BrandTailors croieste brandurile FutureBrand

O data cu acest rebranding, divizia nu mai face parte din McCann Group. Despre noua entitate, schimbari si nu numai, am stat de vorba cu Beatrice Danis, Managing Partner la BrandTailors.

IQads: Cum este piata de branding din Romania?
Beatrice Danis: Piata de branding este inca in faza de "introducere" si mai are mult pana se va maturiza, dinamica ei fiind mult mai firava decat cea pe care a inregistrat-o piata de publicitate.
Sa ne gandim numai ca Romania este un emerging market caracterizata si prin prezenta excesiva a pietelor comoditizate. In aceste conditii, rolul pe care ar trebui sa si-l asume clientii nostri este acela de a defini piete, ceea ce implica eforturi masive atat la nivel de resurse umane, de timp, cat si financiare. Aceste eforturi sunt puse in slujba educarii consumatorului roman despre care, in momentul acesta, nu putem spune ca a dezvoltat o legatura emotionala profunda cu anumite categorii sau marci.
Efortul specialistilor in marketing si management este din ce in ce mai sustinut, iar nevoia lor de coerenta si consecventa a mesajului transmis prin intermediul marcilor proprii este evidenta. Cred ca primul lucru la care ar trebui sa reflecteze este introducerea in bugetul anual al resurselor financiare adecvate sustinerii / crearii marcilor, la fel cum abordeaza si bugetele de distributie, R&D etc.
Este foarte dificil de determinat cu exactitate totalul pietei de servicii de branding, in conditiile in care si agentii de publicitate si shop-uri de design si foarte multi freelanceri presteaza servicii similare. Pentru 2006 eu am apreciat la 3.8 - 4 milioane de euro piata de branding din Romania, din care BrandTailors ar putea detine 12 - 15% din total.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related