"Ești ceea ce cumperi" – Top 10 tendințe în retail și motivațiile cumpărătorilor români din 2023

"Ești ceea ce cumperi" – Top 10 tendințe în retail și motivațiile cumpărătorilor români din 2023

Publicis Groupe România, prezintă un raport comprehensiv dedicat tendințelor din industria de retail în România, extras din studiul regional realizat de GWI, aferent Q2 2023. Acesta aduce în discuție zece concluzii-cheie și oferă o perspectivă detaliată asupra dinamicii înregistrate în această industrie.

Raportul subliniază faptul că românii mențin o preferință solidă pentru experiența in-store, acordând o atenție deosebită programelor de loialitate și monitorizând cu atenție prezența brandurilor în mediul online.

 

Cumpărături Ghidate de Inspirație

Descoperirea produselor și mărcilor este tot mai influențată de platformele digitale, unde românii caută inspirație pentru deciziile de cumpărare. Impactul prezentării vizuale și a informațiilor asociate produselor este semnificativ în modelarea alegerilor de cumpărare. 

 

Preferă Să Cumpere Din Magazin
Contrar creșterii comerțului online la nivel global, consumatorii români continuă să acorde o importanță deosebită experienței în magazinul fizic, unde apreciază senzația tactilă și satisfacția imediată.

 

Puncte de Loialitate
Programele de loialitate, cu accent pe oferirea de puncte ca recompensă, se dovedesc a fi esențiale în construirea loialității clienților și generarea de cumpărături repetate.

 

Cumpărături la Impuls
Românii sunt predispuși către cumpărături impulsivie, în special în categoriile asigurarilor si ale produselor personale, sub influența prezentărilor în magazin, promoțiilor și disponibilității imediate.

 

Brandul Preferat și Prezența Online
O prezență robustă a brandului pe platformele digitale este cheia influențării deciziilor de cumpărare, în special în etapele incipiente ale experienței de shopping online.

Raportul oferă o analiză detaliată a preferințelor consumatorilor români, acoperind comportamente specifice, influențe digitale și preferințe de cumpărături.  

Publicis Groupe România, prezent de 25 ani pe piața locală, este cel mai mare grup de marketing, comunicare și transformare digitală din România, având la bază sinergia dintre Creativitate și Tehnologie. Grupul oferă clienților acces la cele mai avansate Servicii și Instrumente de lucru, concentrate în patru arii de expertiză: Comunicare, Media, Dată și Tehnologie.

Cu o expertiză solidă în toate verticalele de business relevante, Publicis Groupe România asigură, prin modelul său de business - Power Of One - un Management fluid al Resurselor și Competențelor alocate fiecărui Client în parte.

În portofoliul Publicis Groupe România se află unele dintre cele mai puternice agențîi de marketing și comunicare din lume: Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice, Zenith, Starcom și Spark Foundry. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Zenith

Zenith este The ROI Agency. Printr-o combinatie unica de date, tehnologie si specialisti in domeniu, facem fata chiar si celor mai complexe provocari si contribuim activ la cresterea business-urilor clientilor... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related