Peste 11.000 de voturi au stabilit topul reclamelor romanesti din 2009, la a sasea editie BestAds

Dupa 26 de zile de nominalizari si votare, stim cum arata topul reclamelor romanesti ale anului trecut, validat de 11.188 de voturi ale consumatorilor autohtoni. Topul a fost realizat pe baza voturilor de la a sasea editie BestAds, singurul festival de publicitate desfasurat exclusiv online din Romania, organizat de IQads. Consumatorii de publicitate, fie ei pasionati ai industriei de marketing si comunicare, profesionisti ai domeniului sau simpli spectatori, au fost invitati sa aleaga reclamele favorite ale anului trecut.

La aceasta editie pe shortlist au intrat 45 de nominalizari, realizate de 20 de agentii de publicitate autohtone, pentru 28 de branduri diferite. Nominalizarile au fost facute pentru cele 5 categorii BestAds: Spot TV, Coloana sonora a unui spot TV, Spot radio, Print si Campanie. Rezultatele la aceasta editie BestAds au fost destul de polarizate, la 3 din cele 5 categorii lucrarea castigatoare avand mai mult decat dublul urmatoarei clasate.

Categoria Spot TV a fost castigata detasat, cu 22% din voturile categoriei, de Alergatorii, reclama creata de McCann Erickson pentru Dorna. Cu aceasta ocazie, Andrei Fodolica, Copywriter al agentiei, a declarat, in stilul caracteristic: "Suntem mandri ca Avatarul studiourilor McCann Erickson si-a luat statueta, si promitem ca si urmatorul spot Dorna va rupe."

Categoria Coloana sonora a unui spot TV a fost castigata de spotul Metro Love, realizat de Publicis pentru Orange, care a strans 27% din voturile categoriei. Brandul a marcat o premiera la BestAds, cu 3 nominalizari la aceasta sectiune. Silviu Nedelschi, Group Creative, Publicis Romania a explicat: "Muzica in spoturile Orange este unul dintre actorii principali. Il putem numi un credo de creatie. [...] Daca povestea ar fi fost neinteresanta, muzica nu ar fi scorat mai deloc. Imi place, deci, sa cred ca am castigat si la capitolul «idee»."

Categoria print a fost castigata de lucrarea Fara plastic ar fi fantastic, realizata de Next Advertising pentru Salvati Delta. Liviu David, Creative Director Next, a declarat: "BestAds e singura competitie unde publicitatea romaneasca e jurizata de romani. Cum sa nu ma bucure locurile 1 si 2 la print si locul 2 la TV in topul preferintelor romanilor? La urma urmei, pentru ce facem publicitate, daca nu sa-i placa publicului?"

La categoria spot radio, creatia aflata pe primul loc s-a distantat cel mai clar de urmatoarele clasate, cu 41% din voturi - e vorba de Badaranul de cinematograf, spotul Propaganda pentru Radio Guerrilla.

Campania Antimitocanie a castigat categoria, cu 31% din voturi. Echipa Propaganda explica dubla victorie, de la Radio si Campanie, astfel: "Poate ca unii au votat ideea campaniei, poate ca unii au votat ceva usor de recunoscut in viata lor, poate ca unii au votat doar din «spirit civic»". Oricum, cred ca «juriul» a apreciat faptul ca este o campanie care a avut curajul sa «vorbeasca» si sa «loveasca» - sa puna punctul pe un «i» atat de cunoscut, dar despre care nimeni nu vorbea «oficial». Ne bucuram de aceste premii si de faptul ca oamenii nu au uitat de badarani si mitocani (era si greu, la cati sunt...)".

IQads a continuat si in acest an topul celor mai premiate agentii in functie de performantele obtinute la toate editiile BestAds de pana acum. Au intrat in calcul agentiile care au avut lucrari clasate pe primele 5 locuri in fiecare categorie, din fiecare an. Fiecare agentie a primit un numar de puncte pentru fiecare lucrare prezenta in topul final, votat de comunitatea IQads, pe unul din primele 5 locuri - de la 5 puncte pentru locul 1 pana la 1 punct pentru locul 5. In aceasta ierarhie generala, primele 2 agentii au pastrat pozitiile ocupate anul trecut: McCann-Erickson (139 puncte) si Leo Burnett (cu 65 de puncte). Urmeaza Propaganda, care urca pe locul 3 (cu 36 de puncte), NextCap (cu 30 de puncte) si NextAdvertising, care intra in top 5 (cu 27 de puncte). Topul integral este disponibil aici.

Festivalul de publicitate BestAds este organizat de IQads - cel mai important produs media dedicat industriei de comunicare din Romania, cu o audienta medie de peste 150.000 de vizitatori unici lunar.

Alaturi de SMARK - comunitatea profesionistilor in marketing; IQads este inclus in portofoliul Blue Idea si parte din F5 Realitatea-Catavencu. Spatiile publicitare sunt administrate de regia de vanzari online F5 X-Media.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related