Constanța Logo Challenge | Daniel Sascău: Nu e usor sa gandesti un logo pentru un oras atat de incarcat de simboluri, istorie si identitati

Constanța Logo Challenge | Daniel Sascău: Nu e usor sa gandesti un logo pentru un oras atat de incarcat de simboluri, istorie si identitati

Înainte de a căuta inspirația pentru Constanța Logo ChallengeDaniel Sascău s-a documentat serios. A analizat peste 300 de logo-uri de port-uri din lume. Cercetarea, spune el, este o parte importantă din procesul de creație. Urmează sintetizarea informației și munca propriu zisă.

"Am plecat in crearea variantelor mele chiar de la brief, cercetand totodata si locatia din punct de vedere istoric in raport cu alte locatii asemanatoare! M-am uitat la peste 300 de logo-uri din cele peste 4000 de porturi maritime din toata lumea si urmeaza sa ma mai documentez in acest sens", spune Daniel.

Până pe 15 martie, poți înscrie și tu un logo care să reprezinte viziunea ta despre Constanța. Noi vorbim în continuare cu Daniel despre parcursul lui artistic și procesul de creație din spatele lucrărilor înscrise. 

 

Bio pe scurt

Eu sunt Daniel Sascău sau  (R.E.E. Human) si de loc sunt din Bacau, insa as prefera sa cred ca nu apartin unui loc anume.

Backgroundul meu profesional a inceput in Colegiul National de Arte de la Bacau, (CNAGA) unde am studiat grafica.

Mai tarziu am urmat studiile de licenta, master si doctorat la Universitatea Nationala George Enescu din Iasi unde m-am specializat in grafica.

 

Momente importante

Au fost multe momente care mi-au influentat parcursul. Ultimele momente de facere ca sa spun asa au inceput chiar acum 3 ani, cand am inceput sa cercetez pentru teza de doctorat. Au fost 3 ani grei, 3 ani plini de incertitudini, frici si izolare interioara. A contat foarte mult faptul ca de undeva, din interior, am gasit curajul sa colaborez cu artisti straini ce aveau in practica lor artistica aceleasi elemente de cercetare, respectiv pamanturile rare. Studiul si lucrul cu pamanturi rare m-au maturizat foarte mult ca artist. Discutiile purtate cu  artisti ca Christian Danielewitz, Jacob Remin, Iain Ball si multi altii, au contat foarte mult in evolutia mea. M-am maturizat intr-o forma sau alta si am devenit altceva o data cu finalizarea studiilor.

Ca artist consider ca trebuie sa fii conectat si la randul tau trebuie sa faci conexiuni general valabile pentru intreaga lume. Nu mai cred in arta ermetica a artistului, nu mai cred in relevanta discursului artistic care nu urmareste un bine comun, care nu urmareste relevanta lumii. Un artist prin arta sa ar trebui sa rezolve probleme, sa creeze probleme si totodata sa fie lucid.

 

Participarea la Constanta Logo Challenge

Recunosc ca am avut reticente la inceput, nu stiam daca mai conteaza, daca chiar mai este relevant sa participam la competitii de design, avand in vedere cele intamplate cu logo-ul Mamaia, cel al Loteriei Romane si asa mai departe. Cu toate astea m-am gandit ca si acest SEO al tau ca persoana ajuta, nu conteaza daca castigi sau nu, conteaza ca ti-ai exersat mana si ca in definitiv ai dovedit ca esti un creativ, (indiferent cat de bun sau mai putin bun esti). Important este ca ai fost acolo si contezi!

“Identitatea vizuală a Constanței - Orașul îmbrățișat cu marea”  nu e o competitie usoara, nu e usor sa gandesti un logo pentru un oras atat de incarcat de simboluri, istorie si identitati. Cu toate astea, brieful oferit da libertate si curaj, iar asta mi se pare foarte misto!

 

Procesul creativ

Am plecat in crearea variantelor mele chiar de la brief, cercetand totodata si locatia din punct de vedere istoric in raport cu alte locatii asemanatoare! M-am uitat la peste 300 de logo-uri din cele peste 4000 de porturi maritime din toata lumea si urmeaza sa ma mai documentez in acest sens.

Deci probabil voi mai reveni cu alte variante de logo pentru orasul Constanta. Dintre logo-urile care mi-au placut pentru porturile pe care le-am vazut ca identitate de brand au fost: Portul Antwerp din Belgia,  Portul Tilbury, London, Portul Klang, din Malaezia si cel al portului Rotterdam.

Este important sa intelegi conceputul de cercetare si sintetizare a informatiei in mediul creativ. Ajuta foarte mult pentru procesul de "aparare" cercetarea.

 

Provocări

Provocarea cea mai mare in domeniul creativ este sa fii placut, pentru ca cu totii asta ne dorim, sa fim validati, apreciati, multumiti si castigati. Cu toate astea, eu cred ca mai important este sa sustii tipul acesta de cauze. Indiferent care ar fi motivul regenerarii vizuale ale brandului orasului, este important sa te implici in astfel de activitati de creatie care iti pun in miscare atat creierul cat si mainile.

 

Relația ta cu Constanța

Pentru mine Constanta este orasul de la mare (cum probabil este pentru multi turisti ca mine). Stiu ca atunci cand eram mai mic mergeam o data sau de doua ori pe an la mare. Prima oara am ajuns la Novodari, oras din judetul Constanta. Imi aduc aminte si acum de acele vile la care eram cazati. A fost frumos, aveam 7 ani, eram fericit!

Mai apoi, am vizitat Constanta in mai multe randuri, stiu ca in oras sunt cel putin 10 atractii turistice unde sa mergi, iar ce mi-a placut mie in mod deosebit a fost Muzeul de Arta din Constanta, Delfinariu si Moscheea Regala.

 

Participă și tu la Constanța Logo Challenge. Citește cu atenție brieful, lasă-te inspirat de energia și poveștile orașului, creează un logo care să definească cât mai bine Constanța și înscrie-te în concurs până pe 15 martie.

 

TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Sectiune



Branded


Related