Castigatorii leilor Cannes au urcat in arena AdBreak

Felix Tataru, Director General GMP si Corina Bernschutz, Director Inovatie Starcom au vorbit miercuri, la a 25-a editie AdBreak, prezentata de Orange, despre premiile castigate la Cannes, despre atmosfera de festival, despre cum se vede Romania de acolo, si nu in ultimul rand au explicat prin ce au trecut pentru ca leii sa ajunga in Romania.

Primul care a intrat pe scena AdBreak din Music Club a fost Felix Tataru. Grabit sa ajunga la petrecerea de aniversare a sapte ani de GMP, el a reusit totusi sa raspunda intrebarilor din public. Tataru a adus cu el si trofeul Cannes. "I-am sunat si le-am zis sa mi-l trimita prin DHL, a ajuns chiar azi. Acum vreo trei, patru luni am spus ca sunt convins ca anul asta Romania va lua ceva la Cannes, iar cand am aflat de Starcom, am urlat din toti rarunchii. Ma asteptam sa ia Leo si McCann, dar am luat noi si Starcom, desi, pentru GMP, nu era un obiectiv in sine".

Tataru a vorbit si despre clientul Mandra din Sibiu care i-a adus premiul. "Clientul acesta mic din Sibiu, s-a trezit deodata ca il suna Ziarul Financiar sa-l intrebe tot felul de lucruri. Trebuie sa verific, dar cred ca Mandra este cel mai premiat brand romanesc in momentul asta. Cred ca premiul asta nu e pentru GMP, este pentru industria din Romania. Noi la GMP, am creat un mediu propice, am pus pamantul si dupa aia am ales niste seminte. In cazul Mandra am fost intr-o categorie cu 7000 de entry-uri din care juriul a trebuit sa aleaga 72. Este o loterie, toate shortlist-urile alea sunt foarte bune. Iar ca sa incepem sa luam cat mai multe premii, noi ar trebui sa nu mai avem complexul provincialului. Daca o lucrare a luat la mai multe festivaluri, atunci poate lua si la Cannes".

Intrebat daca Mandra este ghost, Tataru a raspuns ca "poate fi calificat de voci rautacioase ca fiind ghost. Dar juriul de la Cannes a judecat o idee. Campania n-a fost ceruta de client, dar e un client care s-a lasat usor pe mana noastra". El a amintit si de executia realizata de GMP pentru Bucovina, aparuta in revista Imagoo, unde era embossat un text in Braille, lucrare care prevestea intr-o anumita masura executia pentru Mandra.

Directorul General GMP a spus ca nu stie cu cine s-a batut Mandra in categorie, dar ca ii pare rau ca n-a inscris spotul Puiul, ci doar printurile. "Cred ca si Itsy Bitsy ar fi trebuit inscrisa, o campanie pentru primul radio pentru copii din Europa". 
O intrebare din public a ridicat problema brandului de tara, si cum ar putea agentiile din Romania sa-l imbunatateasca. Tataru a marturisit ca acesta e un subiect care-l "atinge tare. Alergam prin Cannes sa gasesc un steag al Romaniei si nu am gasit. Pentru un brand de tara veritabil, trebuie vointa politica, e greu".

Dupa o selectie de spoturi castigatoare la Cannes, la microfonul AdBreak a urcat Corina Bernschutz, Directorul de Inovatie Starcom. Ea a vorbit despre ce a insemnat implementarea campaniei Avon, "1 in 8 women", precum si despre momentul de glorie de la Cannes. "A fost greu sa inventam medii noi, scaunele Avon din cinema, sau branduirea scaunelor din autobuz. In trei saptamani a trebuit sa implementam tot ceea ce propusesem, asta se intampla in a doua jumatate a lunii august 2006. Pentru a ajunge la acest insight, ne-am folosit de niste focus group-uri, pentru ca nu aveam buget foate mare, ca la orice campanie sociala. Am vorbit foarte mult cu femei care aveau cancer la san, si ne-am inspirat si din niste jurnale ale femeilor care aveau cancer la san". 
Ea a amintit si despre debutul campaniei impotriva cancerului la san, in 2002, cand nimeni nu voia sa vorbeasca despre asta, precum si de increderea pe care clientul a acordat-o Starcom la inceputul campaniei "1 in 8 women". "I-am intrebat cum ar fi sa ne dea noua tot proiectul. Clientul a zis ok, sa vedem cu ce veniti. A fost si un moment in care clientul s-a razgandit. A zis ca vrea TV, vrea presa, fara scaune. Pana la urma ne-au dat ok-ul".

Despre momentul premierii, Corina spune ca, pe cat de mari sunt emotiile celor premiati, pe atat de grabiti sunt organizatorii. "In timp ce toate agentiile sunt cu sufletul la gura, seara de premiere se intampla asa: se anunta castigatorii bronzului si argintului, dupa care se afiseaza pe ecran castigatorii pret de 3 secunde. Singurii care pot sa urce pe scena sa-si ridice premiul sunt cei care castiga Gold-ul, ei avand dreptul la o singura poza".

Miercuri, pe scena AdBreak a urcat un reprezentant al biroului Cannes Lions in Romania, Roxana Balan, care a felicitat castigatorii si a vorbit despre proiectele viitoare.

Momentul vesel al AdBreak-ului a fost asigurat de Catalin Bordea de la trupa Show Time, care a sustinut un numar de stand-up comedy.

AdBreak este un eveniment IQads, prezentat de Orange, sustinut de HotNews.ro si de Grupul de Presa Realitatea.Catavencu, prin Academia Catavencu, Radio Guerrilla, Cotidianul, Money Express si 24-FUN.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related