Juicy Fruit Squish by Graffiti BBDO sau povestea adevarata a primei campanii din Romania cu si despre consumator

Wrigley si Graffiti BBDO au pus la cale prima campanie din Romania cu si despre consumatori. Este vorba despre campania de lansare a brandului Juicy Fruit Squish (guma de mestecat cu mix de fructe si lichid in interior) de la Wrigley.

Campania se adreseaza tinerilor normali, dar nu obisnuiti, care fac lucruri normale pentru varsta lor, dar nicidecum banale. Fara actori si fara decoruri speciale, campania se adreseaza direct acestui target inteligent si pretentios, format din adolescenti care nu cauta sa fie teribili, ci sunt cool pur si simplu.

"Pe scurt, punctul de plecare a fost sa vindem un produs unui target extrem de pretentios. In toate research-urile din categoria guma de mestecat am descoperit faptul ca guma cu aroma de fructe nu este in topul preferintelor consumatorilor. In plus, targetul adresat este unul extrem de greu de convins: adolescenti din categoria trend-setteri, care influenteaza intregul grup de prieteni" spune Stefan Chiritescu, head of planning la Graffiti BBDO. "Asa ca ne-am dorit sa generam preferinta pentru aceasta guma de mestecat care - din perspectiva produsului, mix de fructe si lichid in interior - este la fel ca si mindsetul targetului: diferita fata de produsele standard" agauga Stefan.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Pozitii

Sectiune


Comentarii

anton mihai
acum 11 ani
Pe o piata ca Romania, apar aceste campanii. Iar nimeni nu comenteaza cum trebuie. Ci "diplomatic", sa nu fie suparari. Incepand de acum,, in limita timpului meu o sa fac asta si va rog sa nu o considerati decat o parere a unuia care a lucrat in publicitate 14 ani din care 13 pe cont propriu. Fara premii, fara clienti cu departamente de marketing impresionante doar prin inaltimea etajului la care se afla si atat.

Asadar. Campania Juicy Fruit.

Dupa mine este una dintre cele mai proaste. Si ca un aperitiv, la prima impresie am crezut ca fata din print este fotografiata cu spatele si intors capul, ca sa fie ceva "diferit". Dar nu. Ea asa arata.

Nu comentez art-ul. Si-a facut treaba. Nici copy-ul, care probabail si el a facut cat a putut. Ci campania. Rezultatul final. Putin imi pasa ca la client in curte incapacitatea e la ea acasa printr-un departament complet idiot. Putin imi pasa ca agentia nu are oameni la dpt de client service care sa-si impuna ideile. Ci imi pasa ca ceea ce a iesit este curat lucrat pe print insa bazat pe idei execrabile. Pe idei chinuite si obosite, in afara timpului si produsului si targetului. Iar clipul este mizerabil. Fara idee, fara poveste, fara regie, scremut si total inutil. Daca nu ar aparea logo de la chewing gum ar putea fi facut considerat o aberatie fara sens. Nci filmulet de lucru nu este.

Asadar, tragand linia, avem de a face cu o campanie foarte, foarte, dar FOARTE proasta. Cu siguranta pe patroni, dpt de marketing ii doare in... cot de asta, ptr ca asta-i situatia. Iar ptr cei de la marketing am un mic mesaj. Lasati-va! Stiu care-i agentia pentru ca scrie aici in articol, insa eu ca si freelancer mai bine m-as apuca de altceva decat sa am clienti ca si Juicy Fruit Romania. Dar sunt doar eu si nu contez prea mult.

Succes in continuare, salariu merge si vacantele de lux la fel. Incompetenta e deja o noncalitate de invidiat.

anton mihai
acum 11 ani
Nu stiu cum s-a facut cercetarea asta faimoasa.

Nu de alta dar Romania noastra chiar este faimoasa prin "diferitii" de la oras sau sat car stau si canta prin garaje. Sau prin "diferitele" care isi plimba pisica.

Nu inteleg ce se incearca aici. Doar daca targetul campaniei sunt 50 de pusti de bani gata, inteleg. Pentru restul e tacere publicitara. Juicy Fruit ar fi trebuit sa aibe o campanie de comunicare bazata pe intelegerea targetului nu pe inventarea unui target, inexistent de altfel. Si prostul pana nu-i fudul nu se lasa se face si tamtam pe : " campanie cu si despre consumator". CULMEA!!!

Si un sfat de lucru. Inainte urmatoarea campanie " bazata pe consumator" incercati sa va convingeti oamenii sa iasa din birou si sa nu-si mai stabileasca targetul pe baza de simpatii de etaj.

"Target pretentios", cum scrie aici sus. Daca iau la puricat textul si pun pe rezultat, rad cu lacrimi toata ziua. Consumatorul stie ca este mintit. Se lasa pacalit, pentru ca ii place sa se joace. Dar daca voi va bateti joc de el, mai devreme sau mai tarziu, se enerveaza si nu mai cumpara.

Inca ceva. Un target bazat pe cei care umbla prin " galerii de arta digitala"?!!?!?! Exista O SINGURA galerie digitala. Aia a lui Dorin de pe str Eminescu. Voi chiar nu aveti limita?



Related