FRF și ontheroof lansează o campanie care schimbă generații

FRF și ontheroof lansează o campanie care schimbă generații

Federația Română de Fotbal, alături de ontheroof, semnează o inițiativă care schimbă regulile jocului. FRF B.R.A.V.O e mai mult decât un acronim - e o declarație împotriva abuzului verbal din sportul juvenil, iar lansarea oficială, prin campania „Vestiarul generației pe care nu o vrea nimeni”, a dat startul unei conversații care nu mai poate fi ignorată.

 

Ce face platforma B.R.A.V.O?

FRF B.R.A.V.O (Bucurie · Respect · Afecțiune · Voință · Optimism) este inițiativa prin care Federația Română de Fotbal își propune să sprijine dezvoltarea armonioasă a viitorilor sportivi și să lupte, pe termen lung, cu toate barierele care-i scot din joc: lipsa de susținere, bullyingul din tribună, presiunea exagerată a rezultatelor. Gândită ca un proiect-umbrelă, platforma va genera periodic campanii dedicate problemelor reale cu care se confruntă copiii din sport.

Aceasta este însoțită de o pagină dedicată, dar și de invitația la implicare atât pentru părinți, antrenori, cluburi, dar și alte federații. 

 

Prima campanie: de la „N-ai habar” la „B.R.A.V.O”

Platforma a debutat cu un manifest pentru schimbare, o campanie de conștientizare despre vocea părinților din tribună şi despre felul în care, sub presiunea entuziasmului, susținerea se transformă în jigniri.

„De când e mic, fiecare copil visează la momentul în care își va purta numele pe tricou și toată lumea îl va striga. Am luat acest simbol al reușitei și l-am înlocuit cu cuvintele strigate de părinți: în loc de numele lor, am pus pe tricouri apelativele negative strigate de cei de pe margine. Astfel, copiii poarta și la propriu și la figurat povara pe care o pun părinții pe spatele lor.”, Diana Miron, Senior Copywriter, ontheroof.

 

Campania a avut parte de o lansare cross-channel cu expunere pe radio, TV și în digital.

„Echipa noastră a vrut ca fiecare element – de la tricouri la spot, de la banderolă la mesajele din online – să spună același lucru: cuvintele au greutate. Iar dacă publicitatea are o voce, atunci ar trebui să o folosească și pentru asta.”, Paul Tănase, Senior Art Director, ontheroof.

 

De la strategie la execuție: un proiect de BTL care te face să simți

Pe 1 iunie, în cadrul antrenamentului oficial al echipei naționale, a fost dezvăluit vestiarul, unde fiecare tricou spunea o poveste.

„Am simțit că nu avem nevoie doar de o campanie clasică, ci de o oglindă în care să ne vedem pe noi, ca societate. Vestiarul, un spațiu care ar fi trebuit să fie un loc sigur, s-a transformat, simbolic, într-un loc al rușinii.”,  Diana Miron, Senior Copywriter, ontheroof.

Invitații, părinții și copiii, presa, dar și loturile echipelor naționale de fotbal feminin și masculin ale României au trecut printr-o experiență emoțională care a început cu revelația dată de etichetele negative și s-a încheiat cu un apel la acțiune: scrierea unor mesaje pozitive pe exteriorul vestiarului, ca simbol al sprijinului pe care îl putem oferi copiilor.

La meciurile României cu Austria și Cipru, copiii care au însoțit echipa pe teren au purtat banderolele B.R.A.V.O și tricouri speciale, devenind ambasadori ai unei generații care are nevoie de încredere și susținere, nu de critică.

Experiența vestiarului a fost trăită și de fanii Naționalei care au participat la meciul de pe Arena Națională. Acolo, s-au strâns sute de mesaje de susținere de la părinți care au realizat cât de important e un „Bravo!” spus la momentul potrivit.

Pentru FRF, consolidarea unui mediu sigur și empatic pentru copii este o prioritate. Ne bucurăm că am lansat platforma B.R.A.V.O, care oferă o serie de instrumente practice pentru părinți având la bază o campanie de conștientizare menită să transforme critica în susținere.    

Mulțumim echipei ontheroof pentru creativitate și felul în care a transpus esența briefului într-o idee puternică și emoțională, care, sperăm noi, va ajunge la cât mai mulți părinți. ”, Iulia Cuciurean, Head of Marketing, Federația Română de Fotbal.

FRF va continua misiunea de a transforma modul în care ne raportăm la sportul juvenil. Pentru că generația de mâine nu are nevoie de presiune. Are nevoie de respect, curaj și încredere.

 

Credits:

Echipa ontheroof:
Diana Miron - Senior Copywriter
Paul Tănase - Senior Art Director
Alexandra Popa - Social Media Manager
Alex Tofan - Senior Art Director
Andrei Florian - Strategy Consultant
Mihai Puținelu - Client Service Director

Echipa FRF
Iulia (Niculae) Cuciurean - Head of Marketing
Oana Koulpy - Brand Manager
Cătălin Popescu – Head of Communication
Andrei Neacșu – Project Manager
Diana Pirciu – Head of Education

Echipa Arsenic Production
Răzvan Marinescu - Regizor
Tiberiu Arsene - Producator și DOP
Alex Vieriu - Production Manager
Tiberiu Toth - First Assistant
Adrian Negoițescu - Sunet
Dan Ologel - Camera Assistant
Sergiu Nani - Gaffer
Dan Ologel - Montaj
Andrei Nițulescu - Making of

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ontheroof

Suntem o agentie independenta, infiintata in 2011 de doi juniori (pe atunci), inspirati de magia festivalului Cannes Lions. Am functionat o perioada ca agentie in cloud, cu multi creativi, specialisti din agentii... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related