PROI Worldwide lansează Indicele de Pregătire pentru Transformare 2025, în urma unei cercetări ample, realizate cu sprijinul a 650 de lideri de business din peste 30 de țări.
Transformarea nu mai este o excepție. Este noua normalitate, iar comunicarea se dovedește a fi un factor esențial pentru succes. Conform noului Indice de Pregătire pentru Transformare PROI 2025, doar 26% dintre organizații comunică eficient în timpul proceselor majore de schimbare. Printre consecințele acestei situații se numără întârzierile în execuție, pierderea încrederii și ratarea unor oportunități.
În peisajul actual al mediului de afaceri, marcat de schimbările generate de inteligența artificială, de instabilitatea geopolitică, de urgențele climatice și de tranzițiile dintre generații, transformarea nu mai este opțională. Companiile se confruntă cu o presiune tot mai mare de a se adapta rapid, de a acționa responsabil și de a conduce cu un scop clar. Acest lucru necesită nu doar schimbări operaționale, ci și transformări culturale, strategice și la nivelul comunicării.
Principalele concluzii ale cercetării PROI cu privire la transformările din cadrul organizațiilor
Studiul global a evaluat modul în care companiile conduc și comunică în timpul schimbărilor organizaționale, pe baza a patru piloni: Planificare, Leadership, Implicare și Monitorizare.
Iată cele mai importante concluzii din raport:
- Doar 1 din 4 lideri de afaceri consideră că organizația lor comunică eficient în timpul proceselor de transformare.
- Organizațiile care comunică din timp și în mod constant au rezultate mai bune și reușesc să își implice angajații într-o direcție comună. Monitorizarea este veriga cea mai slabă. 65% dintre respondenți nu dispun de sisteme prin care să urmărească eficiența comunicării în timpul proceselor de schimbare.
- A fost observată o legătură clară între încrederea internă și succesul transformării, încrederea fiind adesea subminată de mesaje slabe sau inconsistente.
Cercetarea are la bază un sondaj la care au participat 650 de profesioniști în afaceri și 25 de experți în transformarea organizațională din peste 30 de țări, oferind atât perspective cantitative, cât și o profunzime calitativă.
De ce eșuează procesele de transformare din organizații?
„Transformarea eșuează nu din cauza unei strategii greșite, ci din cauza unei comunicări deficitare”, a afirmat Dirk Aarts, coordonatorul Raportului PROI privind Transformarea din cadrul organizațiilor.
„Acest studiu arată cum comunicarea este motorul care impulsionează transformarea. Fără ea, chiar și cele mai bune planuri ajung în impas”, a adăugat Dirk Aarts.
Raportul PROI privind Transformarea oferă repere practice, studii de caz și instrumente pentru liderii de afaceri și specialiștii în comunicare care se pregătesc pentru o schimbare organizațională, gestionează o etapă de transformare sau își revin după un astfel de proces.
Cum continuă Rogalski Damaschin cercetarea PROI pe piața din România
În realizarea cercetării publicate de PROI Worldwide, principala rețea globală de agenții independente de comunicare, s-a implicat și agenția Rogalski Damaschin, singura agenție de comunicare din România parte din această rețea internațională.
În România, agenția Rogalski Damaschin pregătește alături de Reveal Marketing Research o cercetare calitativă, în continuarea studiului PROI Worldwide.
Scopul analizei aprofundate la nivel local este acela de a înțelege mai bine cu ce dificultăți se confruntă și ce oportunități există pentru liderii de business din România. Una dintre direcțiile avute în vedere este măsura în care aceștia consideră că inteligența artificială a adus transformări în companiile lor.
Fondată în 1970, PROI Worldwide este cea mai mare rețea globală de agenții independente de comunicare. Cu mai mult de 90 de firme partenere din peste 65 de țări, PROI reunește o vastă expertiză locală și perspective globale pentru a oferi strategii cu impact organizațiilor care se confruntă cu provocări complexe.
Cu peste 18 ani de activitate, Rogalski Damaschin este una dintre cele mai influente și performante agenții de comunicare din România, având un portofoliu de clienți care activează în industriile de energie, tehnologie, industria auto, servicii financiar bancare, industria farmaceutică, dezvoltare urbană, construcții, cultură sau motivarea forței de muncă. Agenția este membră a PROI Worldwide și a fost clasată în anul 2020 pe locul 3 în topul celor mai creative agenții de comunicare din EMEA (după numărul de angajați). În 2025 este singura agenție independentă din România inclusă în topul celor mai bune 50 de agenții de PR din Europa Continentală, realizat de PRovoke Media.
Indicele de Pregătire pentru Transformare PROI 2025 este o inițiativă strategică realizată de 25 de agenții PROI din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), menită să ofere o mai bună înțelegere și să sublinieze rolul comunicării în succesul transformărilor organizaționale. Bazat pe cercetări care au implicat 650 de lideri de afaceri și 25 de consultanți în transformare din peste 30 de țări, acest raport de referință oferă perspective aprofundate și aplicabile despre modul în care organizațiile pregătesc și gestionează transformările.
Cercetarea a fost coordonată de agențiile 24/7Communication (Polonia) și Kaiku (Finlanda), cu sprijinul board-ului PROI EMEA. Studiul acoperă patru piloni esențiali ai comunicării în procesul de transformare: Planificarea, Leadership-ul, Implicarea și Monitorizarea.
Pentru a marca lansarea studiului, PROI a organizat un webinar global live, pe 10 septembrie 2025, în care rezultatele au fost analizate de experți din Spania, Germania, Marea Britanie, Croația și Polonia. Raportul și evenimentul au ca scop creșterea gradului de conștientizare a importanței transformărilor eficiente, precum și susținerea dezvoltării afacerilor și implicării clienților din întreaga rețea PROI.
De ce este important acum ca transformările din organizații să fie eficiente?
Transformarea nu mai este o etapă trecătoare. Este o realitate continuă, determinată de: dezvoltarea inteligenței artificiale și inovațiile tehnologice, instabilitatea geopolitică, presiunile legate de sustenabilitate și climă și noile generații, care remodelează dinamica locurilor de muncă.
Cu toate acestea, doar 27% dintre companiile incluse în studiu consideră că eforturile lor de transformare au fost un succes, iar comunicarea ineficientă reprezintă un motiv-cheie pentru care a fost înregistrat acest rezultat. În contextul în care organizațiile se confruntă cu o presiune tot mai mare de a se adapta, de a comunica și de a conduce în mod responsabil, acest raport răspunde unei nevoi reale de informații, claritate și instrumente concrete.



























