T.R.A.I.-ul e mai bun când prinde Vocea Cartierelor

T.R.A.I.-ul e mai bun când prinde Vocea Cartierelor

T.R.A.I. (Trafic, Repere, Aer, Imobiliare), indicele de bunăstare al cartierelor din țară, reprezintă una dintre cele mai mari inovații pentru piața de imobiliare din România.

T.R.A.I. creat de Storia a pornit ca un index generat de hard data – date ce măsoară traficul, reperele (școli, spitale, cafenele, spații verzi ș.a.), calitatea aerului și prețul pe metru pătrat al imobiliarelor care, împreună, oferă un scor de bunăstare fiecărui cartier din orașele mari și medii din țară.

Indexul își propune să aducă mai multă claritate în imobiliare, așa că am simțit nevoia să completăm setul de date cu părerea reală a oamenilor care locuiesc în cartierele țării.

"Ne-am propus ca indexul T.R.A.I. să fie updatat constant și să ofere cât mai multă claritate celor care sunt în căutare de locuință, pentru că, în realitate, oamenii nu caută doar un spațiu cu metri pătrați, ci tot stilul de viață care vine la pachet cu zona în care se află apartamentul. Pentru a oferi informații cât mai relevante și reale, am vrut ca dincolo de tehnologie prin care putem măsura calitatea aerului, nivelul de trafic și numărul reperelor, să aducem în față ce simt oamenii despre zona în care trăiesc zi de zi. Așa am creat un formular și o campanie despre vecini de treabă, care a convins peste 80.000 de oameni să răspundă la 13 întrebări despre cartierele în care stau. Interesul oamenilor de a contribui prin a-și spune părerea în scris a fost organic și real, campania neoferind nici un premiu pentru timpul petrecut pentru completarea formularului, ceea ce ne-a arătat cât de relevant este pentru ei acest subiect.", Miruna Dumitrescu, Group Creative Director - Publicis. 

"Indexul T.R.A.I. în versiunea lui beta a fost creat din surse de date dinamice, prin conectori ce funcționează în timp real, cu o granularitate fină, la nivel de cartiere (practic o arie foarte mică, definită de un bulevard principal de cele mai multe ori). Însă, din etapa de strategie ne-am dorit să includem mai mulți subindicatori, pentru a face din T.R.A.I. un index complex și pentru a oglindi perfect ceea ce caută românii atunci când își aleg o casă (ceea ce știam din research). Acolo unde sursele de date s-au dovedit a fi incomplete sau inexistente, am decis să le adunăm chiar de la oameni, că să acoperim gap-urile. Avem astăzi 13 subscoruri completate chiar de către locuitorii cartierelor. A durat... un an să ajungem în punctul în care răspunsurile să fie statistic reprezentative pentru întreaga populație a 530 de cartiere. Începând cu luna martie 2024, românii pot ști dinainte de a alege un imobil sau altul: dacă un cartier este sigur, dacă este zgomotos, dacă este curat, dacă exista piste de biciclete, spații verzi etc.", Alexandra Trofin, Managing Director – Digitas. 

"Indexul T.R.A.I. a fost gândit dintotdeauna ca un organism viu, care trebuie să se dezvolte în timp. Subiectul calității vieții e unul atât de amplu încât ar fi imposibil să acoperim toate valențele lui din prima încercare. Astfel că ne bucurăm să lansăm o variantă nouă și îmbunătățită a platformei, care sperăm să ne ajute să scădem procentajul de români care ajung să-și regrete decizia imobiliară - un îngrijorător 31%, și să aducă mai multă transparență în piața imobiliară.", Monica Dudău, Marketing Manager Storia & OLX Imobiliare.

Așa s-a născut Vocea Cartierelor, o componentă prin care s-au colectat date de la peste 81.000 de oameni din toată țara, privind informații legate de: siguranță, curățenie, zgomot, parcări, piste de biciclete, mijloace de transport în comun, apă curentă, încălzire pe timp de iarnă, canalizare, costul vieții de zi cu zi.

Datele au fost colectate prin completarea unui formular cu 13 întrebări despre calitatea vieții în zonele urbane ale țării. El poate fi completat în continuare.

Site-ul oferă posibilitatea de descărcare a informațiilor pe orașe sau cartiere din țară, granular, iar oamenii își pot personaliza căutarea, pot compara cartiere și pot primi topul acestora în funcție de ceea ce îi interesează mai mult. T.R.A.I. constituie o bază reală de informare pentru oricine vrea să afle mai multe, dar și pentru cei care își doresc să inițieze proiecte pentru îmbunătățirea calității vieții în zonele urbane din țară.

Echipa Storia: Monica Dudău – Marketing Manager, Sonia Ardelean – Marketing Specialist, Claudiu Masă – Performance Marketing Specialist OLX Group România.
Echipele Publicis & Digitas: Miruna Dumitrescu – GCD, Vanesa Panait – Digital Copywriter, Natalia Mocanu – Art Director, Ciprian Frunzeanu – Art Director, Alexandra Hatmanu – Digital Client Manager, Roxana Bularca – Digital Client Manager, Corina Tudor – Senior Client Lead, Ilinca Sandor – Client Lead, Ștefan Georgescu – Sr. Strategic Planner, Raluca Kovacs – Chief Strategic Officer, Diana Agafiței - Data Analyst, Cristian Stan - Data Visualization & Business Intelligence Manager, Alexandra Trofin – Associate Managing Director, Călin Buzea – Associate Managing Director.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Digitas

Digitas este agentia de Connected Marketing, construita pe principiul ca exista modalitati mai bune pentru ca brandurile sa se conecteze cu oamenii. Valorificam capabilitati complete de date, tehnologie,... vezi detalii »

OLX Group

At OLX we improve people’s lives by bringing them together for win-win exchanges. Sellers win. Buyers win. Communities win. OLX wins. And most of all, you win. Being part of something special. In an open... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related