Advertisingul romanesc, in zodia "dura lex"

De anul acesta, publicitatea mascata in presa scrisa cade sub incidenta legii

2008 se anunta un an agitat pentru publicitatea romaneasca, ca urmare a modificarilor legislative substantiale si foarte dure. O lege foarte consistenta care vizeaza promovarea se afla deja in vigoare, iar noile reglementari privind publicitatea inselatoare si comparativa tocmai au fost aprobate in Guvern. Codul Audiovizualului s-a mai inasprit de la 1 ianuarie si se asteapta modificari importante in ceea ce priveste plasarea de produse in emisiuni si reclamele adresate copiilor.

In ultima zi a anului trecut, a intrat in vigoare Legea nr. 363/ 2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii. Legea spune clar ca se refera la "orice prezentare comerciala, inclusiv publicitate si comercializare, efectuate de un comerciant, in stransa legatura cu promovarea". Sunt reglementari atat de detaliate, incat de acum incolo publicitarii vor trebui sa sufle si-n iaurt atunci cand fac o campanie pentru ca pericolul ilegalitatii ii pandeste la tot pasul. Ei pot pierde foarte usor un proces la cea mai vaga inadvertenta sau chiar omisiune in privinta afirmatiilor pe care le fac in legatura cu obiectul promovarii.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Related