Creații contemporane, amuzante, neobișnuite & autentice. Semnate de Gen Z în Pepsi Space

Creații contemporane, amuzante, neobișnuite & autentice. Semnate de Gen Z în Pepsi Space

Oare să postez asta? O întrebare la care Gen Z știe să răspundă cel mai bine. Pentru că ei cunosc cel mai bine filtrele prin care realitatea are culoare și haz. Și dacă vreți să vedeți cum arată lumea în care trăiește Generația Z, ExpoZiția Pepsi este destinația potrivită. Vara aceasta, brandul a lansat Pepsi Space, un spațiu în care noua generație să fie văzută așa cum este ea: creativă, curajoasă, amuzantă, deschisă la schimbare și nou.  

Pepsi Space le-a oferit creatorilor Gen Z o platformă prin care să le sărbătorească și să le promoveze creativitatea. Iar mentorii Pepsi au susținut tinerii creatori cu sfaturi și tutoriale, încurajându-i pe tot parcursul campaniei. 

”Am fost surprinsă și impresionată de nivelul de curaj și creativitate pe care tinerii creatori l-au demonstrat în lucrările lor. Se zice că artiștii sunt caractere introvertite. Pepsi le-a oferit doza de ambiție și această oportunitate de a fi observați și apreciați”, spune Eliana Bogdan, mentor în Pepsi Space. 

În rândurile următoare, vorbim cu șapte creatori care au participat și au fost expuși în Pepsi Space și cu trei din mentorii lor: Miss Wellington - Food styling, Eliana Bogdan -  Poze artsy foarte based și Goguci - Memes that slay. 

 

Ideea Pepsi Space

Goguci: Awesome idea! Mai ales pentru un boost de curaj pentru cei care încă se gândesc "oare să postez asta?". Unde există creativitate, acolo vreau să fiu și eu. Vreau să iau parte la tot ce înseamnă producție/creație. Știți că nu pot să stau locului.

Miss Wellington: Ideea mi s-a părut una genială din start, pentru că simt că noua generație are nevoie de spațiu, timp și resurse pentru a se dezvolta, îndeosebi datorită faptului că au foarte multe idei inovatoare și avem nevoie de perspective noi pentru a ne dezvolta.

Eliana Bogdan: Ideea Pepsi de a crea un spațiu dedicat generației internetului mi s-a părut remarcabilă și extrem de inspirată, ceva de care România avea nevoie. Gen Z este o generație cu o creativitate și o energie aparte, iar prin crearea acestui spațiu, Pepsi le oferă posibilitatea să-și exprime în mod autentic viziunile și să împărtășească cu lumea creativitatea lor unică.

 

Ce învățăm de la Gen Z

Goguci: Pentru mine Gen Z sunt acei tineri care au folosit tehnologia de la o vârstă fragedă și sunt familiarizați cu internetul și cu social media. Mi se pare că sunt mult mai cumpătați în online și evită riscurile în comparație cu milenialii. Putem învăța multe de la ei.

Miss Wellington: Generația Z este diferită din toate punctele de vedere, iar asta este un aspect îmbucurător, fiindcă avem nevoie de schimbări pe toate planurile și de asta mă bucur că tinerii sunt susținuți și încurajați. Elementele definitorii ale Gen Z sunt curajul, onestitatea și puterea de a lupta pentru lucrurile în care cred.

Eliana Bogdan: Gen Z este o generație fluidă, care se remarcă prin inovație, adaptabilitate și o gândire deschisă. Sunt foarte conectați la tehnologie și mediul digital, folosesc platforme de socializare pentru a-și exprima ideile și au o abilitate unică de a crea conținut captivant și autentic. Ei sunt și o generație foarte conștientă social, pentru că aduc în atenție problemele importante ale societății și încearcă să aducă schimbări pozitive.

 

ExpoZiția Pepsi

Miss Wellington: Expoziția este foarte young, fresh, friendly și extrem de plăcută ochiului, pentru că e la fel ca în bucătărie: aspectul este foarte important.

Eliana Bogdan: Expoziția Pepsi Space e un evenmient deosebit. Vibe-ul este unul contemporan și inovativ, iar lucrările expuse sunt diverse și pline de impact. Am fost impresionată de varietatea ideilor și a conceptelor prezentate și cum expoziția a reușit să reflecteze diversitatea și creativitatea tinerilor creatori din România.

Am observat cât de mult potențial există în rândul tinerilor creatori și cât de multe idei inovatoare pot fi create în orice domeniu. De asemenea, am învățat că, prin oferirea unui spațiu dedicat pentru tinerii creatori, se pot forma legături puternice și se poate construi o comunitate solidă în jurul artei.

Goguci: Am descoperit că cei tineri sunt mai bold decât eram eu la vârsta lor. Also, they're super creative! 

 

Un limbaj unic

Când are spațiu de experiment și creație, Generația Z nu are limite în imaginație, așa cum o dovedesc creațiile din Pepsi Space. Tinerii creatori găsesc surse de inspirație în orice și transformă apoi realitatea, prin filtrul unui limbaj unic. Care este procesul lor de creație și cum au ajuns să fie expuși în ExpoZiția Pepsi, povestesc ei în continuare: 

 

Jocul cu imaginația

Sorin Bărbulescu a lucrat mai mulți ani în presă ca editor foto și a explorat în paralel pasiunea pentru graphic design. Apoi a decis să inverseze balanța: hobby-ul a devenit job și jobul construit în jurul fotografiei de până atunci s-a transformat doar în pasiune. De câțiva ani a descoperit fotografia 360° și de atunci este mereu în căutare de cadre și unghiuri care să construiască aceste „mici planete”.

Pepsi Space i s-a părut o inițiativă inedită care oferă mult spațiu pentru jocul cu creativitatea și imaginația, așa că s-a înscris la categoria Poze Artsy pentru a arăta ce poate face o cameră 360° și puțină creativitate.

”M-am bucurat când am aflat că fotografia mea a fost selectată și are spațiul ei la metrou și apoi m-a surprins când am început să primesc de la prieteni poze cu ei lângă panou. Le-am pus deoparte pe toate, vor fi o poveste interesantă de care să ne amintim mai târziu”, spune Sorin.

Sorin crede că Gen Z redefinește normele așa cum le știm în multe zone.

”Expoziția are un vibe dinamic și creativ, care reflectă perfect spiritul și mood-ul generației Z. E o generație creativă, dinamică, digitală si cu spirit antreprenorial. Și, poate ce contează cel mai mult, este generația care va ocupa tot mai mult spațiu în viața brandurilor. Așa că o inițiativă dedicată tinerilor din această generație este cât se poate de inspirată”, spune Sorin

 

Lavinia Lucia Obreja fotografiază tot ce o înconjoară. Și-a cumpărat un aparat foto cu banii economisiți la primul job și a început să facă poze pisicilor și oamenilor din familie. Când a auzit de Pepsi Space și-a dat seama că e momentul oportun să își urce pe platformă creațiile.

Lavinia fost aleasă cu două creații în ExpoZiția Pepsi, iar povestea celor doi protagoniști, Albeața și Vili, a fost văzută și admirată de toți.

 

Explozie de culoare

În 2008, Cristian Manta a ales lumea fotografiei pentru a surprinde natura și lucrurile pe care de obicei ochiul uman parcă nu mai are timp să le observe. Lucrarea lui cu Calea Lactee, expusă în Pepsi Space a fost realizată la 2:00 dimineața, vara, când cerul avea multe povești de spus.

Ideea Pepsi de a crea un spațiu pentru Gen Z i se pare colosală. În Pepsi Space, Cristian a descoperit tineri talentați și o comunitate de oameni "out of box", cu suflete pline de culoare.

Această generație are nevoie să descopere diversitatea, iar unde găsești explozia de diversitate și culoare cel mai mult? În Artă!! Cum aș putea să nu mă înscriu într-o inițiativă atât de fantastică prin care creativitatea, culoarea, imaginația sunt provocate la un asemenea nivel?, spune Cristian.

 

Abordarea modernă a tradiției culinare

Pentru Flavia Teodora Onute, expunerea în Pepsi Space a constituit un moment important de validare și inspirație, un impuls de a continua să își exploreze pasiunea culinară. Lucrarea cu care s-a înscris a pornit de la dorința de a combina diverse arome, într-o abordare modernă a bucătăriei tradiționale. Procesul creativ a implicat experimentarea cu ingrediente și arome pentru a obține echilibrul perfect.

”Noi, Gen Z, suntem cunoscuți pentru o abordare inovatoare și pentru faptul că adoptăm tehnologia și tendințele cu ușurință, iar Pepsi, prin crearea acestui spațiu dedicat nouă, demonstrează că înțelege nevoile și interesele acestei generații, oferindu-ne un mediu în care ne putem exprima și conecta în mod autentic. 

Expoziția Pepsi Space este un mediu plin de inspirație, este cu siguranță reprezentativă pentru Generația Z, aducând în prim-plan valorile și creativitatea acestei generații, generație orientată spre schimbare și interesată de probleme actuale, cu o gândire inovatoare și implicare socială”, spune Flavia Teodora

 

Artă și mâncare

Nicolae Vescan-Cristea a transformat fotografia într-un hobby și apoi într-un mod de viață: mănâncă, respiră și viseasă fotografie. Nicolae estet un fotograf ardelean, născut, crescut și școlit în Cluj-Napoca, într-o relație îndelungată cu lumini și umbre.

”Iubesc fotografia în toate formele și stilurile ei. Iubesc enorm ceea ce fac, consider că este mai presus decât o meserie, iubesc oamenii care emana fericire, pe cei de la care te poți molipsi foarte ușor de energie pozitiva, pe cei de la care ai ce învață”, spune Nicolae.

Când a aflat de Pepsi Space, și-a zis: "Uite un proiect mai atipic și în același timp original. De ce nu?”. S-a înscris cu o imagine realizată pentru un amic bucătar, care l-a chemat să fotografieze câteva dishuri/produse care urmau să facă parte din meniul noului restaurant înființat de el.

 

Don Mario a fost mereu o persoană creativă, dar și-a descoperit talentul la desen acum doi ani, când a dat la Facultatea de Arte. S-a înscris în Pepsi Space pentru că îi plac provocările și vrea să profite de orice oportunitate care îi iese în cale. A participat la categoria Food Styling cu o mâncare pe care a pregătit-o în facultate, pentru prieteni: orez cu pui fancy. Ședința foto a durat atât de mult, încât mâncarea s-a răcit până la final, dar apariția în ExpoZiția Pepsi a meritat.

 

Un motan prietenos și nătăfleț

Cristina Bobe este fotograf, grafician și pictor, iar înscrierea în Pepsi Space a venit natural: pur și simplu îl atrage procesul de creație, indiferent de context. Se bucură mereu când există asemenea oportunități în România și crede că implicarea publicului larg este cea mai bună metodă de a aduce oamenii împreună, nu doar de a face marketing.

”Era momentul ca o mare companie să vină în întâmpinarea Gen Z și să-i promoveze. Am revenit constant pe pagina cu creațiile înscrise de participanți. Recunosc, mi-au dat chiar și idei la muncă. Iar asta spune multe, având în vedere că lucrez într-un muzeu, în care ideile de marketing nu pot fi niciodată prea... nebunești”, spune Cristina.

Lucrarea cu care a participat la categoria Memes îl are ca protagonist pe motanul lui, Mișu: un motan prietenos și nătăfleț.

”Mi se pare că expresia lui ne reprezintă pe toți, în diverse momente ale vieții, nu doar pe cei din Gen Z. Sincer, când am aflat că va fi expus, am simțit bucurie și mândrie, apoi o ciudă amuzantă: „Ia uite, mă, mi-a ajuns pisicul celebru, înaintea mea!”, povestește Cristina

ExpoZiția Pepsi este caracteristică și reprezentativă generației Z prin energie, prin multitudinea de direcții în care merge și prin posibilitățile nenumărate de creație, crede Cristina. Exact așa sunt și cei din Gen Z: se folosesc de toate metodele pe care le au la dispoziție pentru a crea și nu se feresc de învățat.

 

Un meme la momentul potrivit

Lui Aurel Grejdan îi place să facă poze și să surprindă momente amuzante și neobișnuite, iar Pepsi Space s-a dovedit a fi locul potrivit pentru meme-urile lui. Experiența i s-a părut super interesantă, a descoperit o mulțime de lucrări pline de creativitate și cel mai mult l-au surprins cele din categoria "Poze artsy" și "Food styling"

Ideea meme-ului cu care a ajuns în Pepsi Space i-a venit atunci când și-a surprins motanul dormind foarte profund... exact ca un copil, înainte să meargă la scoală! Fiind un meme, compoziția nu a fost foarte complicată: crede că meritul îi revine motanului fotogenic :)

”O provocare a fost să găsesc textul potrivit pentru meme. Mi-au trecut prin minte multe variante, până am găsit-o pe cea potrivită. Am fost extrem de bucuros și mândru că atâția oameni mi-au descoperit creația. Este un sentiment unic!”, spune Aurel. 

 

Meme cu pisici, fotografii cu natură și stele sau mâncare fancy. Oricare ar fi punctul de pornire al creativității pentru Gen Z, lucrările lor sunt autentice, funny, reale, așa cum se pot vedea cel mai bine în ExpoZiția Pepsi

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Campanii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related