Adrian Preda revine in tara

Interviu cu Adrian Preda, director de creatie la McCann Erickson Croatia

Adrian Preda a castigat anul acesta doua premii la The Cup, festival desfasurat in Valencia, aflat la prima editie. Dincolo de impresiile sale de festival si de raspunsurile interesante referitoare la publicitatea din regiune, lucrul cel mai important e chiar in coada interviului: Preda se intoarce in Romania, dupa doi ani de director de "Croatie" la McCann.

IQads: A fost prima editie a festivalului The Cup, cum vezi aceasta competitie in comparatie cu altele?
Adrian Preda: Prima oara cand am auzit de The Cup, mi-am marait in mustata: "Minunat, exact ce avea Pamantul nevoie. Inca un festival de publicitate". Am intrat pe site si am citit despre Genius Loci, relevanta creativitatii locale intr-o lume din ce in ce mai globalizata, despre Ideea care transcende granitele de limbaj si cultura. Ahaaa… Si tot n-am fost convins. Orice festival, local sau international, spune acest lucru.
Dupa care (fara sa scap de sentimentul ca organizatorii vor sa ia o felie din placinta Cannes-ului) am incercat sa extrag principalele motive pentru care cineva ar dori sa participe la The Cup. Si am gasit trei.
Primul motiv este structura de supercupa. Exact ca in fotbal. Baza de selectie a castigatorilor este mult mai buna decat cea unui festival obisnuit (iar masochistii care au trait cosmarul longlistului la Portoroz stiu despre ce vorbesc). Daca ai reusit un shortlist la FIAP, ADFEST, ADCE sau Golden Drum inseamna ca trebuie sa fie ceva de capul tau.
Al doilea motiv este juriul. Hegarty, Serpa, Kagami, Droga, Sagmeister, Dupuy (unul din D-urile BDDP) etc. Megajuriu! Si inca un lucru interesant, structura sa va ramane neschimbata pentru urmatorii ani. Sau cel putin asa intentioneaza organizatorii, nu cred insa ca vor putea sa potriveasca agendele a 20 de creativi de fiecare data.
Si al treilea si cel mai important. Si acest lucru il inteleg numai cei care au trebuit sa convinga topmanagerul sa aprobe unui nou buget de festival: "Inca unul? Pai tocmai am trimis…" "Nu, stai putin ca asta e cu genius loci!" "Aaaa, in cazul asta…".
The Cup este gratis. Sau cel putin asa a fost anul asta. Daca iei shortlist la unul dintre cele patru mari festivaluri mentionate te califici automat. Si intr-o lume unde orice entry international se invarte pe la 300 de Euro fara TVA, ceva gratis e ca legea gravitatiei anulata in aeroport in timp ce trebuie sa tarasti dupa tine o valiza imensa.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune


Comentarii

adrian lupu
acum 13 ani
Premiul a constat in tunderea mustatii. Numai ca nu trebuie sa vinzi deodorante in croata ca sa te purifici , poti sa le vinzi linistit si in romaneste. Oricum saga e pe final. David s-a reintors din Australia. Predu credea - si crede si acum - ca Croatia inseamna Bregovici. Sa fi devenit publicitatea mondiala o proiectie a imaginii Locotenentului? Raspunsul in numarul viitor.
lorand balint
acum 13 ani
a fost ca s-a judecat media neutral. S-a batut printul cu tv-ul, cu dm-ul, cu internetul, cu eventul, etc. Puteai sa castigi categoria bauturi racoritoare cu un site.

Din cate stiu este primul festival cu aceasta abordare si cred ca este de urmarit.

boti

adrian lupu
acum 13 ani
E tipic pentru estici tipul asta de neutralitate usor haotica. El urmareste sa mascheze titulatura de castigator al categoriei TV "pe Europa" sau "pe Est". Cu alte cuvinte, sfera notiunii de castigator al categoriei. Face premiile mai credibile si pe participanti mai impacati cu al lor sine (v. Jung!!!)


Branded


Related