Pentru Valentin Văcăruș, Partner Godmother, creativitatea și soluțiile care au generat emoție şi engagement au fost indicatorii care au contat în piața de events în 2025. Alături, bineînțeles, de echipă și oameni, în ciuda creșterii tot mai mult a substitutelor AI. Altfel, Valentin spune că sunt multe arii unde se poate mai bine, însă cel mai mult vrea să aibă la fiecare proiect sentimentul că el și echipa au făcut perfect jobul lor.
"În fiecare zi sunt recunoscător tuturor celor din industria de Events. Activează într-o industrie extrem de grea, cu marje mici, cu multă presiune, unde fără o echipă pe care să te poți baza nu poți construi nici un proiect", spune Valentin.
Hot topicuri din 2025? Avem! Sustenabilitatea, care devine obligatorie și ne bucură asta, spune, Valentin – atât materialele sustenabile, cât și tool-urile de măsurare a amprentei de carbon. Ca direcție de dezvoltare pentru 2026, Godmother caută să creeze produse noi și să abordeze piețe diferite, totul sub umbrela de direct engagement.
Un slogan pentru 2025
Dacă vrei să mergi repede, mergi singur; Cand vrei să ajungi departe, mergi în echipă.
Ce așteptai de la 2025. Ce a venit în schimb
Am așteptat mai mult curaj. Mă refer atât la piață, cât și la noi ca agenție. Cred că s-a jucat destul de safe în ambele tabere, agenții și clienṭi.
Frumos, greu sau urât pe anul acesta
Ca agenție a fost un an bun, în care am crescut la nivelul grupului cu 35%. După pandemie am crescut cu 30-40% în fiecare an. Greu este să găsești un echilibru între efortul depus de echipă (mai ales în perioadele încărcate) și satisfacția proiectelor cu impact.
Provocări & satisfacții
Piața de brand experience se maturizează de la an la an și, din fericire, clienții mari aleg colaborări pe o perioadă de 2-3 ani. Aplaud alegerea aceasta și mă bucur să văd că, spre deosebire de alte țări(conform *EEX European Experience Index – un studiu derulat de Godmother în parteneriat cu rețeaua 27 Names) , acest procent al colaborărilor pe o perioadă lungă (nu pe proiect) este mai mare în România.
Godmother, prin prisma cifrei de afaceri și a echipei, cred că este o voce importantă în peisajul autohton. Asta ne obligă să căutăm mereu soluții și tool-uri care să ne susțină poziționarea.
În industria noastră cred că provocarea și presiunea majoră rămâne să creştem și să ne păstrăm profesioniști, pentru că la nivel de business se vede o creștere semnificativă de inițiative în events.
Ce s-a întâmplat cu industria creativă în 2025
Pot să vorbesc din perspectiva Events. Eu văd și mai multă creativitate, și mai multe soluții care generează emoție şi engagement - sunt cei 2 indicatori pe care îi urmărim în tot ce înseamnă experience.
Ce s-a infirmat, ce s-a confirmat
Se confirmă că echipa face diferența. Se confirmă că fiecare investiție în oameni este soluția corectă. Se confirmǎ că AI-ul este un tool care potențează creativitatea umană, dar nu o înlocuiește.
Factorii care au influențat cel mai mult industria
Numărul mare de acțiuni: sunt peste 100 festivaluri și 300 evenimente notabile în peisajul din România. Asta face ca și oportunitățile pentru branduri să fie numeroase, dar în același timp ne forțează pe toți să găsim soluții modulare, flexibile, eficiente, care să acopere aceste nevoi.
Hot-topicurile din domeniu
Microevents. Focusate pe conexiune autentică cu comunitățile din jurul unei idei/locații/ moment.
Sustenabilitate. Devine obligatorie și ne bucură asta – atât materialele sustenabile, cât și tool-urile de măsurare a amprentei de carbon. Pentru că sunt deja repere bine definite, se vede un progres semnificativ.
Desigur AI. Dar cred că suntem încă la început în a genera soluții AI care cu adevărat să facă diferența.
Ce trenduri au contat cu adevărat și ce a fost zgomot
Personal cred că în Events suntem norocoși și mai puțin expuși la “Pokemoni”. Oamenii în acest domeniu sunt mai pragmatici și nu adoptă ușor fake trends.
Opinia ta nepopulară despre AI
NU este așa ușor să faci produse sau soluții bazate pe AI care să nu fie “formă fără fond”. Cred că aici este mult spațiu pentru îmbunătățiri, dar sunt convins ca în foarte scurt timp vom avea cu adevărat vești bune.
Cel mai important lucru pe care oamenii din creație încă nu l-au înțeles despre AI
Știm cu toții ce potențial fără margini are AI-ul. Ce îmi doresc mai mult este să împingem limitele lui și să gândim înaintea lui, nu doar să testăm ce poate el.
Tagline-ul dat de AI pentru industria creativă în 2025: „Creativity loading… please do not unplug the humans”. Ce feedback îi dai
Păi AI-ul e smart: s-a prins repede că e bună perechea asta “tech & human”.
Cuvântul anului în industria creativă
În Events: ECHIPA! În fiecare zi sunt recunoscător tuturor celor din industria de Events. Activează într-o industrie extrem de grea, cu marje mici, cu multă presiune, unde fără o echipă pe care să te poți baza nu poți construi nici un proiect.
Cea mai tare chestie din industrie anul acesta
Events: nu au fost accidente! Zona de safety trebuie să fie pe primul loc în Events.
Doi: personal am fost bucuros să văd că au aplicat 98 de tineri la un anunț de internship la Godmother. Mă face să cred că suntem pe drumul cel bun cu această industrie dacă atrage atât de mulți tineri.
Cea mai cea campanie din 2025
Aleg unghiul Events să mă pronunț!
În România: “Beach please” - pentru că au găsit o soluție să continue un eveniment de 3 zile și să transforme locul într-o investiție longterm.
În lume: sunt încântat de faptul că nu mai sunt premiate doar cele mai mediatizate evenimente sau cele cu bugete imense. Se apreciază inițiativele cu sens, cu empatie și care reprezintă soluții reale la probleme ale unor persoane/ comunități. Anul acesta am fost parte dintr-o inițiativă 27 Names, premiată cu Aur la BEA(BestEventAward), prin care am militat pentru sustenabilitate în events.
Cartea anului
Aleg cartea anului: “The Diary of a CEO” – Steven Barlett, pentru că vorbește despre principii fundamentale în viață și în business, susținute de exemple practice. Este un mesaj incitant livrat într-o formǎ easy going.
Ce se întrevede în 2026
Nu-mi aduc aminte ca la începutul vreunui an sǎ fi primit informații că anul acesta va fi super simplu. Mereu este o criză, o amenințare, un conflict, o tăiere de bugete. Când ești consecvent în ceea ce faci, îți câștigi dreptul de a nu mai privi cu frică ce urmează. Cred că piața overall va fi la același nivel, dar cu mai multe discursuri că “este greu” și că “trebuie sa găsim soluții de eficientizare”.
Ce trenduri noi se pot naște
AI-ul este un val pe care încă nu cred că-l simțim ca impact așa cum va crește în foarte scurt timp. Automatizări și eficientizări urmează sa intervină pe toate palierele, atât în business, cât și în viața personală.
Ce trend ai vrea să dispară în 2026
Victimizarea. Vreau să văd că noi ca indivizi și ca societate facem tot ce putem mai bine acolo unde depinde de noi. Că nu mai găsim scuze, vinovați, inamici, ci că ne concentrăm pe noi - să progresăm, să îmbunătățim, să dezvoltăm ce avem.
Mai sper ca, la nivel de clienți, să văd o conștientizare a nevoii unui parteneriat fair între agenție și client; NU putem merge la infinit cu marje minimale pentru că nu este sustenabil businessul și în viitor, calitatea serviciilor o să scadă, ceea ce o să afecteze toți jucătorii din piață.
Planurile pentru 2026
Sunt multe arii unde putem mai bine. Cel mai mult îmi doresc să avem la fiecare proiect sentimentul că am făcut perfect jobul nostru.
Ca direcție de dezvoltare, căutăm să construim produse noi și să abordăm piețe diferite, totul sub umbrela de direct engagement.
Cele mai importante lecții pe care le iei cu tine din 2025
Pentru ce te pregătești este o călătorie care poate dura ani și este posibil să nu ducă întotdeauna la destinația la care te aștepți.
Ce îi spui lui 2026
Let's have fun and make the most of the year!
























