Romanul s-a nascut inventiv!

A doua seara a festivalului de publicitate neconventionala ADfel a stat sub semnul inventivitatii care, se pare, e pur romaneasca. Cei prezenti aseara pe terasa La Motoare au fost provocati sa participe la un experiment Discovery Channel de tipul "Mythbusters" care a urmarit sa confirme sau sa infirme mitul conform caruia "Romanul s-a nascut poet".

Dupa ce au fost dotati cu foi si creioane, oamenii au avut la dispozitie o jumatate de ora ca sa-si puna in valoare talentul liric. Unii au participat cu mai multe inscrieri in concurs, altii si-au concentrat efortul creativ pe o singura poezie. Timpul a fost scurt, insa asta nu a fost un impediment pentru participantii la experimentul Discovery. Un numar de 260 de poezii scrise in jumatate de ora a stabilit ca da, romanul s-a nascut poet! Si pentru ca totul sa fie veridic, am apelat la Ovia Herbert, membru al cenaclului literar Euridice, sa aleaga din cele 260 de creatii pe cele mai reusite, care au fost premiate cu tricouri si free drinks de la bar.

Politia Romana a demonstrat neconventional ca inventivitatea de care dau dovada romanii nu e folosita intotdeauna in scopuri onorabile. Urcand scarile spre terasa, puteai gasi la fiecare etaj locuri amenajate pentru cersit, cu diferite mesaje, unele mai creative si mai emotionante decat altele, pentru ca tot s-a demonstrat ca romanii se pricep la texte. Un domn imbracat la 4 ace intindea palaria pentru un banut, asemenea scenariului din celebrul film "Filantropica". Un etaj mai sus aflai ca asa-zisul cersetor castiga, de fapt, pana la 5000 de lei lunar. Prin aceasta metoda neconventionala, denumita "Print si cersetor", Politia Capitalei incearca sa descurajeze fenomenul cersitului. O alta initiativa a Politiei putea fi vazuta pe bancile din terasa care erau unite de o banda pe care statea scris "Nu treceti" si pe care era explicata "Metoda scaune".

Tot pe inventivitatea romanului de a iesi din situatiile critice s-a bazat si Sprite cand a instalat la bar o trusa de prim ajutor pe care scria "Sprite te sprijina, dar nu te salveaza, ai grija cum te dai". Pentru cei mai linistiti, Coca-Cola Zero a marcat lucrurile placute care li se pot intampla in terasa, cum ar fi sa gaseasca locuri de stat libere si care sa mai fie si la umbra pe deasupra.

Dupa ce a vazut criminalul din executiile Discovery din prima zi a festivalului, Biroul de relatii si forme al Grafica si Tipar s-a mobilizat si i-a decupat forma, gasindu-i un alibi credibil. Acelasi birou a gasit o cale inovativa de a se prezenta, demonstrand ca se ocupa de productie tipografica neconventionala.

Panoul alb adus luni de cei de la Cotidianul pentru a invita lumea sa scrie pe el motive pentru care inca mai citesc s-a umplut si ieri de marturisiri ale celor prezenti pe Motoare. In plus, Cotidianul a lansat ieri, prin Eugen Istodor (Catavencu) si Cristi Teodorescu (Cotidianul) cea de-a 88-a carte din Colectia Cotidianul: "Umor cu premeditare", o invitatie la lectura pentru toti participantii la ADfel.

Business Standard a venit din nou cu pionierii sai pusi pe afaceri. Dupa ce au mers prin terasa, negociind pretul acadelelor si ziarelor pe care le aveau de vanzare, copiii au urcat pe scena ADfel cu un discurs hotarat prin care au convins audienta sa cumpere produsele lor, banii stransi urmand sa fie donati unor cauze nobile.

Cauzele sociale au fost prezentate neconventional de asociatiile "Mare Nostrum" si "Salvati Delta". Veniti de la Constanta, voluntarii "Mare Nostrum" au defilat prin terasa purtand tricouri cu "Indragostit de mare? Ce ai face pentru ea?", raspunsul gasindu-se pe cealalta parte a tricoului: "Incepe prin a-ti lua gunoiul cu tine cand pleci de pe plaja". Si ei chiar si-l luau, de imbracamintea lor atarnand sticle si cutii de suc si de bere.

"Salvati Delta" a venit cu un mesaj ecologist pentru reciclarea hartiei. Exercitiul inovativ de a produce hartia a atras tot mai multe priviri care urmareau cum materialul format din bucati de ziare taiate si inmuiate in apa era trecut printr-o sita, pus intr-o presa si scos la uscat pe un suport cu carlige. Hartia astfel obtinuta poate fi folosita chiar si pentru printat, am primit o mostra care atesta acest lucru.

Holul in care a fost amplasata expozitia de lucrari neconventionale ale agentiilor romanesti a fost si ieri plin de vizitatori. Desi ideea de a strange o astfel de colectie este una dintre putinele initiative in acest sens, popularitatea de care s-a bucurat expozitia a meritat tot efortul.

In timp ce unii dintre noi cauta toate executiile neconventionale din terasa, cei 25 de participanti la Atelierele ADfel lucreaza de zor la campania pe care o au de realizat pentru Coca-Cola Zero. Dupa ce au fost ghidati de Bogdana Butnar si Costin Radu pe partea de strategie, Andrei Tripsa si Serban Alexandrescu le-au venit in ajutor cu sfaturi si feedback pe ideile dezvoltate pe brief.

La ADfel urmeaza si alte zile in care vom incerca sa mai confirmam/infirmam un mit si sa aducem executii noi prin care sa va demonstram ca in publicitate "sky is the limit".

ADfel este un eveniment organizat de IQads si 24-FUN, sustinut de Radio Guerrilla si are ca parteneri Academia Catavencu, TABU, Money Express, Business Standard, Realitatea TV, U TV, Grafica si Tipar, OOPS Media, MV.com si Cotidianul.

Brandurile prezente la aceasta editie a festivalului sunt Coca-Cola Zero, Schweppes, Sprite, Fanta, Burn, Epson, Sloggi, Discovery Channel, Apple, World Wide Fund For Nature, Carturesti, Secs, Gala Societatii Civile, Eco-Asist, Mare Nostrum, Salvati Delta, Fac ce vreau, Grafica si Tipar, Politia Capitalei, Business Standard, Curtea Veche si Group Initiative for Animals.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Sectiune


Comentarii

ovia herbert
acum 10 ani
gasiti aici o relatare:

http://inhalatii.blogspot.com/



Related