Viitorul depinde de alegerile noastre din fiecare zi, e adevărat. Dar felul în care ne imaginăm viitorul poate inspira acțiunile din prezent. Cum putem avea mai multă grijă de planeta care ne găzduiește? Cu gândul la noile generații. Implicându-le în proiecte, dându-le șansa să își exprime viziunea, energia și creativitatea.
Cu acest gând a ales să se promoveze și ENERGY EXPO®, cel mai mare târg expozițional de energie din S-E-ul Europei.
Echipa de organizare a provocat tinerii să își imagineze viitorul și să reinterpreteze Coloana Infinitului din materiale reciclabile în cadrul competiției #LOOPChallenge.
De altfel, echipa ENERGY EXPO® a avut mai multe inițiative sustenabile, care promovează economia circulară și principiile 3R – Reduce-Reuse-Recycle, atât în rândul bucureștenilor, cât mai ales pentru elevii din școlile gimnaziale. O parte din mesajele ENERGY EXPO® au putut fi văzute chiar pe străzile din București, prin reclame sustenabile.
Pentru a celebra ideile tinerilor, organizatorii ENERGY EXPO®, cu ajutorul donatorilor inimoși, vor ridica, la Hala Laminor, între 22 și 24 mai, o Coloană a Infinitului din jucării de pluș, urmând ca pe 1 Iunie să le doneze copiilor mai puțin norocoși, împreună cu Asociația Taxiul cu Bomboane.
Timp de trei zile, ENERGY EXPO® devine un spațiu dedicat inovației, sustenabilității și viitorului energiei, un loc deschis tuturor generațiilor.
Mai mult decât un târg, un hub al inovației
Specialiști și expozanți din peste 30 de țări, de pe 4 continente, vor fi prezenți la ENERGY EXPO® 2025, care promite să fie evenimentul de referință din sectorul energetic din Europa de S-E. Evenimentul este dedicat inovației, sustenabilității și colaborării dintre companiile din energie și industriile conexe, asociații și federații de profil, autorități de la nivel local și central, start-up-uri și nu în ultimul rând, consumatorii finali.
Evenimentul este gândit pentru toate generațiile. În cadrul târgului expozițional, vizitatorii pot găsi expozanți din zonele nZEB Show, EV Show, pot participa zilnic la conferințe și workshop-uri tematice, pot susține echipele înscrise în CleanTech Hackathon-ul organizat de Techcelerator, pot vota proiectele elevilor din Competiția #LOOPChallenge și pot participa la Treasure Hunt.
“Un viitor sustenabil depinde de implicarea tuturor generațiilor, fiecare având un rol esențial în adoptarea și promovarea unui stil de viață responsabil față de mediu. Generația X, pragmatică și orientată spre rezultate, investește în soluții pe termen lung, precum eficiența energetică a locuințelor, reciclarea și utilizarea resurselor într-un mod inteligent. Generația Y pune mare preț pe brandurile cu o etică ecologică solidă și adoptă un stil de viață sustenabil, bazat pe consum responsabil, utilizarea transportului public și achiziția de produse eco-friendly.
Generația Z, prima generație de "nativi digitali", reprezintă motorul schimbării și inspiră comportamente sustenabile în rândul celorlalte categorii de vârstă. Pionieri ai economiei circulare, aceștia preferă produsele second-hand, încurajează sharing economy (biciclete, mașini, case) și sunt adepții energiei regenerabile. Prin proiecte precum LOOP Academy, ENERGY EXPO® încurajează implicarea tuturor generațiilor în construirea unui viitor mai verde și mai responsabil”, a declarat Mirela Secan, coordonatoarea proiectului ENERGY EXPO®.
Treasure Hunt @ ENERGY EXPO® 2025
Evenimentul le propune participanților o vizită specială a târgului, sub forma unei provocări cu super premii. Vizitatorii pot participa, folosind aplicația mobilă a evenimentului, la un TREASURE HUNT cu super premii oferite de parteneri. La ediția de anul trecut, premiul cel mare a fost o bicicletă pe hidrogen de la WALDEVAR Energy, iar în acest an organizatorii oferă premii mult mai atractive, prin implicarea activă a partenerilor: un Carport TODOME cu panouri fotovoltaice Solar Today, o stație de încărcare PPC Blue, smartwatch-uri oferite de Garmin și Huawei, precum și inele smart Maxcom.
Pentru a intra în cursa marilor premii este suficient să-ți descarci aplicația mobilă gratuită ENERGY EXPO din Google Play sau App Store, să-ți faci cont pentru a se genera ticketul de acces, iar în zilele evenimentului să vii la Hala Laminor unde poți scana zilnic codurile QR de la standurile expozanților și din zona de conferințe și workshop-uri. Punctele se cumulează direct în aplicație, iar sâmbătă, la finalul evenimentului, vor fi anunțați câștigătorii.
Competiția #LOOPCHALLENGE
În perioada de pregătire a evenimentului, 24 de echipe de elevi din București, din clasele gimnaziale, au realizat super proiecte în cadrul competiției #LOOPChallenge, organizată în perioada aprilie-mai de LOOP Academy, cu sprijinul Inspectoratului Școlar Municipal București (ISMB).
Proiectele lor sunt reinterpretări ale Coloanei Infinitului și au fost realizate din materiale reciclabile. Toate lucrările vor fi expuse, votate și premiate în perioada 22-24 mai, iar sâmbătă de la ora 14:45 va avea loc Festivitatea de Premiere.
De la Coloana Valorilor Umane până la proiecte realizate cu multă migală din lemn, pahare, sticle, desene colorate și pânză, elevii s-au mobilizat rapid cu profesorii coordonatori și s-au implicat activ în comunitatea lor școlară. Motivul? Pe lângă Locurile 1, 2, 3 și Premiul de popularitate care aduc elevilor surprize interesante, școala a cărui proiect va primi cele mai multe voturi de la vizitatorii ENERGY EXPO®, va deveni eficientă energetic și câștigă gratuit panouri fotovoltaice și stocare, oferite de partenerii târgului expozițional: WALDEVAR Energy, LONGi și PRIME Batteries Technology.
“Coloana Infinitului reprezintă nu doar un simbol al culturii românești, ci și o metaforă a continuității și sustenabilității – concepte esențiale în contextul provocărilor actuale din sectorul energetic. În acest sens, legătura dintre Coloana Infinitului și ENERGY EXPO®, cel mai amplu eveniment dedicat întregii industrii de energie, a venit natural, ținând cont de contextul actual al discuțiilor despre sustenabilitate, reciclare și economie circulară”, a explicat Mirela Secan, coordonatoarea proiectului ENERGY EXPO®.
Vizitatorii, folosind aplicația mobilă ENERGY EXPO, pot vota zilnic proiectul preferat, scanând direct QR codul unic dedicat, care se regăsește lângă fiecare lucrare.
Coloana Infinitului din jucării de pluș
Organizatorii ENERGY EXPO®, alături de o echipă de interni cu super energie, au creat, în urmă cu doar câteva luni, inițiativa LOOP Academy și au decis să realizeze o Coloană a Infinitului plină de povești, mai ales că plușurile pe care le au toți copiii acasă au adunat în timp zâmbete, pete, emoții, lacrimi și multe îmbrățișări.
Tot demersul a fost creat, în continuarea campaniilor Asociației Taxiul cu Bomboane, pentru ca 1 Iunie să fie Cel mai infinit, iar jucăriile să ajungă la copiii mai puțin norocoși. Plușurile au fost colectate în București prin intermediul locațiilor partenere: Destiny Park, ParkLake Shopping Center, clădirile de birouri Yellow Tree și Cubic Center, în cadrul evenimentelor comunității online Nu mai port, precum și la sediile PPC. Ikea s-a alăturat proiectului donând jucării, iar ParkLake Shopping Center a deținut recordul absolut, colectând într-un timp record jucării pentru două dintre modulele Coloanei Infinitului.
Inițiativa LOOP Academy reprezintă un pas important în promovarea educației ecologice și promite activități pentru toate generațiile de public: Gen X, Gen Z, Gen Y.
Reclame sustenabile pe asfaltul din Capitală
ENERGY EXPO® s-a promovat prin reclame sustenabile, cunoscute ca reverse graffiti. Mesajele au putut fi întâlnite pe trotuarele din zone aglomerate ale Bucureștiului, intrările la metrou și stațiile RATB, piețe și marile bulevarde, precum și... trecerile de pietoni.
Operațiunea de marcare a șabloanelor este una complet invazivă, folosind doar apă cu presiune ridicată, fără detergenți sau alte produse poluante sau dăunătoare mediului înconjurător. Dat fiind faptul că în București asfaltul este, din păcate, murdar, urmele lăsate în urmă sunt foarte vizibile pentru trecători. Prin aceste reclame sustenabile, organizatorii și-au dorit să comunice bucureștenilor că sunt așteptați la Hala Laminor între 22-24 mai (program zilnic 10-18:00), dar mai ales că pot câștiga MEGA PREMII.
Accesul la eveniment este gratuit în toate cele 3 zile, pentru cei care își fac cont în aplicația mobilă ENERGY EXPO, iar în baza ticketului emis vor primi badge-ul de acces, precum și pentru vizitatorii care vor să doneze jucării de pluș pentru a fi parte din proiectul #LOOPChallenge.
În locul clasicelor bilete vândute la intrare, la ENERGY EXPO® poți dona către Asociația Taxiul cu Bomboane în schimbul unei jucării de pluș care devine parte din Coloana Infinitului.
Pentru segmentul B2B și B2G, reprezentanții companiilor pot seta și avea întâlniri cu expozanții prezenți direct prin aplicația mobilă, aceasta fiind la bază un generator de lead-uri de business.
Echipa cu energie bună:
Mirela Secan | Chief Event Architect, Alex Tudorache | Art Director, Nicoleta Maxinoaei | Event Operations Manager, Alina Stancilă | Partnership & Conference Manager, Adriana Paraschiv | Special Projects Coordinator, Liliana Uleia | Sales & PR Strategist, Alina Dospinescu | Key Account & Commercial Advisor, Konrad Kobylinski | Logistic Manager, Florin Popa | Area Sales Manager, Iulian Machi | CEO MTR Media Grup & inimoșii interni: Andreea Pacionel, Mykola Kravtsunenko, Nicoleta Coțelea, Tudor Cerbănescu și Tiberiu Matei.