar în ecommerce am văzut ce înseamnă să ai toate departamentele unei companii într-un dans sincron în care nu trebuie să se greșească nicio notă. 

 

Pasiunile tale (dincolo de muncă)

Cred că cea mai mare pasiune a mea este pentru informație, sunt o enciclopedie ambulantă de facts de care probabil n-o să am niciodată nevoie și pe care le împărtășesc cu generozitate. Aș putea să petrec toată ziua citind articole, studii, cărți despre tot felul de subiecte care nu au neapărat legătură cu domeniul meu.

Altfel, îmi împart vacanțele între snowboard și sporturi pe apă, condimentez lucrurile cu puțină adrenalină de câte ori am ocazia, mă exprim în versuri din melodii care merg de la obscur la comercial și oricât de obosită aș fi, găsesc oricând energie pentru dansat sau jucat cu vreun animal apărut din senin. 

 

Resursele de inspirație

În muzică, de cele mai multe ori, în povești, fie ele reale sau ficțiune, într-o conversație cu o persoană dragă sau pur și simplu uitându-mă pe geam la oamenii care își văd de ziua lor. Când devine critic și nu mai găsesc motivația pe nicăieri, fac un checklist mental rapid cu motivele pentru care am ales să fac ceva anume și verific dacă sunt încă aliniată cu valorile și obiectivele mele. Mi s-a întâmplat și să realizez că nu mai eram și atunci am ales să plec.  

 

Relația dintre muncă & timp liber

Cred că am ajuns într-un punct în care e destul de sănătoasă, în sensul în care prețuiesc momentele libere la adevărata lor valoare și odată ce închid laptopul de muncă nu mă mut pe alte device-uri pentru vreun task sau idee.

Lucrând foarte mult timp în social media, care adoarme doar din când în când, munca și timpul liber s-au intersectat destul de frecvent. La asta s-au adăugat și faptul că mi-a plăcut întotdeauna ce fac și că am putut alege doar proiecte în care am crezut, drept pentru care au fost multe ocazii în care nu am perceput ca muncă minutele furate pentru câte un story sau un reply trecut de ora șase. Însă pe măsură ce s-au schimbat responsabilitățile și modul în care îmi ocup timpul la job, am realizat cât de importante sunt momentele de pauză, în care să îți eliberezi mintea de taskuri și să faci loc ideilor creative.

 

Filosofia ta de viață

Întotdeauna e loc de mai bine. E motivant, dar și eliberator în același timp. Motivant pentru că mereu caut să optimizez, să îmbunătățesc rezultatul. Eliberator pentru că la un moment dat realizez că varianta „_final_final2_finalupdated” trebuie totuși să iasă la lumină, chiar dacă știu că sigur ar mai intra și un „_dedataastachiarfinal”.

 

Cum s-ar traduce într-un motto de pus pe tricou :)

Work in progress.

 

Povestea ta la Samsung. Temeri și asteptări

Abia am trecut de milestone-ul de trei luni, dar simt că am crescut ca Făt-Frumos, cât alții în șapte.

Am fost foarte entuziasmată, pentru că Samsung era unul din locurile în care îmi doream să lucrez și eram foarte bucuroasă pentru cum s-au legat lucrurile. Încă sunt.

Mă așteptam să găsesc multe proiecte, ceea ce s-a adeverit. Cât despre temeri, îmi pusesem un target de timp în care să fiu up&running destul de ambițios și m-am temut puțin că n-o să-l ating, pentru că țineam mult la el.

 

Experiența primelor proiecte. Învățăturile de până acum

Intensă. A fost nevoie să mă implic destul de mult, destul de devreme și chiar dacă a fost stresant, mă bucur că lucrurile s-au petrecut așa. Mi-a dat ocazia să ard niște etape și să înțeleg rapid ce și cum am de făcut.

Ne mai auzim peste un an, eu sper să adun până atunci multe proiecte și campanii foarte bune.

Simt că am crescut pe toate planurile, de la eficiență și prioritizare, la powerpoint skills și navigat în aeroporturi aglomerate. Dar mai ales să întreb mai mult și să cer ajutorul mai mult.

 

Responsabilitățile tale

Sunt social media coordinator, ceea ce înseamnă, pe scurt, că sunt responsabilă cu planificarea și implementarea activităților de social media marketing. Aici intră de la supervizarea calendarelor editoriale, astfel încât să aducem mai aproape de oameni produsele și brandul Samsung, până la project management pe campanii sau proiecte punctuale și realizarea și implementarea strategiei de social media.

 

Partea cea mai frumoasă în munca ta

De departe diversitatea. Atunci când am ajuns la Samsung îmi doream să fac cât mai multe lucruri, iar ele nu s-au lăsat așteptate. Apoi, echipa – venind dintr-un colectiv fabulos, m-am temut că golul va fi greu de umplut, dar am avut noroc și de data asta.  

 

Și cea mai grea

Ritmul, viteza cu care se întâmplă proiectele. Surprinzător nu e, având în vedere că vorbim despre o companie de tehnologie, unde lucrurile se schimbă și de la o zi la alta, deci trebuie să ții pasul.

 

Cele mai interesante proiecte în care ai fost implicată la Samsung

Cel mai interesant de până acum a fost Unpacked Londra, lansarea Galaxy Z Flip4 și Z Fold4. Nu trecuse nici măcar o lună de când eram la Samsung și m-am trezit într-o excursie fulger, la una din cele două lansări anuale, cu un grup de influenceri pe care nu îi cunoșteam dinainte, cu KPIs și responsabilități cu care nu mă confruntasem până atunci. A fost o provocare, dar mi-a plăcut la nebunie. 

 

Echipa

Pentru mine contează foarte mult oamenii cu care lucrez, ba chiar echipa este un criteriu eliminator când vine vorba de un job. Iar la Samsung am găsit o echipă profesionistă, în care se colaborează foarte bine, iar oamenii, deși sunt foarte ocupați, își fac timp să te ajute – numai să le ceri ajutorul. În plus, m-am conectat foarte bine cu colegii care erau noi, ca și mine, așa că aș spune că mă uit la ”the beginning of a beautiful friendship”. 

E o zumzăială continuă, toată lumea are ceva de făcut, toate proiectele sunt importante, toate rapoartele trebuie trimise atunci. Și în mijlocul acestei zumzăieli se găsește cumva timp și de glume și de ieșit la aer și de „hai că îți spun eu cum stă treaba”.

 

Cum arată o zi obișnuită de muncă

Diferită de cea anterioară. Nicio zi nu seamănă cu cealaltă. Începi cu taskurile zilnice, cum ar fi verificatul diverselor platforme, ale deadline-urilor care se apropie, iar apoi intri în toate proiectele care trebuie puse la punct și continui cu taskuri punctuale. Nu ai cum să ai o zi în care să simți că nu ai făcut nimic.

 

Cum priveai la început acest domeniu

Cum îl privesc și acum: cu interes, cu curiozitate și cu sentimentul că (încă) sunt în locul care trebuie. Ca o persoană care are nevoie de diversitate, de oameni și de un ritm cât de cât alert, marketingul și social media oferă exact asta.

 

Rolul tău

Cred că rolul ăsta de project manager și/sau coordonator este esențial, mai ales când vorbim de mai mulți stakeholders care au, fiecare, de adus ceva proiectului. Având o componentă umană atât de puternică, cred că suntem la adăpost de AI.

Cât despre social media, cred că ea va continua să existe într-o formă sau alta, indiferent prin câte schimbări vor trece platformele sociale. Iar dacă nu, social media ne-a învățat totuși foarte bine o lecție esențială: să ne adaptăm rapid, orice s-ar întâmpla.   

 

O rutină cu care îți începi ziua

Cafea și Spotify.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related