[Fabricat în RoMâine] Valentin Văcăruș: Am învățat că este ok să greșești, că este bine să ai curaj și că nu banii sunt obiectivul. Dar cel mai mult am învățat să acord încredere oamenilor

[Fabricat în RoMâine] Valentin Văcăruș: Am învățat că este ok să greșești, că este bine să ai curaj și că nu banii sunt obiectivul. Dar cel mai mult am învățat să acord încredere oamenilor

Spiralator, account executive, account manager, CSD. Valentin Văcăruș era anul întâi la facultate când s-a angajat la agenția pe care a ajuns să o preia apoi, în 2008, și să o transforme în Godmother. Fiecare etapă a venit cu experiență și învățături necesare, dar și cu multe experimente și greșeli. A căutat să descopere și să afle cât mai multe, a ascultat, a urmat un MBA și cursuri de specialitate, iar toate acestea l-au ajutat să aleagă o direcție de dezvoltare pentru agenție, cea de events, și să își creeze un nume în industrie.

Din 2015 am știut să căutăm oamenii potriviți și imediat am simțit acest boost de energie, putere de lucru și experiență. Am crescut rapid de la 1 la 6 mil euro până în 2019, iar provocarea majoră a fost să pregătim echipa să lucreze după un proces cu toolurile potrivite. Când ai un produs /serviciu bun, clienții păstrează colaborarea în mod natural, spune Valentin. 

În 2023, agenția are 34 de oameni în echipă, iar anul trecut a realizat aproape 600 de proiecte și a implementat peste 100 de evenimente, având o creștere de 120%.  În aprilie 2022, Godmother a aderat la 27Names - rețea profesională care reunește cele mai bune agenții independente de evenimente din Europa.

Cum a crescut agenția, ce a învățat cel mai important pe drumul lui în antreprenoriat și care sunt principiile de dezvoltare a afacerii, de la care nu se abate niciodată, povestește Valentin în interviul de mai jos. 

RoMâine este viziunea MedLife pentru însănătoșirea României. Sănătatea unei țări pornește de la Grijă, Respect, Încredere, Empatie, Speranță. Alături de MedLife, cultivăm Speranța printr-o serie editorială. Vorbim cu acei oameni care au arătat că în România se poate să crești autentic, să dezvolți proiecte și businessuri care să aducă încredere în comunitate. Cei care însănătoșesc România, prin munca lor, cu speranță, încredere, empatie, grijă și respect.

 

Start în 2023

După 2 ani afectați de pandemie suntem gata să revenim la planuri pe termen lung, obiective strategice și dezvoltare pe mai multe paliere. Fiecare început de an este dedicat setărilor corecte de așteptări, dezvoltare de strategie și alocarea de instrumente necesare.

Suntem happy că am revenit la nivelul anului 2019, dar suntem și conștienți că viteza cu care s-au derulat lucrurile în 2022 a fost una obținută cu motoarele turate la maxim și pe termen lung și nu vrem să gripăm mecanismul. Deci am învățat că suntem într-un business în care echipa este pe primul loc.

În plus, am intrat în rețeaua 27 Names - o asociație profesională care ne facilitează accesul la know how (pe toate palierele de colegi) și interacțiunea și colaborarea cu cele mai performante agenții de events din Europa.

Cele mai mari provocări pentru noi în 2022 au fost să învățam să gestionam eșecul și să alocăm resursele potrivite pentru fiecare proiect.

 

Începuturile Godmother

Godmother este rebrandingul și repoziționarea unei agenții de producție publicitară (Speed Promotion) în care lucram din anul 1 de facultate. Am intrat în agenție ca spiralator, apoi account exec, account manager și CSD. Am preluat agenția ca manager în 2008, fără să fiu pregătit și sunt convins că am experimentat toate greșelile cu putință. Fără o strategie, fără experiența de a coordona oameni, într-un context al anului 2009 în plină criză, am reușit să supraviețuim mai mult din noroc.

Ce am făcut bine a fost să caut, să descopăr, să învăț și să ascult: MBA, coach, psiholog, cursuri - toate astea m-au ajutat să aleg în 2014-2015 o direcție – cea de events - în care am reușit împreună cu colegii să ne formăm un nume în industrie.

 

Cum a crescut business-ul

Din 2015 am știut să căutăm oamenii potriviți și imediat am simțit acest boost de energie, putere de lucru și experiență. Am crescut rapid de la 1 la 6 mil euro până în 2019, iar provocarea majoră a fost să pregătim echipa să lucreze după un proces cu toolurile potrivite. Când ai un produs /serviciu bun, clienții păstrează colaborarea în mod natural.

Fiecare om din echipă a fost un câștig și un punct de cotitură. Cred că fiecare își aduce aportul și asta mă face să fiu și mai conștient că rolul meu este să le pun la dispoziție un mediu în care fiecare să fie apreciat, să aibă reurse și să creadă în misiunea noastră ca organizație.

Un business sănătos este un business în care produsul sau serviciul este apreciat și plătit de piață și nu depinde de un client, furnizor, angajat. Interesul grupului trebuie să primeze.

 

Principii de bază

În teorie (pentru că în pandemie ne-am abătut): să ne implicăm în ceea ce știm, să ne dezvoltăm constant și să știm ce nu vrem să facem - indiferent pentru ce sumă.

 

Cea mai grea parte până acum

Începutul - pentru că nu știam ce vreau să facem, cum vreau să fim. Ne lipseau atât obiectivele cât și capacitatea de a înțelege ce nu funcționează.

Văd des la companiile în perioada de lansare cum nu înțeleg că bazele solide și direcția strategică sunt esențiale în dezvoltarea viitoare.

 

Echipa

Mai toate companiile de nivelul nostru indiferent de industrie au același profil: 10-15% angajați foarte vechi - ei sunt cei care dau spiritul companiei. Apoi, vin experții - know how, experiență, energie și profesionalism - sunt în general șefii de department.

10-20% sunt middle level - persoane pe care se pot baza și clientul și colegul și vecinul de bloc și furnizorul. Sunt oameni care, indiferent de industria în care activează, ei sunt baza - nu vor să primească statuie, dar vor respect, apreciere și libertate.

Sigur - 10-20 % sunt colegii care sunt mai volatili: că sunt la primul job, că nu și-au găsit echipa potrivită, că nu au înțeles ce facem noi sau că pur și simplu nu au ritmul potrivit cu organizația noastră, ei sunt (ca în orice agenție) în joc de glezne. :)

 

Ce ai învățat, ca antreprenor, în gestionarea relațiilor cu oamenii din jur

Ca om, cred că am învățat să ofer încredere. Sunt extrem de relaxat să pun totul la dispoziție și să cred că totul o să fie bine. Cred 100% că toți oamenii sunt bine intenționați, smart și capabili de lucruri grozave - dacă își găsesc locul. Și da, Godmother nu este locul pentru toți.

Ca antreprenor am învățat că trebuie să ascult și să fac orice efort să ofer acele resurse (materiale, de încredere sau de putere) care contează pentru fiecare.

 

Cum cultivi starea de bine a echipei

Fiecare are punctul lui de echilibru sau fiecare știe să ajungă la starea lui de bine. Așa că noi oferim libertate, flexibilitate și adaptabilitate - poți refuza proiecte, poți alege modul de lucru - acasă, hibrid, birou, nu avem program fix, etc.

În plus, avem bugete de dezvoltare personală și 5-6 zile de training cu toată echipa în fiecare an și o dorință asumată de a acumula informații an de an.

 

Învățături din antreprenoriat

Că este ok să greșești, că este bine să ai curaj, că este esențial să ai un proces de dezvoltare personală și că nu banii sunt obiectivul. Dar cel mai mult am învățat să acord încredere oamenilor pe toate palierele.

Surpriza a fost că nu brandul face haina. Descoperirea: că relațiile personale nu te ajută în business, dar te fac pe tine un om mai valoros și implicit mai bun în ceea ce faci.

 

Cum se poate antrena anduranța în acest mediu

Anduranță înseamnă să reziști la efort. Eu nu văd ceea ce fac ca pe un efort, ci ca pe o bucurie și un privilegiu că pot decide, alege proiecte, asuma să greșesc și mai ales să aloc resurse și să dezvolt proiecte în care cred.

 

Ce funcționează pentru tine

Să știu că pot face ceva ce nu s-a mai făcut, să fie o provocare. 
Am renunțat să încerc să copiez. Tot ce am făcut în ultimii 4-5 ani a avut o doză mare de inovație. Sigur, 80% dintre ele sunt failures, but... I still like to play the game.

 

Ce înseamnă pentru tine speranță

Să am curajul să accept provocările și să știu că dacă nu reușesc, nu este nimic tragic.

 

Speranța în România

România nu mai este - din fericire - doar România și atât. România este UE, NATO, 3 milioane de români care trăiesc în Vest și care influențează ce se întâmplă în țară.

 

În seria editorială Fabricat în RoMâine, dezvoltată alături de MedLife, furnizorul național de sănătate al României, vorbim despre cum cresc sănătos afaceri de mici dimensiuni și cum se formează comunități care contribuie la un viitor mai bun al României. 
Cum crește o editură. Cum crește un lanț de cafenele. Cum crește un festival. 
Cum cresc spații publice de întâlnire și conexiune.
Cum crește o comunitate. Cum crește Speranța pentru RoMâine.
 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Godmother

We are brand experience artisans Godmother inseamna pasiune. Pasiune pentru crearea unor experiente de brand pozitive, bazate pe conexiuni profunde intre brand si consumator. Ne propunem sa inspiram audientele prin... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Campanii

Sectiune



Branded


Related