Cum stau de fapt lucrurile in publicitatea online

A 31-a editie AdBreak, un eveniment IQads, prezentat de Orange, a tratat tema "eficienta versus creativitate" in publicitatea online. Dragos Novac, moderatorul evenimentului, a provocat mai intai invitatii la un dialog deschis despre obiectul lor de activitate, pentru ca apoi sa explice in ce masura isi permit sa fie creativi in domeniul lor, in raport cu nivelul la care se afla piata in acest moment.

Dupa un preview al unei editii de IQadsTV despre istoria publicitatii online romanesti, a inceput prima discutie a serii, cu reprezentantii regiilor de vanzari. Calin Rotarus (Manging Director, ARBOinteractive) a explicat circuitul banilor de la advertiser la publisher, a explicat care e rolul agentiilor de media si al regiilor si a facut un calcul orientativ pentru profitul acestora: daca industria de media online a fost anul trecut de 8,5 - 9 milioane E, iar comisionul este de 20-30% in medie, cele mai mari 10 regii din .ro au facut anul trecut cate 160.000 E. Daca pe parcursul serii Calin a fost omul cu cifrele, estimand de fiecare data bugetele necesare pe un anumit segment, la solicitarile celor sala, Val Voicu (Director General, AdEvolution) s-a declarat impotriva bannerelor si a pledat pentru creativitatea publicitatii online, in principiu pentru proiecte speciale, care sa fie relevante pentru brand si care sa reuseasca sa starneasca reactii, nu sa alunge vizitatorii, asa cum fac bannerele prost implementate. Puteti urmari discutia pe blogul IQads.

Al doilea panel i-a reunit pe reprezentantii unora dintre cele mai creative agentii de web/interactive de la noi: Bogdan Nitu (General Manager, Webstyler), Dorin Boerescu (General Manager, Hyperactive), Mihai Fanache, (General Manager, Ninespices), Adrian Alexandrescu (One-to-One Communications Director, OgilvyOne). Dupa ce au definit obiectul muncii, au explicat cum au reusit ei exact sa creeze interactiunea dintre consumator si brand in diversele lor proiecte. Declaratiile despre procentul din veniturile lor care vine din bannere (intre 15% si 30%) au facut trecerea la tema principala a discutiei. Munca de lamurire care se duce cu oamenii de marketing din companii se refera deocamdata la cum functioneaza mediul online, la faptul ca forma de publicitate aleasa, fie ca e un joc, un film care se vrea viral sau o campanie de UGC, nu e suficienta in sine pentru a crea interactiune relevanta pentru brand. Filmuletul se poate urmari aici.

A treia discutie a fost despre publicitatea pe bloguri. Vali Petcu aka Zoso, Radu Ionescu (Managing Director, Kinecto), Doru Panaitescu (Consultant Independent, Marketeer) si Alexandru Borsan (Account Manager, Cohn & Jansen|Ashley & Holmes) au comentat cele cateva campanii desfasurate pana in prezent, au discutat daca au fost suficient de bine targetate si daca bloggerii alesi pentru inflenta au fost cu adevarat reprezentativi pentru segmentul respectiv, s-au pronuntat in legatura cu evolutia pietii si au impartit amabilitati. Intreaga discutie aici.
Pentru aceasta editie de AdBreak au mai fost filmate 2 editii de IQadsTV: unul despre creativitatea agentiilor de web/interactive si unul despre publicitatea pe bloguri.

AdBreak este un eveniment IQads, prezentat de Orange, sustinut de Radio Guerrilla, Academia Catavencu, Cotidianul, Money Express, Business Standard, 24-FUN, HotNews.ro, MV.com si Studio 88.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MVcom

Motion Vision Communication sau pe scurt MVcom este prima companie de Marketing Experiential din Romania. Sub deviza “Experiences On The Move” ofera atat strategie cat si implementare pentru... vezi detalii »

Sectiune


Comentarii

Petru Virna
acum 12 ani
Domnilor va dau un exemplu clar: pentru modul in care eram deranjat sonor de banarele publicitare am renuntat la abonamentele urmatoarelor situri: 9am, amin2, amore, Wall street etc. Asta nu e publicitate, e pur si simplu bataie de joc faata de cititorul de buna credinta!


Related