[#SeFaceLaStup] Oana Birsescu: Felul în care am ales să comunic acest brand a făcut diferența. Nu am mers după rețeta clasică și am lăsat vulnerabilitățile mele să se vadă în fiecare moment

[#SeFaceLaStup] Oana Birsescu: Felul în care am ales să comunic acest brand a făcut diferența. Nu am mers după rețeta clasică și am lăsat vulnerabilitățile mele să se vadă în fiecare moment

După 4 ani de facultate și unul de master, 12 de practică în avocatură, multe nopți nedormite și multe compromisuri, Oana Birsescu a avut curajul de a ieși din zona de confort și de a o lua de la zero. De a se reinventa și de a face ceea ce îi place. A fondat Zea et Sia, un brand de bijuterii artizanale, create și fabricate în România, din dragostea pentru fetele ei. 

Oana a pornit în antreprenoriat cu multă speranță și inocență și nu s-a descurajat când realitatea s-a dovedit alta. Provocările au fost multe la început, dar asta nu a oprit-o să meargă mai departe, să învețe, să testeze, să experimenteze, să găsească soluții. 

Începutul a fost greu, foarte greu. Fiecare ban câștigat a fost și este reinvestit în business. Drumul este extraordinar și intens. Am trecut de la toate stările: bucurie, plâns, dezamăgire, frustrare și senzația că urc cele mai înalte culmi. A necesitat curaj să ies din zona de confort, inspirație și multă pasiune pentru ceea ce fac acum, spune q1, Owner Zea et Sia. 

Despre trecerea de la avocatură la antreprenoriat, greutățile reconversiei și învățăturile acestei perioade, povestim în continuare cu Oana Birsescu în cadrul seriei editoriale #SeFaceLaStup, susținută de BT. O serie de interviuri cu tineri ambițioși și determinați care au lăsat în urmă îndoielile și fricile de a porni propria afacere și au câștigat încrederea de a face acest prim pas la STUP. Au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze debutul în antreprenoriat. Și chiar mai mult decât atât.

 

Etape importante în formarea ta

M-am născut în Botoșani într-o familie absolut modestă, înconjurată cu multă iubire. Am absolvit liceul AT Laurian din Botoșani - profilul bilingv engleză-franceză, facultatea de drept A. I. Cuza din Iași. Am obținut o bursă de studii în anul 4 Leonardo da Vinci în Viena, unde am avut ocazia să fac stagiu de practică la una din cele mai renumite case de avocatură din Austria: Wolf Theiss.

Ulterior, m-am întors în țară și m-am angajat în București la Clifford Chance. Timp de 12 ani am lucrat ca avocat (în zona de private equity, M&A, TMT și fuziuni și achiziții) în diferite case de avocatură: White&Case, Schoenherr și Bulboacă și Asociații.

În paralel, am urmat un master în Dreptul Afacerilor la Facultatea de Drept București.

Facultatea și ulterior jobul de avocat de business mi-au creat background-ul de antreprenor.

 

Povestea Zea et Sia

Povestea Zea et Sia a luat naștere după ce am devenit pentru prima oară mamă și mi-am dat seama că nu mai pot petrece nopți lungi la birou și weekenduri lucrând. Când am realizat că am nevoie de un echilibru și mai mult timp pentru familie.

Zea et Sia a fost lansat în 2020 însă proiectul începea să prindă contur din 2018. Nu aveam experiență în domeniul bijuteriilor însă pasiunea m-a determinat să creez acest brand de bijuterii. A fost un challenge pentru mine latura antreprenorială, ieșeam din zona de confort a avocaturii de business.

După nașterea copiilor, am simțit nevoia de o schimbare, de a evada din mediul de lucru, din avocatura de business. Orele lungi petrecute la birou și lipsa de înțelegere și susținere față de mame m-au împins să mă reinventez și să îmi dezvolt marea mea pasiune: bijuteriile.

Mi-am dorit dintotdeauna să îmi exprim sensibilitățile și să le materializez cumva. Aveam de mică tragere spre latura artistică, spre frumos, însă în școala românească am pus accent pe alte domenii. Mi-am dorit să fiu avocat cu ștaif pentru că părea important. Însă mi-am dat seama că altele sunt lucrurile care mă împlinesc.

Din pasiune și dragoste pentru bijuterii. Din dorința de a crea emoții, în special pentru mame și copii. Din nevoia de a petrece mai mult timp cu familia, din dorința de a fi antreprenor.

 

Startul în antreprenoriat

După ce s-a născut prima mea fetiță, Azeea, m-am întors la job, însă nu pentru mult timp, pentru că a apărut și surioara ei Alessia (la o diferență de 2 ani jumătate între ele).

În momentul în care am devenit mamă a doua oară am renunțat la carieră și am făcut un change profesional. Mi-am făcut curaj și am devenit antreprenor.

Soțul meu a avut un rol esențial pentru că m-a încurajat, a crezut în idee și m-a sprijinit necondiționat. El împreună cu fetițele mele mi-au dat aripi, au devenit principala mea motivație pentru a porni afacerea. Cochetam cu ideea de a-mi deschide propriul business de mulți ani, însă perfecționismul și lipsa de timp au amânat acel moment până la a doua sarcină, când știam că nu mai pot lucra ca avocat. Mi-a luat un an până să pun cap la cap toate detaliile de producție, branding, packaging și multe alte detalii de business. Am deschis în plină pandemie în 2020 - mai exact în decembrie 2020.

 

Diferențiere pe piață

Mi-am dorit să port bijuterii personalizate, care să mă facă să îmi simt fetițele aproape chiar și în momentele în care nu eram lângă ele, așa s-a născut Zea et Sia. Avem modele minimaliste, care pot fi purtate din generație în generație.

Am ales să fiu un local hero :).  Crearea și fabricarea bijuteriilor se fac la noi în țară de către artizani locali. Mi-am dorit să creez bijuterii delicate, minimaliste, personalizate, care să spună o poveste, să poate fi personalizate, să fie atemporale. Prefer calitatea în detrimentul cantității. Avem o presiune foarte mare pentru că oamenii vor ca bijuteriile să fie accesibile ca preț, însă metalele prețioase nu au fost niciodată ieftine, cu atât mai mult în această perioadă destul de imprevizibilă.

Bijuteriile sunt desenate de mine, însă producţia efectivă se realizează externalizat, la un atelier de bijuterii cu o expertiză de peste 28 de ani, unde există cunoşținţele necesare pentru a pune în practică schiţele. Nu fac niciodată rabat de la calitate și țin cont tot timpul de dorința clientului. Încerc să ofer nu doar o bijuterie personalizată ci o experiență specială. Îmi place să stau de vorba cu clientele, să aflu ce își doresc, cum pot să le ofer ceea ce își doresc. 

Avem colecția dedicată mămicilor și copiilor (MatchWear), care este un concept unic la noi în țară. Bijuteriile Zea et Sia au un aer aparte și sunt create din dragoste pentru copii și dintr-o înțelegere profundă a iubirii mamei pentru copilașii ei. În același timp, am realizat modele deosebite pentru cercei sau brățări pentru cei mici, înțelegând că un astfel de dar rămâne peste generații și simbolizează dragostea mamei, a bunicii sau a femeilor dragi din familie.

Suntem printre singurii din România care comercializăm cerceii cu tortiță/prezură, care pot fi un prim cadou excepțional. Este foarte important să opteze pentru cerceii cu tortițe, creați special pentru a nu răni urechile și pielea fină a bebelușilor. Tortițele nu se desfac, cerceii nu se pierd, iar bebelușii nu-i pot înghiți. Acest model poate fi purtat încă de la naștere și sunt recomandați pentru orice vârstă. Având două fetițe, am avut experiențe neplăcute cu acel tip de cercei cu șurub. Pur și simplu se desfăceau și fie pierdeam câte un cercel, fie stăteam cu teama de a nu-i înghiți.

Personalizăm orice model de bijuterie gratis, făcând țoată experiența în sine unică. Putem face fotografii, idei, chiar și desenul unui copil și le putem transforma în bijuterii din aur solid, strălucitoare, împânzite cu diamante, pentru a umple bijuteria Zea et Sia cu dragoste. Oferim calitate UE certificată, livrare rapidă de pe o zi pe alta, ambalaj premium, consiliere în alegerea modelului și transport gratuit.

 

Provocările de început

Începutul a fost greu, foarte greu. Fiecare ban câștigat a fost și este reinvestit în business. Drumul este extraordinar și intens. Am trecut de la toate stările: bucurie, plâns, dezamăgire, frustrare și senzația că urc cele mai înalte culmi.

Așa cum spuneam, aveam experiență zero în domeniu atunci când am început. A necesitat curaj să ies din zona de confort, inspirație și multă pasiune pentru ceea ce fac acum.

Deși îmi plăceau bijuteriile, cumva mi se părea că este imposibil să pot pune o afacere pe picioare. Credeam că am nevoie de mai mult know-how, energie și bani (că nu sunt destul de pregătită pentru asta). Eram cel mai mare dușman al meu și vedeam tot timpul probleme în loc să vin cu soluții. 

Nu știam nimic despre brand, despre SEO, despre marketing sau despre brand awareness. Eram complet pe dinafară. Știam doar avocatură. Am luat totul de la zero, le-am privit ca pe o evoluție personală și profesională. Am învățat multe, iar unde nu știu, apelez la profesioniști. 

Am învățat din mers și încă am multe de învățat. De la cum comunici cu clientul, cum îți cunoști clientul, ce își dorește clientul până la ultimele detalii de împachetare a unui cadou. Este un domeniu foarte vast și competitiv, întotdeauna este ceva nou de învățat și inovat dar având pasiune pentru ceea ce faci totul devine mult mai ușor. Este ca o călătorie într-un tărâm magic, fascinant. Creativitatea, pasiunea și inspirația cred că sunt esențiale în acest domeniu.

De la producție, ambalaj, furnizori, branding, poveste, marketing, totul a fost nou pentru mine - a fost o provocare, un drum nou, nu neapărat greu dar nou și frumos. Era cu totul altceva de ceea ce eram obișnuită. Poate că și asta m-a atras, știam că o dată cu aceste provocări vor veni și oportunități de creștere pentru mine ca om și antreprenor.

 

Cum ai aflat de STUP

Ca să fiu sinceră, nici nu mai știu cum am aflat de Stup, probabil că printr-o reclamă online. Urmăresc tot ce tine de marketing, de antreprenoriat și așa mi-au atras atenția cei de la Stup. Inițial, nu cunoșteam pe nimeni, dar mi-am dat seama din prima clipă când am ajuns acolo că este un loc care sigur mă va ajuta și așa a fost. Îmi doream de mult să o cunosc pe Raluca Radu de la MTH Digital și cred că m-am dus după ea la un prim curs de marketing. De acolo lucrurile s-au legat firesc, natural.

 

Cu ce nevoi ai venit la STUP

Nevoile oricărui antreprenor la început de drum m-au adus la Stup: de la marketing și branding, contabilitate și servicii video, leadership și nevoia de comunitate. La Stup nu numai că le am găsit pe toate, dar am ajuns să colaborez cu toți acești oameni recomandați de cei de la Stup. Cumva aici găsești cei mai buni oameni de pe piață și culmea, evenimentele lor sunt gratis. Ar fi și păcat să nu participi la ele.

Am apelat la serviciile de contabilitate, marketing și serviciile video deocamdată, dar sunt ferm convinsă că voi mai descoperi și alti profesioniști extraordinari cu care voi colabora pe viitor. Încă nu am ajuns la toate cursurile lor dar intenționez.

Colaborez cu Smart Bill și MTH Digital și în viitorul apropiat sper cu Yellow Creators.

 

Experiența de la STUP

O experiență minunată pentru că locul este foarte cald și speakerii sunt foarte buni profesioniști. Am plecat profund impresionată de tot profesionalismul și eforturile celor de la Stup. Stiu că este multă muncă în spate și cu această ocazie vreau să le mulțumesc! Este mare lucru ce se întâmplă acolo și clar îi voi recomanda tuturor.

Am învățat ce înseamnă un brand, cum îl poți construi de la 0, ce este un avatar de client, cum să te adresezi avatarului de client, cum se face o reclamă și ce înseamnă marketing la nivel de începător dar și avansat. Au fost și cursuri la care am fost de 2 ori și m-aș mai duce de dragul speakerilor dar și a informațiilor prețioase, a invitaților speakerilor.

 

Cum s-a schimbat perspectiva ta asupra antreprenoriatului 

Am învățat că lucrurile se întâmplă în echipă. Că un astfel de loc este o mină de aur pentru un tânăr antreprenor. Că nu îți trebuie mulți bani sau experiență, doar dorință de a învăța și de a face lucrurile să se întâmple. Am legat chiar prietenii aici.

 

Învățături

Cred că felul în care am ales să comunic acest brand a făcut diferența. Faptul că nu am mers după rețeta clasică și că am lăsat vulnerabilitățile mele să se vadă în fiecare moment din povestea asta. Mi-am dori să fie totul foarte personal până în cel mai mic detaliu: de la numele brandului până la poze cu mine și fetițele mele, am ales să fim ca o carte deschisă, cumva aproape de clientul nostru. Am vrut să ies din mass market și de aceea comunic de fiecare dată clienților noștri că bijuteriile pot fi personalizate, sunt unice. Adaptăm fiecare model în funcție de dorința clientului.

Am învățat că cel mai important asset al unui business sunt clienții. Îmi place să aduc o notă personală în orice aleg să fac. Fie că este vorba despre modelele de bijuterii, modul de a le împacheta, felul în care aleg să comunic despre brandul Zea et Sia și inclusiv relația cu clienții mei. Îmi place să fiu atentă la detalii, pentru că oamenii simt și apreciază originalitatea și autenticitatea. De fapt, nota personală este super puterea noastră în această lume invadată de consumerism.

Brand-ul trece dincolo de produse, este valoarea emoțională bazată pe încredere și relațiile care se creează. Oamenii vor autenticitate, și cred că fix faptul că nu am mers după rețeta clasică și că am lăsat vulnerabilitățile mele să se vadă în fiecare moment din povestea asta a adus și succes afacerii.

 

Planurile de dezvoltare

Să creștem brand awareness-ul Zea et Sia, să facem interacțiunea cu clienții cât mai plăcută. Să facem un site cât mai user friendly.

Îmi doresc să cresc ca Făt Frumos peste noapte însă știu că este ok pe de altă parte să cresc organic. Importantă este și călătoria nu doar destinația.

Îmi doresc să deschidem un spațiu fizic unde să poată veni părinții împreună cu copiii lor. Țin minte că mi-a spus o dată o clientă că bijuteriile noastre sunt mult mai frumoase în realitate decât în poze. Clientele noastre vor să probeze, să vadă, să simtă.

Avem aceleași planuri cu care am pornit, să ajungem în inima fiecărei femei și să o facem să se simtă o regină modernă purtând bijuteriile noastre prețioase. Să devenim cel mai dorit și iubit brand românesc de bijuterii, să oferim produse de calitate premium și să facem oamenii fericiți. Ne dorim să scriem povesti împreună cu cât mai mulți oameni iubitori de frumos.

Vom veni cu colecții noi de perle și pietre prețioase, vom exinde colecția matchwear mamă-fiică. Vom avea o colecție nouă Diamonds care va avea piese minimaliste din aur și diamante.

Avem un proiect de suflet pe care ne dorim să-l concretizam anul acesta, Storytelling cu bijuterii. Mai multe detalii nu pot da însă sper să vă placă.

Ne dorim ca până la sfârșit de an să facem câteva campanii umanitare dedicate mămicilor cu copii din mediul defavorizat însă și oamenilor bolnavi de cancer.

 

Extinderea producției și a canalelor de distribuție

Dacă voi extinde vreodată producția va fi o colecție de high jewelery undeva în Italia. Visez de mult la asta și sper că acest vis al meu să se materializeze în curând. Sunt convinsă că este doar o chestiune de timp. Să ajung în Italia să colaborez cu o casă de bijuterii cu istorie. Visez să ajung la un moment dat la bijuterii unice pentru că visurile nu se fac în serie. Cred că creația are legătură cu timpul, cu spațiul, cu răgazul de a contempla, nu are legătură cu bijuterii făcute pe bandă rulantă. Îmi doresc să creez bijuterii atemporale, bijuterii zestre cum îmi place mie să le spun, cu o valoare sentimentală.

Sunt foarte atentă la canalele de distribuție. Prefer să nu fac rabat de la calitate, așa că ne alegem foarte atent partenerii cu care lucrăm. Deocamdată vindem doar online pe site-ul nostru www.zeaetsia.com și pe FashionDays.

Avem în vedere și un spatiu fizic, inițial poate în colaborare, și ulterior un loc doar al nostru, un loc de basm dedicat reginelor moderne și micilor prinți și prințese pentru bijuteriile noastre regale.

 

Mediul antreprenorial din România

Antreprenorii sunt o altă specie de oameni, cum îmi place mie să le spun. Îmi place să cunosc cât mai mulți oameni, cred că fiecare om ne este superior măcar dintr-un anumit punct de vedere. Antreprenorii încearcă în 2023 să păstreze un echilibru între viață personală și cea profesională. Sunt mulți oameni așa ca mine care au făcut reconversie profesională pentru că și-au găsit o pasiune și au urmat-o indiferent de vârstă. Avem cu toții aceleași dorințe și temeri: să creștem, să evoluăm, să ținem pasul cu tehnologia, să ne facem cunoscuți și auziți, văzuți și apreciați, să facem pe alți oameni fericiți, dar în primul rând să fim noi bine cu noi.

Mi se pare că este un an bun și efectiv au explodat multe domenii care țin mai degrabă de latura noastră umană, de emoții, de echilibru și sănătate mintală. Foarte mulți psihologi, cursuri, cărți.

Observ o creștere exponențială în domeniul high tech, dar și marketing. Din ce în ce mai multe AI și automatizări, cred că vor supraviețui doar cei mai buni care stiu să facă diferența pe piață. Și care nu renunță, sunt consecvenți și constanți în ceea ce fac, care își iau energia din ceea ce le place să facă.

 

Sfaturi pentru antreprenorii aflați la început

Aș sfătui orice antreprenor la început de drum să-și descopere pasiunea și să aibă curaj să o urmeze. Dincolo de frici, de îndoieli să-și asume riscuri, să intre în joc și să învețe din mers.

Nota personală este super puterea noastră în această lume invadată de consumerism.

Fiți voi înșivă, cu cât veți fi mai autentici, clienții vă vor alege. Oamenii caută autenticitatea, iar clienții sunt de fapt imaginea noastră în oglindă. Noi oglindim clienții noștri având aceleași nevoi, credințe, emoții, probleme, de ce nu?

 

Un nume pentru perioada de început în antreprenoriat

Sweet innocence. Am plecat cu multe speranțe și realitatea a fost cu totul alta. Râd și acum când îmi amintesc cum îmi imaginam că după ce voi da drumul la site oamenii vor cumpără toate bijuteriile, că toată lumea va afla instant de mine.

 

Cum s-ar numi acest capitol din viața ta

La Renaissance aș numi-o. Pentru că am avut curajul să ies din zona de confort, pentru că după 4 ani de facultate, unul de master, 12 de practica în avocatură, multe nopți nedormite și multe compromisuri am avut curajul de a o lua de la 0. De a mă reinventa și de a face doar ceea ce îmi place. Îmi place mult citatul  “I did not like my life so I changed it!"

Zea et Sia este al treilea copil și crește odată cu Azeea și Alessia. Și odată cu ele cresc și eu pentru că viața este o continuă învățare și ar fi trist să fie altfel!

Dacă ai o afacere sau idee de business la început, nu mai ezita, vino la STUP! Te așteaptă o super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale care să te ajute să o transformi în realitate. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related